recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet på TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet på TV2

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedkvalitet på TV2
    Sendt: 22-September-2006 kl. 23:26

Jeg har i aften set Vild med dans på TV2. Jeg har haft muligheden for at skifte mellem TDC's digitale signal på Selector boks og DVB-T, begge dele noget af det mest rædselsfulde jeg endnu har set. Der er firkantblokke så store at man slet ikke kan holde ud at se på det. kun ved nogenlunde rolige billeder er det værd at se på, men så snart alt bevæger sig med blinkende lys osv går det helt galt. I 2009 lukker det analoge sendenet, bliver det så standarden at vi skal side og se på pixeleringer og Mpeg blokke? Jeg glæder mig ikke...

Jeg vil prøve at skrive til www.digi-tv.dk og http://tv2.dk og vil opfordre andre til at gøre det samme, kun hvis presset er stort nok kan vi måske få lidt mere båndbredde.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 23:34

 

 Der er ikke mere båndbredde til rådighed som det er nu, den samlede båndbredde er 20 Mb, og bliver fuldt udnyttet. På den nuværende MUX er der endda kun 4 kanaler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Gazerbeam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 23:38

Jeg har selv tænkt det samme...

Det er en skandale, at man introducere sådan noget bras.

De skulle simpelthen skamme sig over kvaliteten!

Philips 42PFL7606T (3D/DVB-T2)
Yamaha YSP-3000 Lydprojekter
Panasonic AE900 Projekter
Samsung SMT-H3126 & H3106
Toshiba HD DVD 30 og E1
PS3 60GB & 40 GB
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 23:48

Hvis det ikke kan blive bedre må de nøjes med 2 kanaler pr. mux eller gå over til Mpeg4. Her får i et billede jeg har taget med mit digitalkamera.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2006 kl. 23:50

 

Jeg har nu ingen problemer med det, hverken med Selector eller DTT, det er et krystal klart billede på alle kanaler. Ingen pixelering.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 00:19

@ jens0804:

Hejsa,

Allerede den 16. opfordrede du i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15328& PN=1&TPN=1 andre til at klage og nu skriver du:

"Jeg vil prøve at skrive til www.digi-tv.dk og http://tv2.dk

Please: Gør det! (og ikke bare med en hensigt om at "prøve"  ). 

For jeg har ikke DVB-T, så jeg har ikke kunnet sætte fingeren på, om det var TDC eller TV2 selv, der transmitterede i forringet kvalitet. Andre med en Sagem 81 (HD-modellen) tror, at det er dens SW, den er gal med etc.

Jeg har kun Kabel-TV + en Sagem 60 Selector + skarpt syn, og jeg har af den grund "kun" klaget en del gange til TDC, der så ifølge Selectors produktchef, Rikke Asmussen, ville tage initiativ til at arbejde sammen med TV2 om at få bedre billede.

Du - og sikkert også andre - har derimod set, at den er helt gal på både DVB-T og Selector, dertil har du et foto (det må dog være et udsnit, for det ser godtnok groft pixeleret ud) og ja, der er også andre tråde om TV2's digitale billede, der bare ikke er i orden, især ikke på sport (bl.a. Tour de France har jeg selv kommenteret) og en del ikke-live udsendelser. 

Jeg har kort sagt aldrig set TV 2 være værre - har haft Selector i godt 8 år.

Og jeg mener ikke, at det kun er bitraten, men encodingen, den er gal med. På en billig DVD-optager med fast bitrate kan man nemlig godt optage fra analogt TV2 (eller andet i rimelig eller god kvalitet) i en lavere bitrate end TV2 udsender og alligevel få billeder frem, der ikke har nær så meget moskitostøj og pixelering.



Redigeret af Carser - 25-September-2006 kl. 10:43
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 07:55

Jeg synes også den er helt gal med billedet på TV2 og billedet jens0804 har taget, viser tydeligt (som jeg også selv konstaterede i går aftes) at billedet er uacceptabelt. Det går helt galt i Vild med dans, med alle de hurtige bevægelser og skiftende farver. Det er totalt ringe, at en familieudsendelse skal "se sådan ud".

Med sådant et digitalt signal, kommer man jo helt til at savne det analoge signal

 



Redigeret af johnjkj - 23-September-2006 kl. 07:57
Til top
DerAlte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 08:55

Hej

Det var godt nok et stygt billed. Jeg tager DVB-T direkte fra Jyderup senderen, på luftantenne så jeg slipper for at bruge TDC's signal, som er på fællesantennen og jeg havde et udmærket billed under "Vild med dans". Da jeg brugte fællesantennens DVB-T signal gik det ofte galt med billedkvaliteten og lyden.

Alt under 40" er kun til computerbrug.
Til top
hekke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:08

Hej Carser

Jeg har prøvet at skrive til TV2, her er min mail og deres svar:

Jeg har lige set vild med dans over TDC kabelnet med Selector.Utrolig dårlig billedkvalitet, med pixelering rundt om ansigter og på baggrund. Af samtlige kanaler har tv2 generelt det dårligste signal. Håber snart det bliver rettet.
Med venlig hilsen

Her er så deres svar:

Tak for henvendelsen.

Vi har ikke generelle problemer med billedkvalitetet, så det må skyldes forhold hos distributøren - altså TDC, som der bør rettes henvendelse til.


Med venlig hilsen

Der er en tråd her der omhandler samme emne



Redigeret af hekke - 23-September-2006 kl. 10:11
Til top
chefen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2006
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:11
Mit billede var præcist ligeså dårligt som det Jens viser, og det var på TDC kabel igennem sagem 60. Smider lige en mail til TV2.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af hekke hekke skrev:

Hej Carser

Jeg har prøvet at skrive til TV2, her er min mail og deres svar:

Jeg har lige set vild med dans over TDC kabelnet med Selector.Utrolig dårlig billedkvalitet, med pixelering rundt om ansigter og på baggrund. Af samtlige kanaler har tv2 generelt det dårligste signal. Håber snart det bliver rettet.
Med venlig hilsen

Her er så deres svar:

Tak for henvendelsen.

Vi har ikke generelle problemer med billedkvalitetet, så det må skyldes forhold hos distributøren - altså TDC, som der bør rettes henvendelse til.


Med venlig hilsen

Der er en tråd her der omhandler samme emne

Hej Hekke,

Tak for dine oplysninger og jeg havde læst begge dele allerede.
Men der ER jo et generelt problem, og om det så opstår hos TV2 selv eller TDC eller andre, der bruger deres DVB-T signal som udgangspunkt er der åbenbart lidt forskellige bud på.

Relaterede tråde:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12766

 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12908

 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13216

 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13228

 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13291 (især på side 2 og 3)

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 10:56
Generelt synes jeg at det er værst ved live udsendelser med masser af spots
og bevægelser, så TV2 må tilbage til skolebænken.

Jeg ved desværre ikke hvordan DR ser ud på DVB-T, men hvad siger du Jens?
Nu har de selvfølgelig ikke lignende udsendelser pt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu