recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedformat med HDMI, CD HD boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledformat med HDMI, CD HD boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedformat med HDMI, CD HD boks
    Sendt: 07-Juni-2010 kl. 17:12
Jeg prøvede at hjælpe genboen med at sætte en ny boks til deres nye tv.
De har købt Canal Digital's HD boks uden harddisk og de har et LG 42LH4000.
Boksen virker sådan set, men jeg forstår ikke helt billedformatet. Gennem HDMI stikket er billedet ikke fuld skærm på flere kanaler, det var Pan Scan på flere kanaler. Gennem scart stikket var det fuld skærm.
Jeg prøvede både 720P og 1080i på boksen og forskellige billedindstillinger i tv'ets menu. Når tv'et stod på HDMI gjorde det faktisk ikke den store forskel at jeg ændrede billedindstillinger?
Er det noget man skal leve med, hvis udsendelsen ikke er optaget i bredformat, eller har jeg overset noget.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 18:33

Den viser billedet helt som den skal, der er kun Fullscreen når der modtages udsendelser med WSS kode, alt andet vises i 4:3. Med andre ord billedet vises som det modtages. Det er heldigvis sådan HDMI er indrettet, så det korrekte AR bevares uden manuel omskiftning. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 18:27
Det anede mig, så det skal man altså leve med.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jeg prøvede at hjælpe genboen med at sætte en ny boks til deres nye tv.
De har købt Canal Digital's HD boks uden harddisk og de har et LG 42LH4000.
Boksen virker sådan set, men jeg forstår ikke helt billedformatet. Gennem HDMI stikket er billedet ikke fuld skærm på flere kanaler, det var Pan Scan på flere kanaler. Gennem scart stikket var det fuld skærm.
Jeg prøvede både 720P og 1080i på boksen og forskellige billedindstillinger i tv'ets menu. Når tv'et stod på HDMI gjorde det faktisk ikke den store forskel at jeg ændrede billedindstillinger?
Er det noget man skal leve med, hvis udsendelsen ikke er optaget i bredformat, eller har jeg overset noget.

Du kan endre 4:3 til full skjerm ved å trykke på "HD" knappen på fjernkontrollen.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:21
Tak, det virker.
Til top

Besvar Besvar