recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedet væk på Pioneer 1223
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedet væk på Pioneer 1223

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billedet væk på Pioneer 1223
    Sendt: 13-Juni-2019 kl. 13:20
Hej
Jeg er bange for at min receiver er røget en tur. men jeg håber det er en af smølferne der har rodet  med fjernbetjeningen, selvom jeg tvivler.
Setuppet er at PS€, Chromecast, Yousee boks mm, er koblet til receiveren, som igen sender billed til fjernsynet. Det styres af en Harmony.

Der kommer lyd ud i højtaleren, uanset hvilket input enhed jeg vælger. Men der kommer ikke noget billedet på fjernsynet - kun at den mangler signal. Har også prøvet med andet fjernsyn, kabel og hdmi indgang.
Jeg har prøvet at skifte hdmi kabel mellem receiver og fjernsyn, samt hdmi ud/indgang.
Der kommer stadig ikke noget billed.
Har også kigget lidt i opsætningen, men ikke kunne finde noget (bruger Pioneers app. på Ipad)

Kan det være et hdmi board der er røget? - burde lyden så ikke være væk også?
Har ikke kunne finde noget på nettet om dette problem.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 14:54
Prøv at tage strømmen helt fra et par min. Hvis ikke det hjælper, foretag et reset af enheden iflg manualen.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 20:24
Det har jeg så prøvet. Det hjalp desværre ikke. Den ser også ud til at have nyeste firmware. Så det er lidt mystisk det lige er kommet, og at lyden stadig går igennem.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 10:50
Jeg også mene at hvis hdmi boardet er stået af, er der hverken billede eller lyd. Så prøv at skifte kablet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Det har jeg så prøvet. Det hjalp desværre ikke. Den ser også ud til at have nyeste firmware. Så det er lidt mystisk det lige er kommet, og at lyden stadig går igennem.
Har du prøvet at starte på en frisk med en Factory reset (eller hvad de nu måtte kalde det)?

EDIT: Manual
http://docs.pioneer.eu/Manuals/SC_1223_K_ARB7514_manual/#/
side 71


Redigeret af JørgenT - 14-Juni-2019 kl. 12:33
Mvh. JørgenT
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 12:36
Yeps.
Har som sagt også prøvet at skifte kabel og anden outpul udgang, samt prøve andet fjernsyn

Reset er også klaret, det er ikke så voldsom en ting, som på computer - den gemmer f.eks. indstillingerne.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 12:39
Så er der nok ikke andet at gøre end få en elektronikkyndig til at kigge på den. Den slags er sjældent gratis, så måske er det bare tid til at få nyt.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 18:25
Tja
Nu har jeg hivet den ud af setuppet, og sat den til et andet sted. Stadig uden billede.
Jeg må nok have en ny (brugt). I mellemtiden kan den styre lyden, og så må alle hdmi stik op i fjernsynet, og lyden derfra med optisk kabel til receiveren.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu