recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedproblem med Samsung f8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedproblem med Samsung f8005

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billedproblem med Samsung f8005
    Sendt: 11-November-2013 kl. 20:38
Jeg anskaffede for nyligt ovenstående tv, og var i starten tilfreds med det.

Nu synes jeg det har det samme problem som mit tidligere Sony tv.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men vil prøve.

Problemet er, at når billedet er mørkt (med en enkelt lyskilde et sted i billedet) kommer der nogle cirkler ud fra lyskilden. Disse bliver gradvis mørkere efterhånden som de når væk fra lysklide. Det ses f.eks. når man ser en himmel med en måne på, men også ved en en del andre scener, og som sædvanligt ser jeg det nu hele tiden, nu da jeg har fået øje på det. Skærmen behøver ikke engang at være særlig mørk. For en halv times tid siden kørte DR uden jeg fulgte med, og lige før Sporløs gik i gang, var nederste halvdel af skærmen grå, og her kunne tydelig ses skrå streger i det grå felt der havde en anden grå farve. Det så i hvert fald ikke ensartet ud.

Jeg har brugt indstillingerne fra flatpanels anmeldelsen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 20:53

Jeg tror at jeg ved hvad du mener. Det er noget der opstår ved komprimeringen af signalet, jeg har selv lidt af det, men i mindre grad end det du beskriver, det er faktisk kun på ensartede baggrunde, en bedre justering at panelet vil sandsynligvis hjælpe. De indstillinger du har brugt, passer ikke nødvendigvis til panelet på dit TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg tror at jeg ved hvad du mener. Det er noget der opstår ved komprimeringen af signalet, jeg har selv lidt af det, men i mindre grad end det du beskriver, det er faktisk kun på ensartede baggrunde, en bedre justering at panelet vil sandsynligvis hjælpe. De indstillinger du har brugt, passer ikke nødvendigvis til panelet på dit TV.

Ok.

Nu siger du komprimering af signalet. Hvad mener du med det?

Hvilken form for justering kan anbefales? Uden at man skal købe en isf kalibrering...

Redigeret af kaizer - 11-November-2013 kl. 21:05
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 21:13

Det signal der modtages er jo komprimeret, det er uanset om der modtages Terrestisk eller på Kabel TV, selv om komprimeringen der er mindre end ved Terrestisk. Der jo mere båndbredde på Kabel TV end der er plads til på en Terrestisk MUX.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 06:08

Det signal der modtages er jo komprimeret, det er uanset om der modtages Terrestisk eller på Kabel TV, selv om komprimeringen der er mindre end ved Terrestisk. Der jo mere båndbredde på Kabel TV end der er plads til på en Terrestisk MUX.

I så fald burde problemet vel være langt mindre udtalt ved afspilning af BD.

Det synes jeg ikke det er. Det var her jeg først lagde mærke til det.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 14:50

Hmm. Et billede eller to af problemet kan måske hjælpe.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 15:14

Hmm. Et billede eller to af problemet kan måske hjælpe.

Jeg skal se hvad jeg kan gøre, men det bliver nok først lørdag/søndag.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 15:59
Jeg tror det er  "local dimming" du kan se. Funktionen er der for at lave bedre kontrast på et LCD panel, men ulempen kan være glorier rundt om lysende objekter på mørk baggrund. Jeg har ikke samsung så jeg ved ikke hvad de kalder det eller om man kan slå det fra på det TV, men prøv at kigge i menuerne og se om ikke der er en funktion der hedder noget lignende.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 19:55
Der er Ikke lokal dimming på denne model, så det kan ikke være halos. Det lyder "blot" som bandig og vil typisk fremkomne på komprimerede signaler. Visse skærme lider dog også af det pr default, men det kan måske afhjælpes ved at indstille skærmen korrekt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 19:58

Som jeg også var inde på kunne afhjælpe/gøre problemet mimdre.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Der er Ikke lokal dimming på denne model, så det kan ikke være halos. Det lyder "blot" som bandig og vil typisk fremkomne på komprimerede signaler. Visse skærme lider dog også af det pr default, men det kan måske afhjælpes ved at indstille skærmen korrekt.

OK. Det er jeg lidt overrasket over. Jeg troede faktisk at alle samsungs bedre modeller havde den funktion. Jeg kiggede på Samsungs hjemmeside der står at det har Micro Dimming Ultimate (lyder fancy ;-) men det er så ikke det samme ? Eller mener du bare at det ikke kan slås fra?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 07:16
Micro dimming er ikke ægte local dimming. Alle deres paneler er Edge LED så du kan ikke dæmpe lyset midt på skærmen isoleret set. Derudover så giver halos heller ikke effekter som ligner banding, men derimod ret flydende overgange i gradienterne. Men efterhånden er der slet ingen skærme med denne type baggrundsbelysning, så fænomenet er uddøende.

Redigeret af Torben Rasmussen - 13-November-2013 kl. 07:19
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu