recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedsløring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledsløring

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 16:02
Jeg forstår ikke, hvad du spørger om, så jeg prøver i stedet at forklare:

Dit gamle TV kørte 50 Hz.

Dit nye TV kører 50 Hz, når 100 Hz er slået fra.

Dermed bør dit nye og dit gamle TV hakke lige meget, når 100 Hz er slået fra på det nye.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 21:01
I stedet for at slå 100 Hz fra, så prøv at slå ALT billedbahandling fra!

M.h.t. 100 Hz / 50 Hz debatten, så kører selv panelet ikke med 50 Hz....

M.v.h.
Til top
Norlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2010
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 17:40
Hvad tænker du specifikt på når du skriver billedbehandling?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Norlund Norlund skrev:

Hvad tænker du specifikt på når du skriver billedbehandling?
Nu kan jeg ikke holde mig tilbage længere. Billedbehandling og den slags, eller billedforbedringskredsløb som flere gange har været anvendt.  Clap
Min formodning har da gået på at noget har været for ringe, for dårligt eller der har været noget andet i vejen. Embarrassed
Og dette andet eller tredje har så skullet korrigeres eller rettes på, altså forbedres, heraf et behov for "Billedforbedringskredsløb". Min holdning har indtil nu været jeg skulle træde varsomt, så derfor vil jeg ikke komme med flere udmeldelser.  Big smile 
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:57
Billedsløring som er Trådens start, her har jeg tænkt på hvorledes optagelser igennem de seneste 30 år har set ud, især gamle sportsoptagelser. Jeg mener inden disse udsendelser blive sendt! Om der er en slags sløring på disse arkivoptagelser. Skrive til DR herom? Det bliver ikke fra min side.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Norlund Norlund skrev:

Men er der noget der taler for at det kan være derfor? Jeg vil nemlig umiddelbart mene at rystelserne/hakkelserne skulle være mindre, men det kan jo godt være fordi at jeg sammenligner det med et 100 Hz billedflow, så ville rystelserne jo virke mere voldsomme end at sammenligne med et 50 Hz?

Dét der giver slør rundt om spillere, bold osv, er at tv'et laver 100 nye billeder ud fra de oprindelige 50. Det gør den ved at "gætte" sig til hvad der ligger imellem de oprindelige 50 billeder, og lave 50 ekstra. Hvis ting bevæger sig hurtigt, og/eller indeholder mange detaljer, så vil dette kredsløb ind imellem gætte forkert, og det er dét der giver slør. At du skal slå 100 Hz fra, skyldes egentlig ikke direkte dét at det er 100 Hz i stedet for 50, men at de ekstra billeder er noget tv'et har gættet sig til. Hvis du kunne køre 100 Hz uden denne gætte-funktion (Natural Motion, Motion Plus, hvad de nu end kalder det), så ville det give samme resultat som at køre 50 Hz.
Til top
Norlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2010
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 18:48
Tak for den gode besvarelse, AV Precision. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu