recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedfrysning på Alle betalingskanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedfrysning på Alle betalingskanaler

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Så derfor er jeg i tvivl om jeg skal kontakte antennemontøreren eller vælge boksers tilbud da der stadig er mulighed for at det er pga boks
De tal du skriver i første indlæg tyder på du har aflæst på OK kanal (Mux1)
Stil boks på kanal (betalings) der har problem. Ind i boks menu og aflæs signalstyrke og kvalitet.

Hvis signalstyrke/kvalitet ikke er i top, er det marginale ændringer der skal til at gøre forskel imellem dur/dur ikke.
Og der er forskel i radio signals udbredelse afhængig af frekvens (Mux), derfor kan der sagtens være forskel.

P.S: Hvis det er gammel antenne installation fra analog tid, kan der være filtre der skal fjernes.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 27-Februar-2013 kl. 22:52
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 23:00
Tak, giver en tilbagemelding imorgen om hvad der så står på tv'et. Skal jeg kun gå ind på boks menu'en hvis der er problemer med den lige når jeg bruger den? Det skifter som sagt meget fra dag til dag hvor godt den virker

Kan ikke love hvornår imorgen jeg kan skrive hvordan det ser ud men i skal nok få tilbagemelding. Tak for i gider hjælpe mig 
Hilsen Frederik :)
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 10:46
Klippinge  ---  så har du bl.a. Sverige på dit antenneanlæg. (der sidder et filter(forstærker) som kan drille BOXER signalet)
Du skal have en ny antenneforstærker, som sikkert sidder oppe ved antennen. (op på stigen) Wink

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Så derfor er jeg i tvivl om jeg skal kontakte antennemontøreren eller vælge boksers tilbud da der stadig er mulighed for at det er pga boks
De tal du skriver i første indlæg tyder på du har aflæst på OK kanal (Mux1)
Stil boks på kanal (betalings) der har problem. Ind i boks menu og aflæs signalstyrke og kvalitet.

Hvis signalstyrke/kvalitet ikke er i top, er det marginale ændringer der skal til at gøre forskel imellem dur/dur ikke.
Og der er forskel i radio signals udbredelse afhængig af frekvens (Mux), derfor kan der sagtens være forskel.

P.S: Hvis det er gammel antenne installation fra analog tid, kan der være filtre der skal fjernes.

Mvh JørgenT

Tak JørgenT, har sat den på TV3 (Mux3) (lige nu virker den fint) og der er signalstyrke på 34% (middel) og Signalkvalitet mellem 18-30% (dårlig/middel)

Hvilke ændringer er der som jeg kan lave uden at skulle rode med selve antennen? Tror antennen er fra omkring 2008 så der burde vel ikke være noget i vejen med den?

Hilsen Frederik
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Klippinge  ---  så har du bl.a. Sverige på dit antenneanlæg. (der sidder et filter(forstærker) som kan drille BOXER signalet)
Du skal have en ny antenneforstærker, som sikkert sidder oppe ved antennen. (op på stigen) Wink

Lynge Smile

Tror ikke at der sidder nogen forstærker på antennen, kan ihvertfald ikke finde nogle Svenske kanaler på min boks

Den antenneforstærker kan det ikke være sådan en som denne som bare skal sættes til der ved tv'et:

http://www.elgiganten.dk/search?WFSimpleSearch_NameOrID=hama+antenneforst%C3%A6rker

SmileHilsen Frederik
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 15:24
Hva med at prøve boksen hos en nabo evt ? så er det jo lige til hvis det er der fejlen er... jeg har fået ombyttet 1 boks  sagem 94160  pga turen stod a.. den blev ustabil og blev værre og værre. den ku optage 2 ting på samme tid. den ene tuner duede men ikke den anden, så hver gang den sku optage duede den pga den gode tuner tog over.. det var sejt i længden.. hvis boksen er problemet så sender boxer jo en ny

Mvh michael
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 15:41
Men 400.kr for at det kunne være dette, og det med naboen kan ikke lige lade sig gøre desværre.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:40

Tak JørgenT, har sat den på TV3 (Mux3) (lige nu virker den fint) og der er signalstyrke på 34% (middel) og Signalkvalitet mellem 18-30% (dårlig/middel)

Hvilke ændringer er der som jeg kan lave uden at skulle rode med selve antennen? Tror antennen er fra omkring 2008 så der burde vel ikke være noget i vejen med den?

Hvis din antenne ikke er rettet direkte mod sendermast kan det være et reflekteret signal (fra høj bygning f.eks.) du modtager, og så kan det ændre sig afhængig af vejrforhold, blade på træer og andet.

Start med at aflæse signalstyrke og kvalitet på alle MUX.
Jeg kan ikke lige sige hvilke kanaler der ligger på de forskellige MUX, så prøv dig frem.

For signalstyrke og kvalitet bør være rimeligt ens, og i dit første indlæg skriver du:
Kanal: 58 (ved ikke hvad det betyder)
Signalstyrke: 82% (inden ændring 94%)
Signalkvalitet 98% (inden ændring 8 %)
Netværk: Mux1

Så du bør kunne opnå i den høje ende for alle kanaler.

Måske du skulle ofre pengene på en prof. montør til at fejlrette det, hvis du ikke selv vil kravle op til antenne hvis der skal rettes ind?

Mvh JørgenT

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 18:43

Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Lynge Smile

Tror ikke at der sidder nogen forstærker på antennen, kan ihvertfald ikke finde nogle Svenske kanaler på min boks

Den antenneforstærker kan det ikke være sådan en som denne som bare skal sættes til der ved tv'et:

http://www.elgiganten.dk/search?WFSimpleSearch_NameOrID=hama+antenneforst%C3%A6rker

SmileHilsen Frederik
Hvis der skal forstærker til, skal den sidde oppe ved antenne, ikke nede ved TV, hvor signal allerede er dårligt.

Mvh JørgenT
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 19:22
Det er mere fordi jeg er 13 år og mine forældre gider ikke have nogle ud at se på det desværre. Derfor søger jeg andre forslag end denne mulighed
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:48
Okay 13 år LOL
Du må ud og se på masten, om det ikke sidder en antenne (bredde ca. 30cm) der peger mod nordvest. Det er danmark´s antenne.
Hvis der er en antenner(bredde ca. 30cm længde ca.2m) mere mod øst, vil der sidde en grå kasse i masten som er forstærkeren. Inde ved TVet vil der så sidde en strømforsyning, som levere spændning den modsatte af signalet, til forstærkeren i masten. 

Det nemmeste vil være at afmontere forstærkeren i masten og sammenkoble ledningen fra Danmarks antennen til kablet der går ned i stuen.( HUSK AT SLUKKE STRØMFORSYNINGEN, den bruges ikke mere)

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:53

Det er mere fordi jeg er 13 år og mine forældre gider ikke have nogle ud at se på det desværre. Derfor søger jeg andre forslag end denne mulighed
Og hvorfor mon? Har de ikke de samme problemer med signalet som du har? Ser de aldrig TV? Eller straffer de dig fordi du ikke gider det de bér dig om at gøre LOL
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu