|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
friediger ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 557 |
![]() Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:18 |
Jeg sad og så dvd i går på mit nye px70, som jeg ellers er rigtig glad for. Men når der var scener med røg eller tåge var det ligesom at se en dårlig divx film på en computer altså sådan hvor det nærmest virker som om røgen/tågen er malet i meget lav opløsning. Skyldes dette fænomen plasmaen, afspilleren (dmr-eh57), kvaliteten af dvd, eller mine indstillinger? Det skal lige siges at filmen var children of men. Håber der er nogen der har en forklaring. |
|
![]() |
|
magiske ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Status: Offline Point: 99 |
![]() |
Hep,
Lyder meget som om dvd'en er i dårlig kvalitet ? Men Children of Men er jo helt ny, så de burde have lavet en ordenlig mastering... Prøv med en anden dvd med meget mørke scener..
Jeg har slet ikke det problem med mit px70, tværdigmod er det de flottest sort jeg har set længe.
/M |
|
![]() |
|
friediger ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 557 |
![]() |
det var en leje dvd fra blockbuster, overvejede om det måske kunne være den måde filmen var skudt på, men synes det virker lidt mærkeligt
|
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
lyder som banding, og kan være et resultat af at displayet ikke kan vise nok farver
Det må du leve med indtil at displayet understøtter hdmi 1.3a's Deep color OG at du har noget materiale der er lagret med Deep color. This improvement in color performance is significant only in specifications. Current HDTV broadcasts (and the current HDMI standard) uses 8-bit color depth. The new HDMI 1.3a standard with Deep Color capability expands the number of colors viewable on an HDTV from millions to billions, while eliminating color banding and subtle gradations between colors through the use of 10-bit, 12-bit, and 16-bit color depths. It is vitally important to understand that every movie ever transferred to DVD or any other digital format has been done using 8-bit color depth. While the new Deep Color format could provide an improvement in picture quality, there currently is no content (no movies, TV shows or archived material) available that can be easily trans-coded into the new system. With the existing issues of Digital Rights Management (DRM) and High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) just beginning to be worked out it is highly unlikely that Hollywood and the entertainment industry will rush to provide software that is a clone of the original movie quality. The first place Deep Color is likely to be used is in advanced gaming systems, but even that milestone seems beyond the immediate future. |
|
![]() |
|
![]() |
Nå det lyder da lidt disillusionerende, de har teknikken men vil ikke bruge den.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12448 |
![]() |
Children Of Men er meget 'gritty' i udseendet; det er ikke meningen den skal være poleret pæn, ligesom andre nutidige film. På HD DVD er den dog rigtig pæn, og på min PX60 var der ikke nogle videre problemer med dårlige farveovergange og deslige
|
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Der er disse "bandings" på alle fladskærme.
|
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Yep, har lige set præcis samme film på min 50PX70. Specielt slutningen ude på vandet med tågen, ser rigtig slem ud Jeg prøvede så at smide filmen i min datters DVD og se scenen på hendes 20" crt. Her er fænomenet også, dog i mindre grad og selvf. ikke lige så synligt pga størrelsen på TV'et. Men, der er ingen tvivl om at 'banding' er en svaghed på PX70 - eller Plasma generelt(?). Prøvede efterfølgende at sætte 'Pirates of The Caribbian 1' på. Den har også nogle scener med tåge i starten af filmen. Her var der ingen problemer med 'banding' overhovedet... Så, noget skyldes helt sikkert kilden (filmen) og noget skyldes PX70/Plasmateknologien. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12448 |
![]() |
Som nævnt er der 'banding' på alle fladskærms-TV, og sikkert også langt de fleste TV. Der er bare nogle ting som fjernsyn ikke kan vise ordentligt. Det kræver sikkert en pænt dyr projektor før man kan slippe for de fleste ting vi ser, og så vil der alligevel stadig være noget 'forkert' tilbage at klage over.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |