recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet på Canal+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet på Canal+

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Nordic2007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedkvalitet på Canal+
    Sendt: 23-Marts-2008 kl. 22:11

Jeg har Canal + abonnement gennem TDC (Yousee). Jeg var forbi en kollega i går for at se noget bold. Han har også et Canal+ abonnement, dog gennem satellit (Canal Digital).  Jeg var overrasket over den gode billedkvalitet på sportskanalerne. Det stod knviskarpt i forhold til billederne der kommer gennem min Yousee boks (den nye HD boks). Hvordan kan det være? Komprimerer TDC billedet eller får TDC og Cana Digital forskellige feeds fra Canal+ ?

 

ps: vi så ikke kampen på Canal+ Sport HD men derimod én af de almindelige Canal+ kanaler

VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 19:09
Hvad Tv har din kollega, og hvad Tv har du?
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 19:46

hej

canal digital via sattelit er bedre end kabel tv, jeg har også canal digital via parabol,og kanalerne er meget flottere end zaptor fra stofa, særlig hd kanalerne history hd er nok den der er bedst ,men film kanalerne er total flotte og tekstningen er også fin, bare små hvide bogstaver der ikke fylder billede ud hvis man har stor tv.Og for der ikke skal herske tvivl har jeg stadig stofa og kan sammenligne de kanaler jeg kan se via stofa med dem jeg kan se via parabol.men det er vel ikke mærklig her får man billede direkte fra parabol ind i sit tv ,signalerne fra stofa går jo meget igennem før de kommer ud i tv ,og for det meste lige nu er der mange pixeleringer på stofa,det er der aldrig fra canal digital,bare ærgeligt at det er endnu dyrere end stofa.

hilsen agger

 



Redigeret af agger - 24-Marts-2008 kl. 19:47
Til top
Nordic2007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:14

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Hvad Tv har din kollega, og hvad Tv har du?

 

jeg har et Pioneer PDP 427XA, han har et Toshiba Plasma tv, også 42 tommer, ved ikke hvilken model

VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1
Til top
Nordic2007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

canal digital via sattelit er bedre end kabel tv, jeg har også canal digital via parabol,og kanalerne er meget flottere end zaptor fra stofa, særlig hd kanalerne history hd er nok den der er bedst ,men film kanalerne er total flotte og tekstningen er også fin, bare små hvide bogstaver der ikke fylder billede ud hvis man har stor tv.Og for der ikke skal herske tvivl har jeg stadig stofa og kan sammenligne de kanaler jeg kan se via stofa med dem jeg kan se via parabol.men det er vel ikke mærklig her får man billede direkte fra parabol ind i sit tv ,signalerne fra stofa går jo meget igennem før de kommer ud i tv ,og for det meste lige nu er der mange pixeleringer på stofa,det er der aldrig fra canal digital,bare ærgeligt at det er endnu dyrere end stofa.

hilsen agger

 

jeg kan kun sammenligne SD kanalerne, da Yousee desværre ikke udbyder Canal+ HD

Jeg troede, at de forskellige Canal + pakker kostede det samme, hvad enten udbyderen hed Yousee, Canal Digital eller Stofa?



Redigeret af Nordic2007 - 24-Marts-2008 kl. 20:20
VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

canal digital via sattelit er bedre end kabel tv, jeg har også canal digital via parabol,og kanalerne er meget flottere end zaptor fra stofa, særlig hd kanalerne history hd er nok den der er bedst ,men film kanalerne er total flotte og tekstningen er også fin, bare små hvide bogstaver der ikke fylder billede ud hvis man har stor tv.Og for der ikke skal herske tvivl har jeg stadig stofa og kan sammenligne de kanaler jeg kan se via stofa med dem jeg kan se via parabol.men det er vel ikke mærklig her får man billede direkte fra parabol ind i sit tv ,signalerne fra stofa går jo meget igennem før de kommer ud i tv ,og for det meste lige nu er der mange pixeleringer på stofa,det er der aldrig fra canal digital,bare ærgeligt at det er endnu dyrere end stofa.

hilsen agger

 

Måske off topic, men må jeg lige spørge om hvilken parabol receiver du har. Er det den nye dream box med hdmi ?

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 11:44

Ud fra tidligere, jeg mener, hvilken boxe har vel ingen betydning for båndbredden man "Tildeler HD via Satellit".

Med andre ord, HD skal via Satellit. Via kablerne bliver dette f***t op fordi alle tror man kan blive ved med komprimere.

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 16:21

hej bridge

nej det er original hd boks fra canal digital ,495 kr og hd kanaler fri en halv år,du skal betale 339 kr i mdr den første år ,så bliver det dyrere igen.Er ved at tænke på at købe en katrin 910 eller en ip 9000 eller noget i den stil,tror ikke dreambox kommer foreløblig og den har vist nok kun dvi hvis den kommer,har ellers en dreambox 7000 den virker perfekt men kan ikke tage hd kanaler

hilsen agger



Redigeret af agger - 25-Marts-2008 kl. 16:24
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 22:02
Ingen - hverken YouSee eller Stofa ændre på kanaler så vidt jeg ved. Hvis underteksterne ser anderledes ud skyldes det den måde boksen laver det og de skrifttyper boksene har med.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 22:41

hej mike

der tror jeg du tager fejl,jeg har faktisk haft canal + lige siden parabolens spæde start, hvor man skulle have en tekst modul hjemme, ved siden af reciver for at få tekst til idag da hed det filmnet, hihi gammel dreng,og da så tekst kom på var teksten fra parabol uden sort bagrund ,da jeg så fik canal plus via stofa var der pludslig sort bagrund på nogle af canal digitals kanaler,men stadig kun hvide bogstaver med en lille sort streg rundt via parabol.Ved ikke hvordan de ser ud lige nu, har kun via parabol og dreamboks og på begge er det teksten uden sort baggrund som jeg godt kan lide,ikke tv 1000 kanaler der er stor kæmpe sort streg til teksten,og når man har stor tv fylder den meget.så canal digital via parabol har altid haft speciel tekst førhen,og via stofa kom teksten som om det var fast tekst tv.Men derfor kan det måske godt være boksen skyld ????.

hilsen agger



Redigeret af agger - 25-Marts-2008 kl. 22:43
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 23:21

Hej

Jeg håber at Yousee får kamp til sit hår når nu DTT begynder at sende HDTV. Jeg syndes at kvaliteten er dårlig fra Yousee Det må kunne lade sig gøre her i 2008 at få samme kvalitet på kabel som på parabol, signalet kommer fra selvsamme sattelit.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 09:09
Jeg tror roligt du kan regne med at DTT bliver komprimeret hårdere end kilden fra satellit hvis der skal være plads til mange kanaler.

Svjv. ændrer YouSee ikke på båndbredden af Canal+ kanalerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu