|
Billedkvalitet på filmstriben.dk? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 21:06 |
|
Har lige set min første film på webstedet
Det kom bag på mig, at opløsningen var så lav Er det generelt? På den anden side er det gratis, så man skal vel bare lade være med at brokke sig ![]() |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, det er 720p og 25 billeder i sekundet med en relativt lav bitrate. Den eneste film jeg har set via Filmstriben er den islandske Sparrow, og til den slags er Filmstriben helt fin.
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6305 |
|
Hmm... for mig lignede det mere DVD
![]() |
||
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
|
Jeg synes den er rimelig, og ihvertfald bedre end DVD (på de film jeg har set).
Jeg ser på 65" TV via app på ATV 4K.
|
||
![]() |
||
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
|
Filmstriben er så små begyndt at enkode indhold i 1080p,Det Gyldne Kompas og Rekonstruktion Utøya f.eks.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
|
Med hvilken afspilningsenhed?
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
|
ATV4
Godt nok på stort lærred, men har set en del af mine gamle DVD'er tidligere på året med kodefri Pana UB9000 Det lignede DVD en hel del Redigeret af jake51 - 02-Oktober-2019 kl. 11:59 |
||
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
|
Ikke uenig i, at billedkvaliteten på Filmstriben kunne løftes. Nyere tilføjelser ligger dog i 1080p (dog forkert billedfrekvens). Jeg er bare altid nysgerrig mht. valget af enhed, når folk nævner dårlig streamingkvalitet. Deraf mit spørgsmål =)
|
||
|
||
![]() |
||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
|
Hov hov, skatteyderbetalt. Så selvfølgelig må man brokke sig ...
|
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
|
Selvfølgelig, det er jo den danske nationalsport..... |
||
![]() |
||
|
Anden film så klart bedre ud
Så det svinger nok fra film til film |
||
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
|
Så vidt jeg har forstået, så ligger mange ting på Filmstriben stadig i SD-kvalitet. Man begyndte for noget tid siden at uploade nye tilføjer til kataloget i 720 HD. Og for ganske nylig er man så begyndt at lægge nye tilføjelser til kataloget op i 1080p HD.
Så det vil svinge meget fra film til film
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |