Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SimpleUser
Bruger
Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
|
Sendt: 25-September-2006 kl. 17:06 |
Jeg kan desværre heller ikke bringe nogen trøst.
Jeg har testet Amitech og Fujitsu Siemens færdigbyggede mediecentrer, som begge har Hauppauge tunere.
Når jeg viste dvb-t tv igennem HTPC var billedet dårligere end direkte til set top boks via scart til tv. Mit tv er et LCD Samsung.
Dog skal det nævnes at jeg bruge VGA kabel, men jeg er nu ret overbevist om at det ikke var VGA kables skyld.
- Eller hva?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 25-September-2006 kl. 23:40 |
Denne tråd, og mange andre, bringer et væsentligt problem frem i lyset: Hvordan skal vi vurdere om et givet TV billede er godt eller skidt!
Det er jo relativt til det man i forvejen er vant til. Jeg kan jo godt sidde og kaje op om at Hauppauge MCE 500 er et pissegodt kort (og det synes jeg det er), men der hvor det kort er monteret sidder jeg med en 20" LCD PC monitor, og det ser efter min mening godt ud. Andre har måske en 42" som viser alle de problemer der er med netop det kort koblet op til en analog antenneforbindelse
På min egen Gamle 42" Philips fladskærm har jeg en MCE 2005 med et Hauppauge PVR 1300 kort (DVB-T). Til samme TV har jeg tilsluttet en prisbillig DVB-T Reciver (Lumatron fra Brugsen: 400 kr.). Jeg kan virkelig ikke se forskel på om det kommer fra DVB-T tuneren eller fra MCE maskinen.
Nu er jeg så heldig at jeg har investeret i IHC Net. Her distribueres også antennesignalet. Kan det være det der gør forskellen?
Nogen der har erfaringer??
|
 |
pnr.dk
Bruger
Oprettet: 28-Juli-2004
Point: 135
|
Sendt: 26-September-2006 kl. 06:06 |
Jeg har selv en gammel HTPC med et Hauppauge PVR-250 tv-tuner kort i og jeg må sige at kvaliteten er top. Men jeg vil gerne have et nyt mediacenter der er færdig samlet så jeg lånte en Fujitsu-siemens med hjem til test. I denne maskine sidder der 2 Hauppauge pvr-150 kort og jeg må sige at skuffelsen var stor! Farvemætning fra pvr-150 var utrolig ringe set i forhold til det billede jeg har på mit fjernsyn. Efter hvad jeg har kunne finde frem til er det en Philips decoder chip på pvr-250 det er der ikke på pvr-150, og det skulle give en væsentlig kvalitets forskel. pvr-250 er desværre et rimlig stort kort (fysisk) så det kan ikke rigtig proppes ind i de små æsker man bruger til Mediacenterer.
|
 |
2doit
Ny bruger
Oprettet: 27-September-2006
Point: 11
|
Sendt: 27-September-2006 kl. 10:01 |
Hej Alle
jeg ved godt det er gamle indlæg i har lavet. Men problemet er nyt for mig. Jeg har lige lavet min første MCE maskine og ja så opstår der jo problemer eller opgaver
- Billedet til Tvet er uklart på den måde at det er utværet =lig opløsning. det er som om grafikkortet ikke kan følge med signalet (Club 3D X1300). Kan det forbedres og hvordan.
- Selve kvaliteten af billedet er iorden men havde en del problemer med kabler s-vidio tilslutninger til Tvet fra MCE maskinen/grafikkort. Mangler skat tilslutning til tvet fra MCE - Hvad er jeres opfattelse med hensyn til dette.
- Hvordan kan man slukke ned fra Microsoft fjernbetjening - altså hele systemet. Skal man hen og slukke ned med tastatur i XP for at få MCE helt slukket.
- Hvis jeg vil se et andet program end det jeg optager på skal jeg så have 2 tv-kort ?
- Kan man optage ved at trygge den røde optage knap - så MCE optager til man ikke vil mere. Jeg oplever at den kun optager i tidsintevaller på en time af gangen.?
Håber i kender løsninger på mine"opgaver"
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 27-September-2006 kl. 22:56 |
#2doit
Før nogen kan så meget som gider tænke over hvad dit problem er så er det vigtigt at du fortæller hvad du har: PC, MCE version: er det Microssoft MCE, har du opdateret til Rollup 1, Forbindelse: er det kabel, antenne eller sattelit. Har du et "gammeldags" TV eller plasma/LCD
Generelt kan jeg sige at S-video fra MCE maskine til TV er No Good. Hvis du ikke har bedre tilslutningsmuligheder, så må du leve med det eller investere
Har ikke lige sat mig ind i at slukke fra remoten, idet det er den eneste motion jeg får når jeg kravler over til udyret og trykker på slukknappen
Du kan godt se et andet program end det du optager, hvis du har en dual tuner eller to tunere installeret.
Når du trykker på optageknappen vil MCE optage det proram der pt. er det nærmeste i EPGen (det er altså ikke en time, men til det aktuelle program er slut). Jeg kender ikke en mulighed for at optage som med en VHS. Du kan dog godt optage en manuel optagelese men det er lidt kringlet. Hvis du ønsker proceduren så giv et praj
|
 |
2doit
Ny bruger
|
Sendt: 28-September-2006 kl. 08:55 |
#MCenterFreak
Tak for dine svar
- Windows XP MCE Edition 2005 DK
- Windows xp Media center- remote control Microsoft
- Club 3D Radeon PCI-E X1300 256MBPro Passive Cooling 2xDVI + TV-out
- AMD 64 3200+
- Club 3DZAP TV1001 WinMCE Edition PCI
- Enlight 7473 Home Media Case MATX
- NEC ND-3570 DVD brænder
- Samsung SP 200 GB 7200RPM SATA II
- 2 x Elixir 512MB 533 DDR2
- ASRock AliveNF4G-DVI
Dette var min MCE og al denne herlighed på en gammel 32t tv skærm, tv via kabel.
Mine problemer er åbenbart tilslutningen mit billed bliver pløret altså hvis du flytter ansigtet på skærmen flytter ansigtet efter. Hvilken tilslutning er bedst og kan jeg lave det med mit udstyr eller skal der investeres og i hvad?
Rollup 1 ved jeg ikke hvad er . Er det en service pakke. Hvor kan man se det?
Jeg vil købe tvkort nr. 2 hvilket skal jeg købe og kan det samarbejde med mit ZAP1001 kort?
På forhånd tak for jeres svar.
|
 |
2doit
Ny bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 16:43 |
hej igen
jeg prøver at oprette en ny tråd med spørgsmålet .
|
 |
pekr
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
|
Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 19:30 |
Jeg har både haft et DVB-S, DVB-T og analog kort i min, og DVB står bare knivskarpt (hvad der kan forventes), analog tilgengæld,, nej analog tv burde være udryddet for lang tid siden. Men jeg har ikke støt på et eneste tuner kort der har gjort det ligeså godt som min tuner i mit tv.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 23:05 |
#2doit
Jeg var altså lige et andet sted en uges tid, det kan ske!
Roll up 1 kommer automatisk hvis du kører Windows update
Tilslutningen til TVet skal minimum være VGA, bedre hvis Component, bedre hvis DVI, bedre hvis HDMI. S-VHS kan benyttes men det er no good.
Du skrev : "mit billed bliver pløret altså hvis du flytter ansigtet på skærmen flytter ansigtet efter"
Sker det også når du ser alm. TV?
Hvis det er det samme når du ser TV så er det bare det sædvanlige proble (hvis du har et ældre plasma TV)
Har aldrg hørt om dit ZAP kort. men personligt ville jeg nok satse på noget Hauppauge
|
 |
2doit
Ny bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 09:18 |
Hej igen
#MCenterFreak
Mediacenteret er opdateret.
Min kone kalder billedet tegneserie agtigt d.v.s. ser man en fodboldkamp på mit gamle crt skærm( stort billedrør)Bliver bolden lang når de skyder med den det er ligesom billedet bliver hængene lidt.
Det sker ikke hvis jeg bruger kabel direkte i fjernsynet kun gennem MCE og både optaget og direkte tv.
Hvad er proble og kan jeg læse om det et sted.
Jeg har læst her på siden at en antenneforstærker ikke hjælper?
Kender i til at nedsætte blur som en anden mener kunne løse mit problem.
MVH
|
 |
2doit
Ny bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 09:35 |
Hej
Jeg glemte at fortælle at mit gamle fjernsyn Kun har Scart tilslutning.
Kan man få overførelese/adapter fra scart til HDMI.
Mit signal er begyndt at blive mere utydeligt og går over på sort hvidt efter nogle timer så nu bliver min ny indkøbte superMCE ikke brugt mere,
|
 |
pekr
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
|
Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 06:53 |
Hvordan sidder mce'en til dit tv?
|
 |