recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedstøj og striber med TDC kabelTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledstøj og striber med TDC kabelTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Redio1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juni-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedstøj og striber med TDC kabelTV
    Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 00:39

Hej NG

Jeg har et Pana 16/9 TV 100Hz tilsluttet hovedstikket på TDC kabelTV. En PC med TVkort er tilsluttet i et andet værelse, hvor en elektriker i sin tid trak et kabel fra hoveddåsen til en ekstra dåse. PCen er tilsluttet Webspeed, som fungerer fint.

Der er brugt billige antennekabler.

På begge TV er der billedstøj/flimmer især i skygger og mellemtoner på alle kanaler, men på TV3+ er der også skrå eller lodrette striber.

Jeg har nu købt en Pioneer DVR 630 og tilsluttet den: Antenne -> HDR -> TV

Nu er støjen og striberne på TVet aftaget, men optagelserne på Pio 630 er desværre stadig støjende. På PC'en er alt selvfølgelig uændret.

Lars har i andre indlæg skrevet at signalet måske er for kraftigt. Umiddelbart troede jeg at det var for svagt, da støjen er formindsket efter at signalet nu går gennem 630eren. 

Jeg købte Pio 630 primært for at optage og gemme gode film på DVD, så det er jo ikke så sjovt når ”Mit Afrika” flimre på skærmen.

Da jeg har ringe forstand på dette problem, håber jeg at få nogle gode forslag.

Rune

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 18:35

 

 For lige at citere dig. "Der er brugt billige antennekabler." Så kunne det tænkes at de kabler der er brugt ikke er gode nok, d.v.s at de sikkert ikke er nok afskærmede, du skal nok udskifte dem med dobbelt skærmede kabler for at være sikker på at de er H.F. tætte så der ikke kommer forstyrrelser ind på kablet. Det kan også betale sig at undersøge om alle stikforbindelser er OK. Ikke for mange splittere og fordelere, samt skarpe knæk på kablerne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 18:55
Ja, og som Nils (radiomanden) siger, så tjek lige stikfobindelser ! Er de også HF tætte ? Jeg brugte tidligere de små antennestik med en lille plastik hætte på, hvis det er sådan nogle så skift dem, og så selvfølgelig selve kablet skal skiftes, Jeg har lige skiftet alt her, kabler stik osv, og det gav kvalitativ forbedring af det signal jeg kunne se på skærmen, prøv det og se hvad der sker

Redigeret af Bent M
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
tus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 20:32

Du skriver at din PC er tilsluttet webspeed og også TV kort via et kabel trukket fra hovedåsen. Hvordan er signalerne delt ved hoveddåsen? Kan du evt prøve at frakoble kablet til PC/TV kort ved hoveddåsen for at se om det giver bedre billede på Pana´en.

Jeg har selv nogenlunde samme opstilling, men har valgt at købe en forstærker med 6 udtag (købt hos TDC kabel TV) som sender signalerne til henholdsvis kabelmodem og 5 TV/Radio dåser i huset. Vi har godt signal ved alle udtag (ingen decideret støj eller striber), men jeg kan konstatere at tuner følsomheden i TV også er meget forskellig og har betydning for billede kvaliteten. Jeg har ikke brugt billigt kabelt (er med dobbelt skærm), men nok heller ikke det dyreste. Det længste kabel i huset er vel 30m og kablet fra vejen ind til fordeleren er ca. 70m! Så det kan lade sig gøre at få et godt signal.



Redigeret af tus
Til top
Redio1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juni-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 22:25
Først tak til jer alle tre for svarene.

Oprindeligt skrevet af tus tus skrev:

Du skriver at din PC er tilsluttet webspeed og også TV kort via et kabel trukket fra hovedåsen. Hvordan er signalerne delt ved hoveddåsen? Kan du evt prøve at frakoble kablet til PC/TV kort ved hoveddåsen for at se om det giver bedre billede på Pana´en.


Kablet er tilsluttet inde i hoveddåsen og ført nedenud under stikket. Jeg vil prøve at se om jeg kan frakoble det.

Oprindeligt skrevet af tus tus skrev:

Jeg har selv nogenlunde samme opstilling, men har valgt at købe en forstærker med 6 udtag (købt hos TDC kabel TV) som sender signalerne til henholdsvis kabelmodem og 5 TV/Radio dåser i huset. Vi har godt signal ved alle udtag (ingen decideret støj eller striber), men jeg kan konstatere at tuner følsomheden i TV også er meget forskellig og har betydning for billede kvaliteten. Jeg har ikke brugt billigt kabelt (er med dobbelt skærm), men nok heller ikke det dyreste. Det længste kabel i huset er vel 30m og kablet fra vejen ind til fordeleren er ca. 70m! Så det kan lade sig gøre at få et godt signal.



Vil det sige at det er muligt at få gode optagelser med bedre kabler og evt. en antenneforstærker, så jeg ikke behøver at investere i en Selektor?

Er det kabler som disse I foreslår:
Rf Antenna

Vil investeringen i ovenstående kabler være spildt, hvis jeg senere må købe en Selektor, for at opnå en god optagekvalitet?


Rune


Redigeret af Redio1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 18:47

 

 Det vil aldrig være spild af penge at investere i gode kabler, man bruger mange penge på udstyr men kabler vil man ikke bruge penge på, billige kabler vil som oftes give problemer, som du jo også oplever.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Redio1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juni-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

billige kabler vil som oftes give problemer, som du jo også oplever.



Jeg kan kun give dig ret. Posten har nu været her og nye kabler er monteret.

Og WAAUUH hvilken forskel. Nu er det næsten i DVD kvalitet. Nu er der kun en minimal støj tilbage, når jeg nærstuderer de værste sener.

Vil en antenneforstærker kunne fjerne det sidste?

Tak til jer alle 3 for at overbevise mig om at hive "muldvarpen op".

Rune
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 18:40

                Vil en antenneforstærker kunne fjerne det sidste?

 Du kan prøve, men husk at det kan være at støjen også forstærkes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu