recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedformat på Samsung LE32R72B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledformat på Samsung LE32R72B

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedformat på Samsung LE32R72B
    Sendt: 11-April-2006 kl. 13:53

Da jeg er pænt interesseret i dette tv har jeg et teknisk spørgsmål:

DR sender et program i 16:9, der på mit tv (også 16:9) bliver vist med brede bjælker i siderne og mindre bjælker i top/bund, indtil jeg trykker på de rette knapper og får billedet til at fylde hele skærmen, uden at det bliver forvrænget, opstår tit det problem, at evt. tekstning vil blive helt eller delvist skjult udenfor billedet. Jeg kan så rykke hele billedet opad; ikke at forveksle med at strække billedet; hvorved teksten kommer til syne.

Jeg vil så godt vide om man kan det på LE32R72B?!

Jeg har oplevet andre tv hvor der mange muligheder for at tilpasse billedet, men det er desværre nogle gange sådan, at man skal strække billedet i små ryk i både horisontal og vertikal retning, indtil man syntes at det ser korrekt ud. Og det er noget vanskeligt at få det til at se ordenligt ud.

Redigeret af kaizer - 11-April-2006 kl. 13:53
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Da jeg er pænt interesseret i dette tv har jeg et teknisk spørgsmål:

DR sender et program i 16:9, der på mit tv (også 16:9) bliver vist med brede bjælker i siderne og mindre bjælker i top/bund, indtil jeg trykker på de rette knapper og får billedet til at fylde hele skærmen, uden at det bliver forvrænget, opstår tit det problem, at evt. tekstning vil blive helt eller delvist skjult udenfor billedet. Jeg kan så rykke hele billedet opad; ikke at forveksle med at strække billedet; hvorved teksten kommer til syne.

Jeg vil så godt vide om man kan det på LE32R72B?!

Jeg er ikke 100% sikker på om det er det samme på R72, men på M61 er det efter min mening meget smart lavet - når du zoomer, kan du med piletasterne flytte billedet op og ned, ELLER rykke underkanten op uden at flytte overkanten (hvilket selvfølgelig vil strække/klemme billedet). Du kan altså altid tilpasse billedet så det lige præcist passer.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 14:25

Det lyder godt, men jeg skal nok ud og undersøge det nærmere i en butik.

Og du behøver selvfølgelig ikke at svare på samme tråd på hifi4all

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu