recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet på TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet på TV2

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 11:54

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Generelt synes jeg at det er værst ved live udsendelser med masser af spots
og bevægelser, så TV2 må tilbage til skolebænken.

Jeg ved desværre ikke hvordan DR ser ud på DVB-T, men hvad siger du Jens?
Nu har de selvfølgelig ikke lignende udsendelser pt.

Nej det er selvfølgelig svært at sammenligne når det ikke er præsis samme udseldelse, men jeg synes helt klart at TV2 er ringere end DR og f.eks et program som MGP for børn var da ikke nær så dårlig som vild med dans selvom det også var fyldt med alle mulige farver og hurtige panoreringer.

PS. Mit billedet er et udsnit, men det er kun for at tydeliggøre problemet.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 15:26

Jens 0804

Det billede Du har sendt, jeg tror faktisk det ville være umuligt lave det samme så Ringe med CRT Teknologi, det med en historie om skarphed.

Tv programmerne kan ikke vide hvor hver enkelt seer fokuserer på skærmen. Nu har man altså vedtaget at uskarpheden skal kobles sammen med Bevægelser, hvilket selvfølgelig gør Sports udsendelser til den rene fornøjelse. Jeg er en klovn, jeg glemte spørge hvad gør man i USA? NFL og TV 2.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 16:20

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Nu har man altså vedtaget at uskarpheden skal kobles sammen med Bevægelser, hvilket selvfølgelig gør Sports udsendelser til den rene fornøjelse.

Meget har jeg læst og hørt og for første gang overhovedet må jeg sige: Jeg fatter absolut intet!  

Jo, jeg forstår alle ord, men kan ikke få nogen idé om: 

Hvem er man?
Hvilken type sammenkobling?
Skulle de problemer, vi taler om i tråden, være en ren fornøjelse? 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 17:30
Jeg synes generelt kvaliteten på DVB er meget ringe herhjemme. Man kan godt se at Danmark igen er langt bagefter. Billedet som Jens har lavet er dog helt ekstremt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 17:43

 

 Som skrevet tidligere i tråden, så kan det jo ikke gøres bedre end den båndbredde som er tilrådighed, det skulle gerne svare til båndbredden på en analog frekvens. Jeg går da ud fra at hver plads i MUXen udnyttes maximalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 18:20

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Jens 0804

Det billede Du har sendt, jeg tror faktisk det ville være umuligt lave det samme så Ringe med CRT Teknologi, det med en historie om skarphed.

Tv programmerne kan ikke vide hvor hver enkelt seer fokuserer på skærmen. Nu har man altså vedtaget at uskarpheden skal kobles sammen med Bevægelser, hvilket selvfølgelig gør Sports udsendelser til den rene fornøjelse. Jeg er en klovn, jeg glemte spørge hvad gør man i USA? NFL og TV 2.

HAHAH.. aldrig har jeg hørt sådan en gang vrøvl! hvad snakker manden om?



Redigeret af the_rieper - 23-September-2006 kl. 18:22
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 01:43

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Jeg synes generelt kvaliteten på DVB er meget ringe herhjemme. Man kan godt se at Danmark igen er langt bagefter. Billedet som Jens har lavet er dog helt ekstremt.

Du har ret, og ög helt så ringe opfattes det heller ikke i virkeligheden. Det er lidt som med en bil der køre forbi i fuld fart, hvis du tager er enkelt billede vil det være meget uskarpt, men det opleves ok. Det samme er det med støj, men i vild med dans, med maks billedændringer, lysshow, og fuld fart kunne endhver se at billedet var meget ringe, som jo også mit stillbillede afslørede. 

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Som skrevet tidligere i tråden, så kan det jo ikke
gøres bedre end den båndbredde som er tilrådighed, det skulle gerne svare
til båndbredden på en analog frekvens. Jeg går da ud fra at hver plads i
MUXen udnyttes maximalt.



Jo, man kan blive bedre til at encode på samme båndbredde, og som det
nævnes er DR åbenbart bedre til det.

Man kan selvfølgelig ikke sammenligne DR og TV2 på Selector, da DR her for
væsentligt mere plads end andre kanaler.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jo, man kan blive bedre til at encode på samme båndbredde, og som det nævnes er DR åbenbart bedre til det.

Efter min bedste overbevisning er der ingen kvalitetsforskel i det anvendte udstyr. DR og TV2 har bygget det digitale sendenet sammen.

Forskellen kommer alene af at DR har adgang til statistisk multiplexing for sine kanaler, mens TV2 har en fast båndbredde. Statitisk multiplexing betyder at den kanal der har brug for båndbredden lige nu får det.

Så DR har generelt mere båndbredde til rådighed, både på kabel-TV og på DTT nettet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jo, man kan blive bedre til at encode på samme båndbredde, og som det nævnes er DR åbenbart bedre til det.

Efter min bedste overbevisning er der ingen kvalitetsforskel i det anvendte udstyr. DR og TV2 har bygget det digitale sendenet sammen.

Forskellen kommer alene af at DR har adgang til statistisk multiplexing for sine kanaler, mens TV2 har en fast båndbredde. Statitisk multiplexing betyder at den kanal der har brug for båndbredden lige nu får det.

Så DR har generelt mere båndbredde til rådighed, både på kabel-TV og på DTT nettet.

  /Lars

Hvis det ikke bliver anderledes i fremtiden, skal vi altså vænne os til at se alle optagelser hvor der er meget bevægelse, lys der blinker osv fyldt med Mpeg blokke. Jeg mener når det analoge net lukker har vi jo ikke længere noget valg. Så kan man da kun håbe at dem der har ansvaret heller ikke kan holde ud at se på det

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 17:56

Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Hvis det ikke bliver anderledes i fremtiden, skal vi altså vænne os til at se alle optagelser hvor der er meget bevægelse, lys der blinker osv fyldt med Mpeg blokke. Jeg mener når det analoge net lukker har vi jo ikke længere noget valg. Så kan man da kun håbe at dem der har ansvaret heller ikke kan holde ud at se på det

På den anden side: når det analoge net lukker, bliver der meget mere båndbredde til rådighed. Desuden vil et skift fra MPEG-2 til H.264 (aka MPEG-4 part 10, ikke at forveksle med DivX...) betyde en mere effektiv udnyttelse af båndbredden, hvadenten bitraten er lav (som SDTV) eller høj (som HDTV). Ulempen er selvfølgelig nye bokse i de små hjem...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 18:00

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Forskellen kommer alene af at DR har adgang til statistisk multiplexing for sine kanaler, mens TV2 har en fast båndbredde. Statitisk multiplexing betyder at den kanal der har brug for båndbredden lige nu får det.

Hvad er grunden til at man ikke kører statistisk multiplexing på alle 3 kanaler (eller 4, når Tegnsprogskanalen sender) på en gang? Sker MPEG encodningen "lokalt" hos DR og TV2 op til den båndbredde, som de statisk er allokeret (samlet set for DR)?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu