Jeg har nu fået set seks afsnit af serien, og jeg vil mene, at det ikke er som da jeg eksempelvis så indiana jones, hvor landskaber bare stod fuldstændig _knivskarpt_ og lignede et billede fra et rejsemagasin. Jeg synes godt om valget af farvepaletten, men jeg kunne godt have ønsket lidt skarpere landskaber en gang imellem. Det skal siges, at jeg endda kun har et 42" Pana PZ80 (og alt enhancement på min Edge er slået fra, så den bare burde være uden indflydelse), så det er jo ikke fordi det er blæst op på en kæmpeskærm, men alligevel har jeg altså den oplevelse.
Jeg kan dog sagtens se forskel fra en DVD-udgivelse, men især min kæreste, der ikke bevidst kigger efter, lægger ofte ikke mærke til om en film er i bluray eller DVD medmindre tingene står så skarpt som ovennævnte indiana jones. Selvfølgelig hjælper min Edge på billedet fra DVDerne, men stadig - jeg synes, der burde være en større forskel selv fra en afstand på 3 meter EDIT: (er godt klar over at mine MKI Human Eyeballs ikke har opløsning nok på den afstand
til at se ALLE detaljerne i et 1920x1080 billede). I bund og grund går jeg nok bare for meget op i billedskarpheden og i rejsekatalogsbilleder fordi jeg hele tiden gerne vil retfærdiggøre min investering i nyt isenkram i stedet for bare at nyde den den gode historie (og de gode billeder).
Redigeret af AndyK - 05-Januar-2009 kl. 16:37