|
Billedrør er ved at ryge - what to do? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvor er du i landet?
Jeg har et 28" Prosonic CRT du kan få gratis, hvis du selv henter. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Kilde IPC-A-610D "Even compressed air nozzles that move air over insulating surfaces generate charges." |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Det er helt rigtigt at mange fejl i tv skyldes noget elektrisk, det hvis ikke den store hemmelighed. Jeg vil dog gerne vide hvad det ellers kan være ![]() De 2 potmeter på højspændingstransfarmatoren er fokus og "lys" drej ikke for meget i dem. |
||
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
|
Som en anden har skrevet får et andet crt gratis, du skal nok være villig til selv at hente det men det er også en god pris. Hvis du ingenting ved om hvad der foregår inde i et tv skal du IKKE tage bagbeklædening af. Det er livsfarligt da der stadigt er 28000 volt ! ! ! Nu har du jo ikke forsynet os med nogle billeder af fænomenet men jeg vil alligevel gerne gætte på at det er en kondensator der er blevet træt af livet. Her kan du se 3 kondensator der trænger til at blive skiftet selv om billedet ikke er fra et tv. ![]() |
||
||
![]() |
||
JakkaB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-September-2008 Status: Offline Point: 31 |
|
Altså når jeg tænder TV'et så er alt fint en 5-6 minutter, derefter går det stærkt med at farverne bliver mørkere og mørkere, for til sidst at få sygt meget motionslør - på dette tidspunkt slukker jeg det. Hvis jeg tænder det op igen 20 sekunder efter, går der 3 sekunder, så er det mørkt og sløret. Venter jeg et par timer går der igen en 5 minutters tid. Det med billedrøret er bare noget jeg selv har digtet mig til, ved intet om det her.
Det kunne bare godt være der var noget at gøre, men altså fair nok hvis jeg bare skal smide det ud. Tak for alle de gode råd og tilbud indtil videre (køber dog nok bare et nyt hvis der ikke er noget at gøre) Vh |
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
|
billedrør er dødt, ud med lortet, og få en flad i stedet, og bliv et gladere menneske
![]() |
||
![]() |
||
JakkaB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-September-2008 Status: Offline Point: 31 |
|
Altså det er nu en flad (well som de nu var for 6-7 år siden). Irriterende tv'et virker - men kun i 6 minutter af gangen :/
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Du skriver billedrør - det er der ikke på en flad.
Klaus Redigeret af KlausDM - 22-September-2012 kl. 18:46 |
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
Jeg mener en elektrisk pære der ikke virker er sprunget, så sådan principielt burde der være tale om noget elektronisk.
Men prøv hive bagpladen af og læg mærke til "Gløden i bagenden af Billedrøret når man tænder og til billedet bliver meget mørkt"; selvfølgelig er der et tidspunkt hvor røret er færdigt, men sålænge der er liv ______
![]() Og hvad der sker hvis Højspændingen falder i løbet af et par minutter, eller andre ting.
Man skal hverken røre en elektrisk køreledning, eller den ledning der fører op til billedrøret. Det er derfor den ser farlig ud.
Blandt fagfolk også kaldet "HUGORMEN". Metal delen der danne forbindelse (under gummidækslet) er nu også tvedelt som en slangetunge. Redigeret af skyking - 24-September-2012 kl. 15:02 |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
||
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
|
Sony FD Triniton *syngende flad* |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
||
![]() |
||
Bassekat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2012 Status: Offline Point: 340 |
|
Jeg vil gætte på - som Flarsen - at der er en stribe kondensatorer som er ved at tørre godt ind (læs dø)
Et billedrør ryger næsten aldrig, det er næsten altid højspændingstrafoen, højspændingstransistoren, netforsygning eller som flere tror her; tørre kondensatorer. Så hvis ikke ligefrem du nyder at lodde, skifte komponenter osv, så få fat i et billigt/gratis tv, andet kan ikke svare sig |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |