|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|||
Hej alle og ikke mindst Binnerup.
Jeg synes at man med al rimelighed kan dele HTCP i 2 dele, evt. 3 nemlig optagedelen og afspilledelen og redigeringsdelen. Lige præcic afspilledelen ville jeg ikke køre fra min PC, men brænde en DVD og spille den på en ”stueDVDafspiller”. Alt andet lige er det nemmere, skal heller ikke køre med PCskærm (osse), extra fjernbetjening osv. Optagedel og redigering kan derimod sagtens være fra PC, ikke mindst set ud fra et økonomisk synspunkt. Du kan få førsteklasses multiformatbrænder, harddisc efter eget valg og super programmer til redigering, afspilning og optagelse. mvh |
||||
![]() |
||||
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
|||
Nu skal man heller ikke gøre det værre end det er. Min MCE står ganske fortrinligt på mit gamle Philips 32" CRT, der er ingen tvivl om at det kan blive bedre på en LCD eller Plasma, men dette skyldes jo at opløsningen også er meget bedre. Jeg har tweeket lidt på mit S-VHS output, så mit grafikkort (ASUS FX5200) kun sender output på S-VHS og ikke DVI og VGA outputs, det har gjort billedet en smule bedre end det var. Der er ingen grund til at vente med at købe/bygge en MCE/HTPC til du får et nyt fjernsyn... |
||||
![]() |
||||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|||
Her er vi så nok ude i en stærkt overdreven brug af ordet 'elendigt'. Fx Matrox har en stribe grafikkort der har et rigtigt flot TV-Out på S-Video udgangen, men den almindelige composit udgang går fint an på et 28" billedrør. Matrox kortene så ikke er specielt velegnet til spil, og det gør at mange ikke kender dem. Men det betyder ikke nødvendigvis at de er dårlige, netop Matrox satser på 2D og knap så meget på 3D. Jeg vil også mene at de bedste af Hauppauge har en ganske udemærket tv out. Så din bombastiske udtalelse kan jeg ikke tilslutte mig, selvom analog out aldrig får samme kvalitet som DVI udgangen. /MichaelS |
||||
mvh MichaelS
|
||||
![]() |
||||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
|||
Ohh ja - og husk lige at kalibrere begge dele først ved hjælp af fx. AVIA eller Digital Video Essentials....
|
||||
![]() |
||||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
|||
Ok - overdrevet er måske ok, men stærkt overdreven mener jeg ikke det er....
Det er bla. Matrox G400 og G550 jeg baserer mine egne erfaringer med.
Hauppauge laver så ikke grafikkort....?!?
Selvfølgelig - her snakker jeg om ren sammenligning af en standalone dvd afspiller (som får røv at HTPC ved digital tilslutning) op imod en afspilning af DVD på HTPC'en - jeg skal gerne revidere min holdning hvis nogen mener de kan vise mig noget der kan komme derop. Faktum er at DVD'en vil være skarpere, den vil være bedre til at danne korrekt sort (og samtidig korrekt hvid, for helt sort kan man godt få, så har man bare ikke hvid), og hvide flader uden et gulligt eller rødligt skær. Mvh Brian Binnerup |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Igen - I misforstår mig - jeg sammenligner her ikke en digital udgang med en analog, det holder jo ikke. Det jeg sammenligner er en gemen 300 kr's alm. DVD afspiller op imod PC'en ved TV-out, PC'en har ganske givet et ganske fair billede - det samme har mange VHS videoer, men den stationære DVD afspillers billede vil bare være en hel del bedre, prøv at lave den direkte sammenligning med den samme skive.... Til brug som videooptager, ja, det er det sikkert ok, da vi er vandt til en VHS maskine og dennes kvalitet (eller at sætte vores DVD optager i lav kvalitet), men den taber på ren billede ved DVD afspilning. Det kan så også være jeg bare er mega penittengryn, det er bestemt muligt, men jeg syntes det er forkert at give udtryk for at kvaliteten ikke er væsentligt ringere end en stationær DVD afspiller - det passer ganske enkelt ikke (eller rettere, jeg har ikke set det endnu, på trods af mange påstande som alligevel ikke har holdt). Indlægget startede med at der stod at han kunne leve med video optager kvaliteten ikke var perfekt, men at DVD afspilningen skulle være tip top, og det er den altså ikke over TV out. Undskyld for at være træls... Mvh Brian Binnerup |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg er faktisk mægtig enig i det med afspilningsdelen og optagedelen - der er intet i vejen med det der bliver optaget ind på HTPC'en, det er afspilningsdelen over TV-out der halter. Men skal man sidde og brænde ting ud, kopiere ting rundt, og gøre alt muligt, så forsvinder pointen med en HTPC lissom lidt... Mvh Brian
|
||||
![]() |
||||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|||
Hauppauge's store tv kort har tv-out. Nej det er ikke et traditionelt pc grafikkort, men et tv kort, der altså også kan have tv-out. Og netop det et det er lavet til HTPC'er og at de har satset på kvaliteten, gør at det er ganske brugbart. Her er min anmeldelse af PVR 350, som jo nu er en aldrene svend. /MichaelS
|
||||
mvh MichaelS
|
||||
![]() |
||||
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|||
Hej Binnerup.
Det har du da ret i, men det lugter da lidt af fisk og en halv er da osse et skridt på vejen. Når man så er træt af at rende mellem computeren og stueDVDen, køber man enten en Pioneer recorder eller fixer det sidste på HTPCen. Og det sidste er så absolut det billigste (og bedste) men ikke altid det nemmeste. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
MichaelS: Ja - Hauppauge PVR-350 har S-Video out, men det er så vidt jeg husker kun en direkte udgang af selve TV signalet, og dermed har det ingen relavans i forhold til DVD afspilning og lign. Mvh Brian |
||||
![]() |
||||
cwitt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 493 |
![]() |
|||
Foreløbig tak til alle for de mange inputs. det er godt nok svært at blive helt klog på, hvad der er skidt og var der er godt, med så mange forskelligt rettede meninger. Zitech skriver selv under deres FAQ at de bestemt fraråder at man bruger alm. TV sammen med deres ZMC....så det siger vel egentlig det meste (beklager, havde ikke fundet denne oplsyninger før tråden blev starter). Jeg er dog ikke helt "afvænnet" endnu og vil gerne lave lidt test, men jeg er gået helt kold i diskussionen om hvilken kabelforbindelse der er bedst. De HTPC'ere jeg har kig på har VGA-, og S-video- (og en har også SCART) udgange. Mit Tv har SCART indgang. Hvilket "link" giver bedste afspille kvalitet ? Endnu en gang tak for hjælpen. |
||||
Carsten Witt
LG OLED65B7 TV NAD T758 Surround Receiver Samsung BD-C6900 Blue Ray Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder YouSee HD-box Samsung3126 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Så husker du ikke så godt. Film der ligger på harddisken kan afspilles til TV via den medfølgende afspiller. PC programmer fx spil, sendes IKKE til TV'et, men video output gør altså. /MichaelS |
||||
mvh MichaelS
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |