|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
|
Har nu set disc 1 og 2 og jeg er både glad og pissed. Der er ingen tvivl om, at BoB i BD udgaven er DVD'en OVERLEGEN. Skarphed, sortniveau og den khakifarvede palette er i top. Nedkastningen på D-Dag var grynet, nøjagtig som den oprindelige udgave havde været, men uanset HVOR grundige man har været, så ER der tilført DNR, hvilket masser af scenerne vidner om. Der er simpelthen for få filmgryn tilstede i både natte- og dagsekvenser og himlen var flere gange alt for "ren". Jeg ved godt flere synes BoB er for grynet, men det er sådan den er optaget og derved ligger detaljerne i "grynene". For at få et mere "glat look", så skal der lige manipuleres og så udjævnes teksturer i hud og tekstiler. Dette er forbrugerudgaven af BoB, hvor man mere lytter til ønskerne fra køberne af film, fremfor at gøre arbejdet korrekt og give os filmene, som de nu engang er lavet og i så god kvalitet som muligt. En nattesekvens, da Easy company møder tyskere første gang, er nærmest grynfri, meget klar og det er absolut ikke som jeg husker den. Jeg skal ihvertfald tjekke lidt op med DVD udgaven. Al brug af DNR har FANDEN skabt, men nogle gange er det brugt med omtanke, så det i det mindste IKKE kompromitterer detaljegraden, bl.a. i Dark City. Det gør det dog desværre en smule her, hvilket huden i ansigterne vidner om. Jeg ville ønske jeg kunne se HD DVD udgaven, for det ser ud til, at der ikke er foretaget nogen manipulering af billedet på den japanske udgave udsendt sidste år. Lyden er tilgengæld fænomenal! Hvilket lydspor for en TV serie!!! Jeg er ikke sikker på, at DNR er så synligt på mindre skærme 40-50", men blæst op på projektor, så ses det. Lyden skal klart have seks af seks, hvorimod billedet er 4 af 6, fratrukket en karakter for den åndssvage manipulering af originalmaterialet. Redigeret af Bruce - 22-November-2008 kl. 17:31 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Ok Bruce, det var da en forklaring på fænomenet. Jeg er nemlig også skuffet over billedet. Til gengæld er lydbilledet fantastisk, ud over al forventning.
![]() |
||
![]() |
||
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
|
![]() |
||
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
|
Så har BluRay.com lavet review og de giver videkvaliteten 5 af 5 og skriver bla.
"Band of Brothers" arrives on Blu-ray with what is nothing short of a spectacular 1080p, 1.78:1-framed image that offers a significant upgrade over the previous DVD release. Certainly, viewers in search of nothing short of grain-free, brightly colored high definition eye candy will be sorely disappointed with this release. "Band of Brothers" is nevertheless eye candy of its own variety, offering a natural, as-intended look that lends a harsh, gritty, desaturated look to set the mood and period of the series from a visual perspective" http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=1151&show=re view (EDIT: FOR FANDEN hvor er hyperlink funktionen her på recordere.dk dog elendig!!) Redigeret af morteng - 27-November-2008 kl. 11:14 |
||
![]() |
||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
|
Hej.
Ja billedetkvaliteten var lidt blandet, men egentligt ikke i en negativ forstand, da det tingene virket mere autentiske. Og som jeg forstår på de forskellige reviews og udtalelser så er det "med vilje" at visse scener fremgår lidt "rough". Men alt i alt er det en fantatisk serie og BD udgivelse. Er man til WWII serien så er denne en "must-have". ![]() |
||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Har set 5 afsnit og billedekvaliteten er da rigtig god. Der mangler lidt farve, men filmen er optaget på den måde. Er på ingen måde skuffet over billedet. Lyden er rigtig god, uden alt for meget tilsat bas.
særligt natte scenerne er rigtig gode. |
||
![]() |
||
HansHenrik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Der er en fin tråd på AVSForum, der sammenligner SD DVD, HD DVD og Blu-ray versionen.
Umiddelbart er både HD-DVD og Blu-ray versionen heldigvis en stor opgradering i forhold til SD-DVD, men Blu-Ray versionen har lidt DNR, der gør at den er lidt dårligere end HD-DVD versionen. Jeg beholder min HD-DVD version, selvom de japanske menuer er lidt irriterende, og jeg krøller tæer når jeg ikke får skiftet lydspor hurtigt nok, så Winters taler japansk :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den bliver penge værd |
||
![]() |
||
HansHenrik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Kan se den paa Ebay for 185 USD allerede :) Jeg saelger dog ikke! Min favoritserie... Men tro mig - episode 2 med tyskere der bliver angrebet af japansktalende amerikanske faldskaermssoldater er altsaa bare for underligt... |
||
![]() |
||
T800 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Det er ærgeligt og en smule uforståeligt at BD'en er tilført DNR. Det får af
og til ansigterne til at ligne voksdukker. Men når alt dette her er sagt, så er der ingen tvivl om at billedet ser hammer godt ud. At tingene ser lidt for glatte ud til tider, passer underligt nok til stemningen og farvepaletten. Og det går på intet tidspunkt ud over skarpheden. Jeg vil derfor på ingen måde afskrive den som en klasse A udgivelse, der er hammer flot og skarpt at se på. Billedet er meget pænere end DVD'en, og har et reduceret gryn niveau. Jeg er sikker på at HDdigest.com meget vel kunne finde på at høvle denne udgivelse ned, pga. DNR brug, men det er en hammer god udgivelse. M.v.h. BF |
||
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver
...We have no fate... HD Film |
||
![]() |
||
T800 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Så har hidefdigest.com givet en smagsprøve på, hvordan de ser kvaliteten
af Band Of Brothers udgivelsen: "World War II has been mined by filmmakers ad nauseum, but talented individuals like those responsible for 'Band of Brothers' still manage to make the subject as stirring and inspiring as ever. Taking a cue from 'Saving Private Ryan,' the ten-part HBO miniseries focuses on everyday men sacrificing their lives to accomplish something extraordinary. This high-quality BD release is even better, offering a top notch transfer (marred only by slight DNR), booming audio, and an endless parade of standard and exclusive features. It should adorn everyone's collection." Kort fortalt på dansk så omtaler Kenneth Brown kvaliteten af overførslen på BD som helt i top, med kun en smule brug af DNR som den eneste ridse i lakken. På lydsiden beskrives Band Of Brothers som eksplosiv. Den findes på listen over bedste BD udgivelser i 2008: f_2008/The_Best_Blu-rays_of_2008/2337">LINK M.v.h. BF |
||
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver
...We have no fate... HD Film |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Kunne ikke være mere enig. Det er en flot serie. Dit link virker ikke!!! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |