|
Billedfrysning på Alle betalingskanaler |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
fredekb ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Februar-2013 kl. 21:26 |
Hejsa, er den (Ikke) lykkelige ejer af Sagemcom DT90 da alle betalingskanaler begynder at fryse. Det har det gjort i snart 6 mdr. Mest hakket men nu også frysning.
Har tidligere haft kontakt til både forhandler og Boxer der begge mener det er min antenne det er galt med og jeg kan få en til at se på det for omkring 1200.kr og efterfølgene få et tilbud (ALT FOR DYRT!) Samtidig med at inden jeg havde boxer (inden det blev nødvendigt at have boks med adgang til tv2) hvor jeg også modtog via antenne virkede alle kanaler fint, ingen problemer kun i meget dårligt vejr. ![]() Hvad kan jeg gøre, da jeg syntes 1200.kr for en der skal se på det, og efterfølgene give et tilbud på at få ordnet det, er rent svineri ![]() ![]() Håber meget i kan hjælpe mig. P.S her er oplysninger om antennesignal: Loop--thougt forstærkning: JA (skal siges jeg lige har ændret den idag og fået et Meget højere signalkvalitet) (billedet har hele tiden hakket. Nogle dage mere end andre, både med den slået til (som var fra idag) og slået fra) DTR antenne strømtilførsel: Nej Kanal: 58 (ved ikke hvad det betyder) Signalstyrke: 82% (inden ændring 94%) Signalkvalitet 98% (inden ændring 8 %) Netværk: Mux1 C/N ca 27-28 dB Hjælp søges så hurtigt som muligt
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skriver ikke hvor du bor eller hvilken sender du modtager fra.?
Hvor mange antenner har du på masten eller om den sidder på loftet? Sidder der nogen filter på? Er der forstærker på? Antenne montøren mener der skal renoveres. Lynge
![]() Redigeret af Lytro - 27-Februar-2013 kl. 21:49 |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
fredekb ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 565 |
Jeg bor i Klippinge, ved ikke hvilken sender det er
Kan ikke huske og det er en tagantenne som sidder ret langt oppe Hvordan tjekker jeg det (det er ikke så sikkert at komme helt tæt på uden lift vil jeg tro) Nej Håber det er info nok
![]() |
|
![]() |
|
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Hej du kan få det ganske gratis .. boxer betaler for at der kommer en ud og finder problemet..
Derefter skal du så selv betale for at få det lavet..( eller selv lave det) jeg mener at boxer betaler antenne manden 500 kr for et besøg... så hvis det bare er antennen der skal drejes lidt, så kan det godt betale sig at spørge om han lige gider dreje lidt på den , nu hvor han alligevel er på loftet ![]() Mvh michael
|
|
![]() |
|
Nej ikke mere, startede med at kontakte forhandleren fordi jeg så reklame for at de lavede et tjek gratis. Han bad mig om at kontakte Boxer for at høre om det stadig galt. De skrev så tilbage at det gør det ikke fordi de syntes det ''Ikke lever op til Boxers standard'' med service, derfor skal man betale ca 1200.kr (efter hvad jeg kan huske er ikke helt sikker)
![]() |
|
![]() |
|
Undskyld 400.kr fandt lige mailen frem igen og her er det vigtigste:
Hej Frederik, Tak for din henvendelse. Umiddelbart lyder det som et signalproblem. Det opstår som oftest på egen installation - Jeg vil selvfølgelig ikke afvise at der er en lille chance for at problemet kan opstå i boksen. Prøv venligst følgende: Nulstil til fabriksindstillinger via Menu -> Modtagerindstillinger Så vi sikre på boksens software fungere som den skal. Er der stadig problemer har vi den mulighed, at sætte dig i forbindelse med en tekniker. Det fungere på den måde, at teknikeren kontakter dig inden for 24 hverdags timer, for at aftale tidspunkt. Det et besøg for at checke installation samt udstyr. Hvis fejlen ligger på noget af det Boxer har leveret (boks, modul, kort og evt problemer med vores sender) ombytter teknikeren udstyret og sender en regning til Boxer. Er fejlen i installation, koster besøget 399 kr., derudover vil du få et tilbud om at få udbedret installationen. Herefter sendte de mig et overblik over priserne: Det der bliver beskrevet er ikke noget vi benytter os af mere. Bl.a fordi kvaliteten af den service der blev ydet, ikke levede op til Boxers ønske. Derfor har vi nu følgende muligheder:
Boxer Tjek – kr. 399,- inkl. moms Kontrol af Boxer udstyr: Kort, CA Modul eller Boks. Kontrolmåling af signal og gennemgang af antenneinstallation. Oplæg/tilbud på reparation.(hvis nødvendigt). Boxer Tilkobling – kr. 599.- inkl. moms Kontrolmåling af antennesignal ved tv/boks. Tilkobling af fremsendt Boxer udstyr, via medfølgende kabler. (gældende 1stk CA Modul eller Box) Kanalsøgning og opdatering, klar til brug. Boxer Montering – kr. 1.499,- inkl. moms og materialer Montering og justering af ny dvb-t antenne. (max. 6m højde) Kabeltræk og tilkobling. (max. 15m kabel) Kanalsøgning/opdatering af 1stk. boxer godkendt tv eller boks |
|
![]() |
|
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Underligt.. jeg har haft rigtig mange problemer med boxer over længere tid. jeg har haft besøg 2 gange på deres regning. og fik tilbudt endnu et gratis bevis.. men fik endelig løst mysteriet så fik det ikke brugt. du skal bare presse på og stå ved din ret. det er ens for alle
|
|
![]() |
|
nu har jeg lige set din mail.. og det ser godtnok ud som om de er gået fra den gamle ordning..
men giv det et forsøg til.. giv dem et ring mvh michael
|
|
![]() |
|
Det er lidt svært. Har ialt fået 3 mails fra dem og de henviser til lokale installatører som man kan finde på deres hjemmeside men er dyrere efter at have spurgt om det kunne gøres billigere end 400.kr
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Nåå - så syntes jeg du skal ringe til en antennemontør, og spør ham hvad han skal have for at lave din antenne.
Det billigste er, hvis du får lavet antenne anlægget, med det samme han er der i stedet for at få et tilbud først. Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Men der er jo stadig mulighed for at det kan være min boks, da jeg ikke kan forstå der først er efter jeg har fået Boxer der er dårligt billede?
|
|
![]() |
|
Så derfor er jeg i tvivl om jeg skal kontakte antennemontøreren eller vælge boksers tilbud da der stadig er mulighed for at det er pga boks
|
|
Hilsen Frederik :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |