recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billeder af mit nye V10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilleder af mit nye V10

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Samuel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 08:35

Oprindeligt skrevet af Logifire Logifire skrev:

Forøg ISOen på kameraet og formindsk lukketiden, skulle gerne hjælpe ellers

Jeg er rimeligt rookie til sådan noget kamera. Hvad er ISO, og hvor står der noget om lukketid?  Eller hvad hedder lukketid på sådan et kamera.

Betyder det at jeg skal vælge en anden indstilling end  standard foto, f.eks. landskab, eller hvordan skal det forstås?

Panasonic TX-P42V10E
Onkyo TX-SR605
Onkyo DV-SP404E
B&W HTM61
B&W 683 front
2 x Warfdale
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Viera Cast...

Det er via internettet, ikke sandt?
De tjenester, der er, er de fastlagte, eller kan man f.eks. se DR Bonanza uden en PC?

Tror nok NetTV også understøtter .asf filer, så man burde i teorien kunne streame tv fra nettet hvis de er i .asf formatet.

Var da værd at prøve hvis man kunne få det åbnet i tv'et på en måde.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 08:45

ISO er lysfølsomhed, og vil normalt være f.eks. 100, 200, 400 eller 800 i et digitalt lommekamera. Jo højere ISO værdi, jo mere lysfølsom, hvilket er vigtigt hvis der ikke er meget lys i rummet og man ikke bruger blitz.

Til gengæld får man et mere grynet billede jo højere man skruer ISO'en op, men det vil ofte være bedre end et alt for mørkt billede.

Grunden til at billedet bliver rystet når du slår blitzen fra er at kameraet har behov for længere lukketid, jo mindre lys der er - og den bliver så automatisk sat op når du slukker for blitzen. Hvis lukketiden er længere end ca. 1/50 sekund så er det næsten umuligt at tage billeder der ikke er rystede, medmindre man bruger et stativ (hvilket i øvrigt også er en mulighed - istedet for at stå med kameraet i hånden, så læg det på et bord eller f.eks. et strygebræt overfor TV'et, og så brug selvudløseren)

Man kan tvinge lukketiden ned (normalt hedder denne funktion "S" på funktionshjulet på digitalkameraer, S for Shutter), og det er her ISO'en kommer ind, for jo kortere lukketid, jo mindre lys bliver der lukket ind - og derfor er man nødt til at skrue op for lysfølsomheden.

Sorry for Off-topic - men vi vil jo alle gerne se fuldfede billeder af dit nye TV!

Til top
Samuel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

ISO er lysfølsomhed, og vil normalt være f.eks. 100, 200, 400 eller 800 i et digitalt lommekamera. Jo højere ISO værdi, jo mere lysfølsom, hvilket er vigtigt hvis der ikke er meget lys i rummet og man ikke bruger blitz.

Til gengæld får man et mere grynet billede jo højere man skruer ISO'en op, men det vil ofte være bedre end et alt for mørkt billede.

Grunden til at billedet bliver rystet når du slår blitzen fra er at kameraet har behov for længere lukketid, jo mindre lys der er - og den bliver så automatisk sat op når du slukker for blitzen. Hvis lukketiden er længere end ca. 1/50 sekund så er det næsten umuligt at tage billeder der ikke er rystede, medmindre man bruger et stativ (hvilket i øvrigt også er en mulighed - istedet for at stå med kameraet i hånden, så læg det på et bord eller f.eks. et strygebræt overfor TV'et, og så brug selvudløseren)

Man kan tvinge lukketiden ned (normalt hedder denne funktion "S" på funktionshjulet på digitalkameraer, S for Shutter), og det er her ISO'en kommer ind, for jo kortere lukketid, jo mindre lys bliver der lukket ind - og derfor er man nødt til at skrue op for lysfølsomheden.

Sorry for Off-topic - men vi vil jo alle gerne se fuldfede billeder af dit nye TV!

Hehe. Tak for info. Det er jo rart at vide lidt om sådan noget. Der er jo sindsygt mange instillinger på et kamera i dag, og ved man ikke ret meget, forvirrer det mere end det gavner.

Panasonic TX-P42V10E
Onkyo TX-SR605
Onkyo DV-SP404E
B&W HTM61
B&W 683 front
2 x Warfdale
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 10:01

Billedkvaliteten er super god! Endnu gang tak for billederne

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 11:07
Hvilken skærm er det du har skiftet ud? Kan se der står en flot grå skærm i
sofa'en på nogen af billederne :)
Mvh.

Casper
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 11:16
Ser da ud til skærmen har potientale for nogen gode billeder med den rette indstilling. Tak for billederne
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 12:06
Fed skærm, men hvorfor ikke 50" i den stue, der er da masser af plads.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

er helt enig, men det kunne jo være pengene ikke var til det.
for når man ser blu-ray kan skærmen ikke blive stor nok.

Til top
Samuel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 13:53

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hehe.. penge er slet ikke noget problem. Det er nærmere konen og kvaliteten af tv signalet.  Det bliver simpelthen for grynet hvis det skulle være større.

Vi ser ikke mere en 1 max 2 film om ugen, resten er tv, så derfor størrelsen

Jeg havde helst set en 46", men den blev så ikke lanceret som V10 - desværre. Måske det kommer... G10eren synes jeg ikke er særlig pæn, og har ikke THX indstilling, så derfor blev det ikke den.

Panasonic TX-P42V10E
Onkyo TX-SR605
Onkyo DV-SP404E
B&W HTM61
B&W 683 front
2 x Warfdale
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Samuel Samuel skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hehe.. penge er slet ikke noget problem. Det er nærmere konen og kvaliteten af tv signalet.  Det bliver simpelthen for grynet hvis det skulle være større.

Vi ser ikke mere en 1 max 2 film om ugen, resten er tv, så derfor størrelsen

Jeg havde helst set en 46", men den blev så ikke lanceret som V10 - desværre. Måske det kommer... G10eren synes jeg ikke er særlig pæn, og har ikke THX indstilling, så derfor blev det ikke den.

Ja mit forbrug er helt omvendt, jeg ser stort set ikke tv, men film. Derfor har jeg bestilt et pio 500M, et 50 tommer. Har nemlig haft et 42 tommer og det blev hurtig for lille.
Men flotte billeder fra de natte scener og endnu engang tillykke. 
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det ser sgu godt ud , især når man tænker på at billederne aldrig yder skærmen retfærdighed. Hvis du synes det står godt nu så bare vent til om en måned eller to , jeg synes næsten at mit PZ80 er mere værd og står bedre end da det var helt nyt...

MVH

Sådan er det også hos mig. Det er fordi de bruger bedre kameraer end tidligere. Det er meget bedre at se fodbold med analog signal end for bare tre år siden. Jeg kan se en meget tydelig forbedring. Desuden bliver en del materiale af ældre årgang restaureret. Jo bedre kildematerialet er, desto bedre bliver billedkvaliteten på alle tv. Det er dog ikke alle tv, hvor Blue Ray ser godt ud.

Og, endnu engang tak til Samuel. Gode billeder og info!

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu