|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
2doit ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
via s-vidio fra MCE og ind i en scart converter med lyd stik |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvis du kører S-VHS over scart er der en del fejlkilder. 1. Kablet skal være et fuldmonteret kabel af god kvalitet 2. Du skal sikre dig at du ikke har valgt NTSC i stedet for PAL i opsætningen (kan ikke huske hvor det er) 3. Du skal være sikker på at dit TV er konfigureret rigtigt til dist S-VHS signal (kan ikke lige huske hvad det skal hedde men det er der hvor man kan vælge mellem RGB signal osv.) Men... Det bliver aldrig fantastisk med S-VHS |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
2doit:
Din måde at koble s-video til dit fjernsyn lyder meget dårligt for mig. Jeg har set en del af de der scartconvertere og netop s-video kan volde problemer. Du skal i stedet købe et rigtigt kabel, det har et s-video og stik til lydkort i den ene ende og et scart stik i den anden. Det skal gå den rigtige vej og har et mini jackstik til et lydkort i den ene ende. Kablet skal være af den gode slags, dvs. det skal være et kabel hvor de inderste ledere er skærmet for sig selv, så det er temmelig tykt at se på. Sandberg har nogle der ikke er for dyre, men jo mere man vil ofre jo bedre. ved godt det er det samme som mcenterfreak siger, men jeg uddyber blot. Din converter kunne godt forårsage det der med sort/hvid du snakker om. Og måske har du ikke et godt antennesignal? Noget af det du siger kunne godt tyde på det. Men det kan man gøre noget ved. Endelig lyder det også som om du måske skulle installere drivere om til dit kort? Har du prøvet det? Men dit kabel dur ikke! Ret sikker på det. Ken |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
S-VHS var fantastisk da vi havde VHS bånd, overførte fint det som disse bånd kunne, men i dag er det helt utilstrækkeligt. Kan du finde en løsning? Ja, men inden dagen er omme har du investeret i hvad der svarer til et lille LCD TV, så hvorfor ikke tage springet nu. Til (u)behagelig information forsvinder det nuværende analoge TV signal i 2009. Så hop ud idet! Kik på Fælleskøb her på dette forum så finder du GULD
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, ok mcenterfreak, et sted har du jo ret, men faktisk kan et kabel der ville være ok købes for 57 kr (5 meter) Og det er jo et spørgsmål om at forbedre på en nuværende mulighed for forbindelse, ikke?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=14247 Det er da rigtig at det er en lappe løsning i forhold til et fladskærms tv, men 2009 er her jo ikke endnu og et almindelgt analog tv viser faktisk bedre tv på nuværende tidspunkt end et LCD TV, right? Ikke DVD afspilning, men almindelig analog modtagelse. Og der er forskel på 60 kr og op til et fladskærmstv. Og så undervuderer du s-video, en sammenligning med RGB viser ikke den store forskel, i nogle situationer ingen. KEN Redigeret af Ken_T - 07-Oktober-2006 kl. 02:08 |
|
![]() |
|
![]() |
#Ken_T Ja jeg er altså ikke enig med dig i at flaskeskærms TV er bedre. Du har nok ret i at det er bedre hvis vi sammenligner scart/scart løsninger, men de forbedrede muligheder for tilslutning på Fladskærme (DVI/HDMI/VGA etc.) gør at billedet efter min mening er klart bedre når vi taler HTPC/Fladskærm. Men det kan vi jo nok diskutere herfra og til juleaften, så skal vi ikke lade den hænge der? |
|
![]() |
|
Terr1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2006 Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Jeg har også lige investeret i en mediecenter maskine, med et PVR-500 MCE tuner kort.
Som mange andre har jeg også problem med billedkvaliteten, de fleste kanaler står nogenlunde men især på tv 2 zulu og tv 2 film er der meget tydelige horizontale linier i billedet, hvilket gør kvaliteten meget dårlig, de andre kanaler er nogenlunde at kigge på. Jeg har MCE2005 med April rollup og Rollup2, bruger pt. et Nvidia 7800 GTX kort med DVI out (DVI->HDMI) på et LG 32LB1R. Bruger NVIDIA DECODER PLATINIUM. Jeg har også prøvet med en antenneforstærker (ved ikke hvor god den er dog) det gør bare billedet dårligere... Antenne signalet går direkte ind i tuneren, der er ingen problemer med billedet hvis den går ind direkte i TV'et.. ingen horizontale linier overhovedet.. Nogle der har en ide til hvordan det kunne løses? Jeg har lige købt et progold antenne stik, så nu er det ihvertfald ikke kablet, jeg har læst at det måske kunne være fordi antenne signalet er for stærk? Jeg har prøvet med et par forskellige antenne forstærkere og alle disse gjorde bare signalet meget dårligere.. Det er primært striber i billedet jeg kæmper med.. Kunne en antenne dæmper måske hjælpe? Kan sådan en her bruges: http://eldanmark.dk/antenneudstyr/daempeled/variabelt_daempe led_dl020_372_da.html Redigeret af Terr1 - 07-Oktober-2006 kl. 12:46 |
|
![]() |
|
2doit ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Tak for jeres svar jeg vil gå ud og investere i et nyt graffik kort Har i nogen forslag ca. kr. 1000-1500 samtidig vil jeg gører som ken-t siger købe et ordentligt scart stik. Og til sidst men ikke mindst et tv kort der både er analogt og digitalt nogle ideer? |
|
![]() |
|
![]() |
Det kommer lidt an på hvilken type kort du skal have PCI express eller AGP og om du også er til Spil Jeg personligt er fuldt tilfreds med det nVidia 6700 kort jeg har i min maskine. Skulle jeg købe et i dag ville jeg købe denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=182767# se evt lidt mere her: http://www.nzone.com/object/nzone_pvhd_build.html PureVideo support og HD support er godt at have TV kort kunne være Hauppauge 1300 se her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171230 og her : http://www.hauppauge.nu/pages/products/swe_1prod_data_HVR130 0.html Det er godt nok et single tuner kort så du kan kun optage det du ser, når det er analogt TV. Kører du derimod med DVB-T kan du optage og se alle de kanaler der pt. er tilgængelige (DR1,DR2,TV2) Du skal dog være opmærksom på at MCE2005 ikke viser undertekster ved DVB-T. Skal du have under tekster skal du købe DVBViewer (15 euro) |
|
![]() |
|
![]() |
Wauw hurtig svar tak for det. Jeg vil vende tilbage i løbet af en uge og fortælle hvordan det går, jeg glæder mig allerede Tror i mit Zap kort fra club3d kan arbejde sammmen med Hauppauge. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er det der Zap kort?
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |