recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedrørs tv efter 2012
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledrørs tv efter 2012

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er jo lige precis en DVD opløsning der opnås på en CRT, og det er 720x576.

Ja, jeg er også overrasket over at Der Alte og Kampus siger at man kan få meget bedre billedkvalitet ved at sende et analogt signal fra en digital boks til et billedrørs-tv end ved at sende YouSee's analoge signal direkte i et sådan tv.

Men jeg formoder at de har nogle erfaringer, som jeg ikke har.

Ja selvfølgelig, anvende YouSee analogt signal er så gårsdags teknologi.

Nu er erfaringer og erfaringer flere ting.

Nu er det analoge signal fra en sådan Digital boks også sendt via Scart RGB systemet, således billedet BESTEMT skal være bedre.

Og jeg gik på et tidspunkt ud fra at Digitalt SD var så godt at se på, således HD gerne kunne vente lidt endnu.

Fik oplyst fra Telestyrelsen af nyere CRT skærme med 100Hz teknologien anvender en LINIE frekvens på  31.250Hz, det dobbelte af 15.625Hz.

Hvis jeg skal være blot en lille smule ærlig, opløsningen hen ad linierne for Tv udsendelser i SD, hertil vil jeg skrive at opløsningen er afhængig af hvilken Bitrate man nu sender ved. I stærk modsætning til når man ser DVD eller BluRay  Wink

Redigeret af moho - 11-Oktober-2011 kl. 16:55
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Ok Masser af svar, tak for det! Det er et billedrørs tv, med kabel tv. Så det virker som om at det fungerer forsat derefter, men en bedre kvalitet på et billedrørs tv vil være at foretrække, så jeg vil overveje at bruge den Clint DC1 boks. 
I stedet for en længere udredning kan jeg skrive det kortere.
Man har bestemt at HD, Digitalt og Kopisikringen skal gennemføres og ved den gamle CRT R-G-B teknik var dette for vanskeligt. Derfor har alle vedtaget (underforstået) at skrotte det gamle system.
De som er uenige med denne udlægning har vistnok aldrig tænkt over hvor komplicerede de første Farve film kameraer var, og de første Farve video kameraer var opbyggede, sådan noget skal ses. Bagprojektions fjernsyn giver et indtryk heraf, når samme ere dumpede.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 16:36
Billedrørs Tv efter 2012.
Hvis nogen mener det skal være digitalt hele vejen er skærmen kun sort eller med sne som et gammeldags Tv uden signal; det bliver nok bare sort.

På et tidspunkt skal billedet blive anaolgt hensyn til vore øjne  Wink  ligesom Digitale signaler ud i en højttaler nok ikke lyder specielt godt.      Har nogen i øvrigt forsøgt dette?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Ok Masser af svar, tak for det! Det er et billedrørs tv, med kabel tv. Så det virker som om at det fungerer forsat derefter, men en bedre kvalitet på et billedrørs tv vil være at foretrække, så jeg vil overveje at bruge den Clint DC1 boks. 

Du skal ikke vente nogen nævneværdig forbedring i billedkvalitet ved at tilslutte en digital boks til et billedrørs-tv. Du vil derimod kunne modtage 15-20 kanaler som du ikke kan i dag ved analog modtagelse, fordi YouSee kun sender dem digitalt.

Nå.
Mit indtryk var trods alt lidt anderledes siden TDC YouSee for mange år siden (ok ok så 1998), introducerede deres Selector, og hvor man fra hvilket tidspunkt også direkte skrev at billedet skulle blive bedre.  Men idag bestemmer YouSee jo hvor meget man vil og kan komprimere.

Der hvor jeg mangler erfaringer er hvorledes ting man har optagede igennem årene og gemte, hvorledes samme var når man optog igennem Selectoren _____  dette ved jeg ikke, om dette blev optaget som Anamorfisk???

Redigeret af moho - 11-Oktober-2011 kl. 16:48
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Billedrørs Tv efter 2012.
Hvis nogen mener det skal være digitalt hele vejen er skærmen kun sort eller med sne som et gammeldags Tv uden signal; det bliver nok bare sort.

På et tidspunkt skal billedet blive anaolgt hensyn til vore øjne  Wink  ligesom Digitale signaler ud i en højttaler nok ikke lyder specielt godt.      Har nogen i øvrigt forsøgt dette?

Det kunne da være sjovt med en skærm fyldt med 0 og 1 eller et par bip eller lingende fra højttalerne for at indikere nul og 1 Big smile Ej, tilbage til tråden:
Som yousee kunde vil man sagtens kunne fortsætte med sit gamle udstyr, men man vil jo så ikke få glæde at DR1 HD fra januar og heller ikke TV 2 HD f.eks. Godt nok kan boksen spytte et nedkonveret signal ud, men det bliver jo stadig kun SD udanset hvad Cry.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu