recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet Band Of Brothers
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet Band Of Brothers

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:24

Jeg har nu fået set seks afsnit af serien, og jeg vil mene, at det ikke er som da jeg eksempelvis så indiana jones, hvor landskaber bare stod fuldstændig _knivskarpt_ og lignede et billede fra et rejsemagasin. Jeg synes godt om valget af farvepaletten, men jeg kunne godt have ønsket lidt skarpere landskaber en gang imellem. Det skal siges, at jeg endda kun har et 42" Pana PZ80 (og alt enhancement på min Edge er slået fra, så den bare burde være uden indflydelse), så det er jo ikke fordi det er blæst op på en kæmpeskærm, men alligevel har jeg altså den oplevelse.

Jeg kan dog sagtens se forskel fra en DVD-udgivelse, men især min kæreste, der ikke bevidst kigger efter, lægger ofte ikke mærke til om en film er i bluray eller DVD medmindre tingene står så skarpt som ovennævnte indiana jones. Selvfølgelig hjælper min Edge på billedet fra DVDerne, men stadig - jeg synes, der burde være en større forskel selv fra en afstand på 3 meter EDIT: (er godt klar over at mine MKI Human Eyeballs ikke har opløsning nok på den afstand  til at se ALLE detaljerne i et 1920x1080 billede). I bund og grund går jeg nok bare for meget op i billedskarpheden og i rejsekatalogsbilleder fordi jeg hele tiden gerne vil retfærdiggøre min investering i nyt isenkram i stedet for bare at nyde den den gode historie (og de gode billeder).

Redigeret af AndyK - 05-Januar-2009 kl. 16:37
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:37

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Jeg har nu fået set seks afsnit af serien, og jeg vil mene, at det ikke er som da jeg eksempelvis så indiana jones, hvor landskaber bare stod fuldstændig _knivskarpt_ og lignede et billede fra et rejsemagasin.

Havde du skrevet tegneseriemagasin om Indy 4, så havde du ramt lige i øjet  Indy 4 er modsat Indy 1-3, et CGI produkt og de landskaber du taler om, er formentlig skabt i en computer. Heldigvis er George Lucas' selskab Industrial Light and Magic, modsat manden selv, stadig gode til deres håndværk.

BoB er stort set fri for den slags, heldigvis og selvom den er optaget bevidst kornet og realistisk, så kan jeg garantere for, at den blæst op i storformat, 104" er LANGT skarpere end DVD udgaven.

Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

HDDVD vs Blu-ray

Tjek faldskærmssoldatens kamouflage i hovedet. Lettere udvasket i BD udgaven.

Zoom ind på et billede for at se detaljegraden:

HDDVD
Blu-ray

Man skal altid tage screenshots som disse med et gran salt. Som sagt er det slet ikke sikkert, det ses på mindre skærme.

Uhh nice, dejligt at høre (og se) at der har været lidt fordele ved at have købt BoB for ca. 200 dollars sammenlagt på HD DVD  + det må betegnes som et samlersobjekt

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 22:22

Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Uhh nice, dejligt at høre (og se) at der har været lidt fordele ved at have købt BoB for ca. 200 dollars sammenlagt på HD DVD  + det må betegnes som et samlersobjekt

DET er det. Vær du rigtig rigtig glad for den

Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu