recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedkvalitet
    Sendt: 27-Maj-2006 kl. 18:42

Hej

Jeg har lige fået et Panasonic PV60. Jeg har et spørgsmål vedr. kabelføring. Jeg har hidtil haft kørt TV-signalet igennem min harddiskoptager (kiss dp558), hvor jeg egentlig synes at det havde et ganske godt billede. Men i dag har jeg solgt min optager og derfor sat TV-signalet direkte fra stikdåsen til TV'et. Jeg synes nu, at billede faktisk er endnu bedre - kan det passe, eller er det bare min hjerne, der spiller mig et pus? Hvis det rent faktisk kan være bedre - er der nogen der så kan forklare mig hvorfor?

Mvh

LPN
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 18:47

Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Jeg har lige fået et Panasonic PV60. Jeg har et spørgsmål vedr. kabelføring. Jeg har hidtil haft kørt TV-signalet igennem min harddiskoptager (kiss dp558), hvor jeg egentlig synes at det havde et ganske godt billede. Men i dag har jeg solgt min optager og derfor sat TV-signalet direkte fra stikdåsen til TV'et. Jeg synes nu, at billede faktisk er endnu bedre - kan det passe, eller er det bare min hjerne, der spiller mig et pus? Hvis det rent faktisk kan være bedre - er der nogen der så kan forklare mig hvorfor?

En forklaring kunne være støj i RF gennemgangen på Kiss maskinen.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 18:49

Så når jeg får min Panasonic EH65, så vil jeg måske ikke nødvendig opleve det samme?

Mvh

LPN
Til top
Maxburner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juni-2005
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 18:56

Jeg har også oplevet at en stationær Pioneer DVD brænder leverede dårligere billed kvalittet end en alm VHS maskine kunne levere.

Jeg holder mig derfor mig væk fra Stationær DVD brænder lige pt pga dårligere og svage Tuner der følger med.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 19:08
Det skal lige siges, at jeg ikke mener igennem optageren's tuner. Men ved brug af TV'ets tuner, at jeg også synes billedet blev bedre, da jeg kørte antennestikket direkte fra antenneudgang til TV, end da jeg kørte det igennem optageren.
Mvh

LPN
Til top
Maxburner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juni-2005
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 19:15

ups.. sorry

Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 09:17
hej LPN

Når du siger, at billedet er blevet bedre uden at det kører gennem en recorder, er det så fordi billedet er blevet mere roligt, mindre sne/støj fyldt ?

Hvis det er tilfældet, så kan det være at du har et for lavt antenne signal, og kiss recorderen eventuelt dæmpede det en smule mere.
Hvis du er heldig, så dæmper din nye recorder ikke så meget, eller også forstærker den måske signalet en smule.

Men hvis det er fordi du har får lidt signal, så ville du være bedre hjulpet med en antenen forstærker, placeret så tæt på signal kilden som muligt - dvs. så langt fra TV'et som muligt, så forstærkeren opvejer det tab du har i antenne ledningerne frem til TV'et.

Hvis du har har et fornuftigt antenne signal, så bør du ikke kunne se forskel på billedet, selvom du sætter en recorder imellem - med mindre recorderen støjer eller på anden måde ødelægger signalet.

Mvh Peter

Redigeret af Prasmus - 28-Maj-2006 kl. 09:17
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 09:53
Tak for info. Når jeg får min nye recorder må jeg prøve mig lidt frem om der vitterligt er en forskel.
Mvh

LPN
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

- er der nogen der så kan forklare mig hvorfor?

Det kan også være det kabel der gik mellem kiss'en og TVet. PV60 har en god tuner.

MVH

Flemming Larsen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu