recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedet hakker med ny HD-HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledet hakker med ny HD-HDD

Besvar Besvar Side  <12345 23>
Forfatter
Besked
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 09:15
Synes at den løsning yousee foreslår mht nye antenne kabler (sparke bolden videre) er belastende - især når de samme kabler fungerer både med firedtv / sagem60.

Min havde en rystetur i forgårs - som var på alle kanaler, små glitches i lyden osv, prøvede så at slukke bagpå og tænde igen, det afhjalp fuldstændig problemet.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Per Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2004
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 09:22

Min hakkede også, jeg har snakket med Yousee support der foreslog at flytte den væk fra den cd-afspiller den stod på, uden resultat.

Min guide virkede heller ikke; den viste ingen programinfo.

Jeg resatte den til fabriksindstillinger og indlæste netværket igen, så virker guiden, og den har ikke hakket i 2 timer nu.

Jeg har signalstyrke +3 og BER 0  og 44 gr.

Mvh. Per

Til top
pong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-September-2008
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg havde faktisk en masse hakkeri i går, men ikke i dag. Jeg tror atr problemet kan være netværksafhængigt. 

Ikke for at spille rasmus modsat, men jeg tror ikke det er netværks afhængigt.

1) tage strømmen i 10 sekunder løser problemet i et stykke tid

2) Det sker også på optaget matrialle og hvis man der spoler lidt tilbage så vises det samme klip uden hakkeri (ergo må det optagede signal være godt nok)

Det så jeg godt at du skrev. Men ofte er den type af problemer netværk. Prøvede i øvrigt "din  "fremgangsmåde" i går. Det virkede ikke

Undskyld, men nu vrøvler du. Hvis det samme optagede klip kan afspilles med og uden hakken, så er det tydeligvis ikke et netværksproblem.

Jeg vil også godt afvise, at det påvirker nettet at man genstarter sin boks, og der er flere af os der oplever at det virker.

Endelig så ligner problemet ikke et signal-problem, idet der ikke mangler data - der opstår ikke billedefejl og blockiness. Det er udelukkende en kort pause i dekodningen/afspilningen.

Jeg mener med andre ord, at der er tydelig indikation af, at problemet er med boksen og ikke med vores kabelforbindelser.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 09:37
Jeg har ikke oplevet hakken hverken på sd eller hd, til gengæld bøvler jeg en del med forskellig aspects på de enkelte kanaler, hvilket er et stort irritationsmoment for mit vedkommende.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 09:45
Har i prøvet at sætte et scartkabel i istedet for HDMIkabel, kører jeg med HDMIkabel på min HD81 gør den det samme lidt hak i lyd og billede og aspects, det forsvandt med scartkabelet.

Redigeret af klander - 06-September-2008 kl. 09:47
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 09:52

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Har i prøvet at sætte et scartkabel i istedet for HDMIkabel, kører jeg med HDMIkabel på min HD81 gør den det samme lidt hak i lyd og billede og aspects, det forsvandt med scartkabelet.

Det er faktisk værst ved NETOP scart tilslutning ( hos mig ) 

Forresten så samlignede Yousee-supporteren mine 2 bokse således :

Sagem 60 = båndoptager

Samsung = mp3 afspiller

Redigeret af MortenKBH - 06-September-2008 kl. 09:55
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Det er faktisk værst ved NETOP scart tilslutning ( hos mig ) 

Forresten så samlignede Yousee-supporteren mine 2 bokse således :

Sagem 60 = båndoptager

Samsung = mp3 afspiller

Ja det siger jo lidt om ansættelses kravene ved YouSee:

1.er du 15  JA "godkendt" Ved du noget om elektronik: NEJ "Godkendt"

Kan du begynde i morgen.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Seph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 11:31
Jeg har også oplevet hakkeriet på min nye boks. Ved et rent tilfælge kom jeg til at trykke på optageknappen mens det var der (fordi at 0- og optageknappen sidder meget tæt på hinanden. Laver man ikke fjernbetjeninger til folk med store fingre mere?). Men efter at have stoppet og slettet det jeg havde optaget, forsvandt hakkeriet. Jeg har har prøvet det af en enkelt gang mere, bare for at se om det skulle have været et netværksproblem, der tilfældigt forsvandt, mens jeg fjumrede rundt med fjernbetjeningen. Og her virkede det også. Måske er der en buffer i boksen, som bliver overfyldt engang imellem, som tømmes når man begynder at optage...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 11:38

hmm opdagede at når jeg så og optagede samtidigt, hakkede billedet under tv-kigget.

Da jeg bagefter afspillede det via hdd var der ikke hakker

Redigeret af MortenKBH - 06-September-2008 kl. 12:06
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Lars246 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2008
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 12:09

Har haft de samme problemer med hakkeri og sort skærm på Canal+.

Med risiko for at skrive noget der allerede er diskuteret og derfor trivielt, kan jeg oplyse, at jeg, efter en del ærgelse, gjorde følgende:

Reducerede både antenne kabel til box og HDMI fra box til TV fra 10 M til én meter. Fjernede endvidere mit T-stik. Så fungerer det perfekt. Ingen hakken eller sorte skærme. Det gi'r så lidt udfordringer omkring møblering.

Har derudover ingen problemer med boxen og synes egentlig det er et ret godt produkt, men bl.a. en logisk opbygning af menuer osv. Nu&Næste funktionaliteten er da helt genial.........

Efter at have samlet funktionaliteten på min Logitech, spiller det hele faktisk så godt, at selv familien kan styre det (sågar optage et program).

Og nej, jeg er ikke ansat hos YouSee, indta'r euforiserende stoffer eller andet.

En lille detalje: Aktivér altid Nu&Næste med OK-tasten. Så kan den til enhver tid deaktiveres igen med 2 tryk på OK-tasten. Aktiverer man den derimod med en af pile-tasterne, kan den kun fjernes med Exit (hvilket jeg har læst, at nogle finder irriterrende).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 12:25

Signalet kommer ind i min lejlighed et sindsygt sted.

Så jeg har trukket et kabel langs fodlisten ca. 10m for at afslutte i en antenne-stikdåse. Har ikke rigtig andre muligheder

Det er undre mig, er at jeg aldrig har set lignende problemer ??

Tydeligvis har franskmændende forstået at skrue noget sammen der virker ( har den overbevisning at Sagem 60 er deres bedste produkt ever )

Zappe hastigheden er den samme ( langsom ) men bestemt ikke noget problem ift frysninger i billedet.

Redigeret af MortenKBH - 06-September-2008 kl. 12:28
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
pong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-September-2008
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Per Boye Per Boye skrev:

Min hakkede også, jeg har snakket med Yousee support der foreslog at flytte den væk fra den cd-afspiller den stod på, uden resultat.

Min guide virkede heller ikke; den viste ingen programinfo.

Jeg resatte den til fabriksindstillinger og indlæste netværket igen, så virker guiden, og den har ikke hakket i 2 timer nu.

Jeg har signalstyrke +3 og BER 0  og 44 gr.

Mvh. Per

Jeg har fulgt dit eksempel og nulstillet min til fabriksindstillinger. Her til aften er den dog begyndt at hakke igen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 23>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu