recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedet hakker i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedet hakker i MCE

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 17:18
En anelse offtopic, men jeg er begyndt at bruge XBMC til at spille film osv. Den kan startes inde fra MCE via et plugin og har automatisk skift af refresh rate (og så meget andet incl. automatisk dl af undertekster).
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 07:23
Hej Jesper!

Det er meget fornemt - tusind tak for hjælpen og ikke mindst dit engagement.
Jeg fandt den omtalte version af autofrequency her, hvis andre kunne have gavn af det: http://www.digital-digest.com/software/getdownload.php?sid=2265&did=1&code=kcbC3jMH&decode=5dd3393d1a5ed02fa0388c7e88fe214e

Jeg har også haft lidt problemer med Daemon tools lite i forhold til bluray images. Derfor er jeg gået over til DVDFab Virtual Drive. Den prøver jeg lige først og ellers ved jeg, at jeg skal bruge VirtualCloneDrive.

Når Autofrequency omtales sker det ofte sammen med "ReClock". Bruger du ReClock, eller er det ikke nødvendigt?

Jeg vil lige prøve om jeg kan få det hele til at spille her i weekenden - der går nok lidt tid med det;-) Men jeg melder lige tilbage, hvordan det hele går og måske dukker der også et par spm op;-)

Endnu en gang tak.

M.v.h.
Torben
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 16:53
jeg bruger ikke reclock, det er ikke nødvendigt ved bd og jeg bruger det ikke ved pal optagelser på dvd, fordi man sætter et ekstra stykke software ind i  kæden, hvilket i min optik ikke er optimalt.

Ydermere er der store problemer med reclock hvis man kører bitstreaming til sin sorroundreciever så derfor bruger jeg den ikke.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
msl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

jeg bruger ikke reclock, det er ikke nødvendigt ved bd

Forkert.

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Ydermere er der store problemer med reclock hvis man kører bitstreaming til sin sorroundreciever

Heller ikke korrekt.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 20:10
Jeg fastholder nu min holdning til reclock som værende unødvendig ved afspilning af bd samt havende problemer med bitstreaming

Redigeret af jespermart - 07-Januar-2012 kl. 03:08
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 21:07
Hej Torben,

Har fuldstændig samme problem. Og formodentlig samme bidemærker i bordet...

Måske er dette en mulighed? :
Jeg har lige prøvet af afspille DVD'er og optaget TV fra PowerDVD 11 - og uden at indstille noget som helst kørte det bare smooth. Selv det optagede TV som tilmed havde 'interlace-striber' når det blev afspillet i WMC kørte super.

Så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får Power DVD til at være default player på TV og film i WMC så det kan styres af hele familien via fjernbetjeningen...

Nogen ideer?

Mvh
Mickey

Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 13:57
Jeg har ikke erfaring med det, men jeg tror ikke MCE UI'en tillader det. Jeg mener at have læst at den altid vil overstyre eventuelle andre instillinger i windows.
Problemet er "Optaget tv" som efter min bedste overbevisning altid vil blive afspillet af MCE. Hvis det blot var dvd'er eller bluray, så vil var det noget andet, idet både Power DVD og TMT har et plugin til MCE UI'en.

Eneste mulighed jeg kan komme på er at bruge en anden MCE application som eksempelvis MediaBrowser eller MediaPortal, hvor jeg mener at man kan vælge at benytte en ekstern afspiller.

Som sagt jeg har ingen erfaring med det.

M.v.h.
Torben
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 15:22
Ja, jeg er bange for du har ret. Fik du løst problemet med Autofrequency?

Mvh
Mickey
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 16:54
Jeg mener: Fik du løst hakke-problemet ved hjælp af AutoFrequency?

Mvh
Michael
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 09:38
Hej,

Så har jeg fået løst mit hakke-problem.

Det var en indstilling i fjernsynet der var problemet (samsung). Samsungs Auto Motion Plus eller bare Motion Plus der sætter ekstra frames ind for at få billedet tydeligere ved hurtige scener (og får de fleste rolige scener til at ligne studie-sæbe-operaer) skal i mit tilfælde stå rigtigt for at undgå hakkeriet.

Både ved Blu-Ray, DVD og optaget TV er min optimale indstilling 'Tydelig'. Alle andre indstillinger giver markant hakkeri også når den er slået fra. Jeg har ikke kunnet ramme en brugertilpasset indstilling som reducerer hakkeriet lige så meget som Tydelig-indstillingen.

Mickey
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 11:20
Jeg har ikke fået autofrequency til at virke endnu - men jeg har heller haft tid til at sætte mig ordentlig ind i det. Det vil jeg dog gøre, da jeg tror det vil kunne hjælpe mig i forhold til at undgå hele tiden at skulle skifte frekvens.

M.h.t. hakke problemerne, så er jeg kommet til at acceptabelt niveau. Med acceptabelt, mener jeg at JEG stadig kan se det en lille smule, når jeg ser blu-ray, men min kone lægger ikke mærke til det:-) Men det er helt klart blevet væsentligt bedre.

Jeg har lavet følgende indstillinger på mit samsung TV:

Derudover er alt hvad der har noget med dynamisk, auto motion mm slået fra

Derudover har jeg tilpasset ovesntående ud fra denne guide:
http://www.av-blog.dk/anbefalede-indstillinger/anbefalede-indstillinger-til-samsung-led-tv-ue46d8005-ue40d8005-ue55d8005/

Og til sidst har jeg ændret indstillingerne på mit grafikkort jvf svaret fra Eric-Barr i denne post:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itpromedia/thread/a92e83ad-c92b-45b6-8a9a-19e8515be1e9

Håber det kan være inspiration for andre med lign. problemer

M.v.h.
Torben

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:56
Har seneste version af TMT5 ikke indbygget autofrequence? Det synes jeg at jeg læste et sted, men om det er i en betaversion, det skal jeg ikke kunne sige.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu