recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billeder i Windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilleder i Windows

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Emne: Billeder i Windows
    Sendt: 15-Januar-2006 kl. 12:12
 ved ikke lige hvor jeg skal spørge , men mit problem er , at i 2005 har jeg f,eks taget 300-400 billeder fra mit sommerhus fordelt over hele året , nu skulle nogle med mine forældre brændes på billed cd til deres dvd, men billederne ser ud til at ligge tilfældigt i mappen , kan jeg ikke gøre noget så de lægger sig efter optagelsestidspunkt?alle oplysninger står der jo, helt til sekundet de er taget, takker
MVH Frank Pedersen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 12:23

Brug funktionen i mappen der hedder Billede taget d. , så ordnes de efter dato. Du bruger jo Windows XP.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 12:33

Jeg har samme problem og har *ikke* helt løst det. Men jeg har lidt af en forklaring:

I Windoze stifinder kan du normalt *ikke* se billederne i den rækkefølge de ligger fysisk på disken (i direktoriet), men vil se dem sorteret, normalt efter navn. I en 'dosboks' ('Start', 'Kør', 'Cmd') vil doskommandoen 'DIR' dog vise den rækkefølge de ligger i. Brænderprogrammet vil normalt vse dem i samme rækkefølge.

Du kan ofte klare det ved at kopiere de udvalgte billeder et ad gangen over i en ny folder i rigtig rækkefølge og så brænde derfra. Jeg synes nu ikke det lykkes hvergang, men jeg har nu ikke eksperimenteret færdig. En anden mulighed er at lave et diasshow. VCD-standarden indeholder en måde at gøre det på, hvis man ikke vil lave en mpg-fil. Om dine forældres dvd kan vise sådanne vcd-diasshows er så en anden sag.

Jeg håber der er nogle der er dygtigere til dette og venter spændt på at de kommer med løsningEN.

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 13:15
Hej,Panasonic, det har jeg gjordt og nu ligger de fleste i nummerorden ,men der er stadig nogen der ikke gør,henrikkreps kom også med forslag , så det vil jeg også lige prøve,
MVH Frank Pedersen

Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 08:59
Jeg går ud fra at det er billeder taget med et digitalt kamera
Prøv at det på Downloader Pro fra breezesys.com (30$), det kan selv oprette en filstruktur samt ændre filnavnene udfra de metadata (Exif) der er i billederne.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2006 kl. 09:21

Jeg løser selv problemet med rækkefølge ved at omdøbe billederne efter dato og tid, eks.:

2006-01-16_09-15-21_Morgenstund.jpg
2006-01-16_09-17-58_Morgenstund.jpg
...

Informationerne om dato og tid (samt meget andet) ligger som EXIF data i billedet. Jeg bruger programmet PhotoThumb til at hjælpe med at omdøbe udfra EXIF informationen.

Update: Jeg vil iøvrigt tro at man kan klare sig med programmet PhotoRename til kun $19 til denne opgave.

/Lars

Redigeret af laursen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu