|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
nikope ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Jeg kan nu ikke forstå at der skal være så stort et tab. Vi snakker om at capture et video signal... Er det ikke det man gør når man redigerer film i DVD kvalitet, eller ihvertfald DV kvali... Jeg vil lige lave en test gennem mit DV cam, i firewire porten, og sammenligner de to captures... Så må vi se. Hvem ved Jopp, måske er dit 1300 kort bedre til capture end mit 500 kort er. Jeg tror under alle omstændigheder jeg køber et kort med digital DVB-T tuner istdet for de to analoge på 500'eren.. (er Hauppauge 1300 det bedste bud?)
Nikolai |
|
nikope
|
|
![]() |
|
eth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2005 Sted: Ecuador Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Jeg anvender det direkte signal til både MCE som TV. Er det ikke muligt, at ændre på nogle parametre, f.eks. komprimeringen, i Hauppauge kortet i reg. basen? Der må da være andre, der har samme problem men måske har de fleste ikke muligheden for at sammenligne og godtager derfor "kvaliteten". eth |
|
eth
|
|
![]() |
|
misterburns ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
Hej igen Der findes et freeware konfigurationsprogram til Hauppauge kortene på adressen: http://www.cask-of-amontillado.com/pvr_tweak.html Programmet hedder Hauppauge-Tweak-Tool, hvor det er muligt at redigere mange af funktionerne i Hauppauge kortet. Måske dette var en farbar vej til bedre live tv i MCE end de vi føder vores skærme og øjne med... Vh Misterburns
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Lige præcis misterburns. Specielt motion blur kan med fordel sættes ned fra 8 til 1. Findes under advanced.
|
|
![]() |
|
J.F.L ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
![]() |
Hej MCE-freak... Tak for det - det meste af det har jeg nu styr på Det jeg er lidt mere interesseret i er hvad du bruger som TVkort? Jeg troede det krævede noget mere af cpu'en. Jeg har selv en gammel bærbar men med masser af ram (768mb), et pcmcia USB2-kort, en 250gb ekstern disk og en ny hurtig intern harddisk som regner med at placere i stuen når jeg får en fladskærm. Men jeg havde ikke regnet med den ville være hurtig nok til at kunne trække et tv-kort også. Redigeret af J.F.L - 15-April-2006 kl. 17:41 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#J.F.L Jeg bruger nu ikke den bærbare til at optage med. Den benyttes udelukkende til at være Host for min LaCie harddisk hvor jeg flytter TV optagelserne til, og det klarer den exelent. Via kablet netværk kan flere se MS-DVR (optaget TV) samtidigt fra den, uden problemer. Jeg tror forøvrigt ikke at det ville være et problem at optage på den, det ville bare kræve en PCMCIA eller USB2 tuner der har HW encoding
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg har et wintv pwr 150 kort som jeg i meget lang tid ikke kunne få til at vise et anstændigt billede. Det var uskarpt og ikke som jeg ville have det. Jeg prøvede alt muligt uden held (hauppauges tweak og andet).
Men så fandt jeg løsningen og nu står mit billede flot og skarp og mine optagelser er gode (som det oprindelige). Nu klager jeg ikke mere. Jamen så skriv dog om det! Jamen jeg ved ikke lige om et 500 kort kan sammenlignes med et 150 kort. Det er jo ikke sikkert. Men problemet med et utilfredsstillende billede kunne lyde som om. Jamen jeg skal have fundet det rigtige link og siden den rigtige instilling for mit kort. Men faktisk kan jeg i dag ret hurtigt sætte mit kort op fra start så det bare er som det skal være, det kunne jeg ikke før. (læs - mange frustrationer) Nogen interesse alligevel, skønt jeg ikke lige har det kort (hauppauges pwr 500)? Er det ikke samme tuner og mpeg dekoder/enkoder? Mvh Ken |
|
![]() |
|
t0PPy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Måske er det bare mig, men jeg var af den opfattelse at der ikke er noget analog kort på markedet som kan fange det originale signal i så god en kvalitet det ikke kan ses at det har været igennem en computer. Men det ville da helt klar være interesseant at høre hvordan man tweaker sådan et pvr 150 - måske man også kunne komme til at se et billede eller en lille videobid? :) /Olav |
|
![]() |
|
Tazman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
![]() |
Ken_T
Skriv,skriv,skriv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det her er jo rasende svært! Det vi sidder og diskuterer er: Hvor køn er tøsen? Det kan man jo ikke. Det er jo den enkelte der definerer hvad der ser godt ud. Når nogens ser på et tv signal bragt ud til en eller anden skærm så vil nogle sige at det ser fantastisk godt ud, bare der ikke er nogen striber, andre vil vurdere hvorledes farve og kontrast står osv. Der har forøvrigt raset en diskussion om det skal være Plasma eller LCD og her går det igen på hvad man syntes ser bedst ud, uanset at det teknisk set er LCD der bedst, men Plasma ser bedst ud i nogen sammenhænge For nu at komme til kernen. Jeg har et PVR500 kort, og jeg har intet andet gjort end knaldet det i og installeret MCE drivere. Jeg kan ikke se forskel på det direkte (via antenne og direkte i TVet) og det forskudte/optagede! Så er spørgsmålet om mine kvalitetsnormer ligger under jeres og om mit antennesignal er bedre. Mit antennesignal er ikke godt! Jeg tror det er utroligt vigtigt at få skærmen instillet til den fysiske opløsning, hvilket jeg har brugt en del tid på Efter at det er på plads står det knivskartpt! Nu skal i ikke vende tilbage og spørge hvordan. Jeg tager i morgen 3 uger til Sydafrika/Mauritus. |
|
![]() |
|
Freelance ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej Drenge, Det ser desværre ud som om denne tråd er død, men jeg vil prøve at puste lidt liv i den igen. Jeg har samme problemer som mange af Jer andre med kvaliteten på PVR500MCE kortet. Det er skuffende dårligt!. Jeg har et 3 år gammelt Medion 42" plasma TV, og forbindelsen fra min HTPC er via DVI. Opløsningen er kun 1024x768 (dog faktisk færre pixels). Det er ikke svært at lave sammenligninger for at finde det svage led: 1) DVD afspilning på HTPC: billedet er perfekt Derfor: det er ikke linket mellem TV og HTPC, det er ikke antenne signalet (da det er sammenlignet med samme kabling, og TDC-kabel TV signal). Således konkluderer jeg at PVR500 kortet bare er en dårligere TV-tuner end den i TV'et (eller snarere to...). Skuffende, skuffende!... Jeg optager kun TV-serier, for jeg kan ikke holde ud at sidde og se på en god film i den kvalitet! Har prøvet tweak-tools, m.m. - ingen forbedring. Jeg ser ikke andre muligheder end at droppe PVR500, og gå til digital - i mit tilfælde DVB-C med floppyDTV. Har dog hørt om problemer med undertekster, og håber det bliver løst. Det er genialt med de to tunere, men det kan sgu' være det samme med den kvalitet... Har I noget nyt om dette emne, så hører jeg meget gerne. Hilsner, |
|
![]() |
|
Jopp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Hej Morten Jeg prøvede i et halvt år næsten alt for at få optimeret mit MCE. Jeg prøve 5 forskelige decodere, jeg skiftede grafikkort, søgte på al den info jeg kunne finde og tweakede af hjertens lyst. Min konklusion er at billedkvaliteten kun kan blive ca 95 % ( ift det billede man ser på skærmen - direkte fra digital sattelit receiver). Når man så samtidig ikke kan få både DVB-t til at spille - selvom man sætter to TV-kort i - så er det lidt håbløst Jeg valgte at skifte over til en harddiskrecorder (Panasonic EH65) - som jeg er meget glad for. Alt virker perfekt. Eneste virkelige savn er de mange spændende muligheder der var ved at bruge en PC/MCE (multimedie, ektra USB HD) Jeg er nok først tilbage på MCE banen når vi ser næste generation og når vi ser integrerede digitale (Viasat) tunerkort (eller hvis Kabeltv opper sig lidt!) mvh Jopp &n bsp;
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |