|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Samuel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
||
Jeg er rimeligt rookie til sådan noget kamera. Hvad er ISO, og hvor står der noget om lukketid? Betyder det at jeg skal vælge en anden indstilling end standard foto, f.eks. landskab, eller hvordan skal det forstås? |
|||
Panasonic TX-P42V10E
Onkyo TX-SR605 Onkyo DV-SP404E B&W HTM61 B&W 683 front 2 x Warfdale |
|||
![]() |
|||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
||
Tror nok NetTV også understøtter .asf filer, så man burde i teorien kunne streame tv fra nettet hvis de er i .asf formatet. Var da værd at prøve hvis man kunne få det åbnet i tv'et på en måde. |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
ISO er lysfølsomhed, og vil normalt være f.eks. 100, 200, 400 eller 800 i et digitalt lommekamera. Jo højere ISO værdi, jo mere lysfølsom, hvilket er vigtigt hvis der ikke er meget lys i rummet og man ikke bruger blitz. Til gengæld får man et mere grynet billede jo højere man skruer ISO'en op, men det vil ofte være bedre end et alt for mørkt billede. Grunden til at billedet bliver rystet når du slår blitzen fra er at kameraet har behov for længere lukketid, jo mindre lys der er - og den bliver så automatisk sat op når du slukker for blitzen. Hvis lukketiden er længere end ca. 1/50 sekund så er det næsten umuligt at tage billeder der ikke er rystede, medmindre man bruger et stativ (hvilket i øvrigt også er en mulighed - istedet for at stå med kameraet i hånden, så læg det på et bord eller f.eks. et strygebræt overfor TV'et, og så brug selvudløseren) Man kan tvinge lukketiden ned (normalt hedder denne funktion "S" på funktionshjulet på digitalkameraer, S for Shutter), og det er her ISO'en kommer ind, for jo kortere lukketid, jo mindre lys bliver der lukket ind - og derfor er man nødt til at skrue op for lysfølsomheden. Sorry for Off-topic - men vi vil jo alle gerne se fuldfede billeder af dit nye TV! |
|||
![]() |
|||
Samuel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
||
Hehe. Tak for info. Det er jo rart at vide lidt om sådan noget. Der er jo sindsygt mange instillinger på et kamera i dag, og ved man ikke ret meget, forvirrer det mere end det gavner. |
|||
Panasonic TX-P42V10E
|||
![]() |
|||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
||
Billedkvaliteten er super god! Endnu gang tak for billederne |
|||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|||
![]() |
|||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
||
Hvilken skærm er det du har skiftet ud? Kan se der står en flot grå skærm i
sofa'en på nogen af billederne :) |
|||
Mvh.
Casper |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
![]() |
||
Ser da ud til skærmen har potientale for nogen gode billeder med den rette indstilling. Tak for billederne
![]() |
|||
![]() |
|||
Thomas_H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 467 |
![]() |
||
Fed skærm, men hvorfor ikke 50" i den stue, der er da masser af plads.
|
|||
--
mvh Thomas H. - www.thhe.dk |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
er helt enig, men det kunne jo være pengene ikke var til det. for når man ser blu-ray kan skærmen ikke blive stor nok. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hehe.. penge er slet ikke noget problem. Det er nærmere konen og kvaliteten af tv signalet. Det bliver simpelthen for grynet hvis det skulle være større. Vi ser ikke mere en 1 max 2 film om ugen, resten er tv, så derfor størrelsen Jeg havde helst set en 46", men den blev så ikke lanceret som V10 - desværre. Måske det kommer... G10eren synes jeg ikke er særlig pæn, og har ikke THX indstilling, så derfor blev det ikke den. |
|||
Panasonic TX-P42V10E
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ja mit forbrug er helt omvendt, jeg ser stort set ikke tv, men film. Derfor har jeg bestilt et pio 500M, et 50 tommer. Har nemlig haft et 42 tommer og det blev hurtig for lille. Men flotte billeder fra de natte scener og endnu engang tillykke. |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Sådan er det også hos mig. Det er fordi de bruger bedre kameraer end tidligere. Det er meget bedre at se fodbold med analog signal end for bare tre år siden. Jeg kan se en meget tydelig forbedring. Desuden bliver en del materiale af ældre årgang restaureret. Jo bedre kildematerialet er, desto bedre bliver billedkvaliteten på alle tv. Det er dog ikke alle tv, hvor Blue Ray ser godt ud. Og, endnu engang tak til Samuel. Gode billeder og info! |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |