|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() Sendt: 15-Januar-2006 kl. 12:12 |
ved ikke lige hvor jeg skal spørge , men mit problem er , at i 2005 har jeg f,eks taget 300-400 billeder fra mit sommerhus fordelt over hele året , nu skulle nogle med mine forældre brændes på billed cd til deres dvd, men billederne ser ud til at ligge tilfældigt i mappen , kan jeg ikke gøre noget så de lægger sig efter optagelsestidspunkt?alle oplysninger står der jo, helt til sekundet de er taget, takker
|
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Brug funktionen i mappen der hedder Billede taget d. , så ordnes de efter dato. Du bruger jo Windows XP. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
henrikkrebs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-September-2005 Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Jeg har samme problem og har *ikke* helt løst det. Men jeg har lidt af en forklaring: I Windoze stifinder kan du normalt *ikke* se billederne i den rækkefølge de ligger fysisk på disken (i direktoriet), men vil se dem sorteret, normalt efter navn. I en 'dosboks' ('Start', 'Kør', 'Cmd') vil doskommandoen 'DIR' dog vise den rækkefølge de ligger i. Brænderprogrammet vil normalt vse dem i samme rækkefølge. Du kan ofte klare det ved at kopiere de udvalgte billeder et ad gangen over i en ny folder i rigtig rækkefølge og så brænde derfra. Jeg synes nu ikke det lykkes hvergang, men jeg har nu ikke eksperimenteret færdig. En anden mulighed er at lave et diasshow. VCD-standarden indeholder en måde at gøre det på, hvis man ikke vil lave en mpg-fil. Om dine forældres dvd kan vise sådanne vcd-diasshows er så en anden sag. Jeg håber der er nogle der er dygtigere til dette og venter spændt på at de kommer med løsningEN. |
|
![]() |
|
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() |
Hej,Panasonic, det har jeg gjordt og nu ligger de fleste i nummerorden ,men der er stadig nogen der ikke gør,henrikkreps kom også med forslag , så det vil jeg også lige prøve,
![]() |
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Jeg går ud fra at det er billeder taget med et digitalt kamera
Prøv at det på Downloader Pro fra breezesys.com (30$), det kan selv oprette en filstruktur samt ændre filnavnene udfra de metadata (Exif) der er i billederne. |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Jeg løser selv problemet med rækkefølge ved at omdøbe billederne efter dato og tid, eks.: 2006-01-16_09-15-21_Morgenstund.jpg Informationerne om dato og tid (samt meget andet) ligger som EXIF data i billedet. Jeg bruger programmet PhotoThumb til at hjælpe med at omdøbe udfra EXIF informationen. Update: Jeg vil iøvrigt tro at man kan klare sig med programmet PhotoRename til kun $19 til denne opgave. /Lars Redigeret af laursen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |