recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig digital FTA HMDI reciver hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig digital FTA HMDI reciver hvor?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Maximum 1001 FTA er så med kortlæser, men er den også digital, som er helt nødvendig?

De koster stort set det sammme så man skal vel købe Maximum 1001 FTA p.ga. kortlæseren ?

Jeg vil lige nævne at jeg har haft parabol i 25 år, men ikke digitale...så jeg er lidt ny her.
Jeg kan ikke se Freesat med mine 2 Samsung 9500 Via CI, men alle andre programmer fra 28,2 gr. E

Er selv ny satellit FTA bruger. Begyndt for et halvt år siden med at eksperimentere med 1,2m parabol på 28gr.E og et par mindre på 19gr.E og 5gr.E

Kortlæser (CI-slot/CAM reader) er kun nødvendigt til betalingskanaler, men er nok det mest udbredte i Danmark pga. Viasat og Canal Digital.

Skal det være med HDMI? Hvis det skal være billigt finder du nok ikke så meget med HDMI.
Og skal det kun være til SD, eller også til HDTV (DVB-S2) ?
Der er enkelte HD testkanaler på 19 og 28 grad øst, som f.eks BBC HD:
http://www.bbc.co.uk/bbchd/programmes/schedules
på 28gr.E, kan virkelig anbefales. 
Men den kræver stor eller MEGET STOR parabol, afhængig af hvor i DK du skal modtage.

Hvis du ikke er bange for nethandel, er satellitudstyr/udbud væsentlig større i Tyskland, og også til lavere priser. Se f.eks fra SR-Tronic:
http://www.srt-versand.de/index.php?sid=5fe4bd04500d1d295391 8c4d8b4e1f31&cl=alist&cnid=cd44742c9a5745b92.7237186 5
Har købt diverse kabel, stik og LNB'er derfra, fragt ca. 100,-Kr.
Pakkebud smed en seddel i postkasse om at pakken var afleveret hos min nabo, som kvitterede for modtagelse  

Har prøvet med diverse aflagte Viasat, Canal Digital og tysk Skymaster FTA receivere, men alle har problemer med enten scanning eller DiSeqC switch styring pga. software fejl/mangler.
Viasat Pace DS420NV har ikke 28gr.E med i listerne.
I Skymaster er transponder listerne forældet, og skal indtastes manuelt.
Canal Digitals CDC-7000ST er på nogle punkter god da den også har DVB-T receiver indbygget.
Men der er fejl i DiSeqC software, så den kun enten kan modtage Astra på 19E eller 28E. Ikke begge i samme opsætning.

God fornøjelse i jagten.   

Mvh JørgenT

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

]Maximum FTA 1001 med CA-slot.. (hvad betyder dette ?) S.U. Er de 2 nævnte recivere ikke digitale til Freesat ?


At der er CA-slot betyder at der kan isættes et CA modul til betalingstv, som jeg også har skrevet i min tidligere post.



Du skriver:

De to nævnte modtagere kan bruges til alle SD FTA programmer, også Freesat.


Flemming 



Nu kommer jeg i tvivl:

Har lige fået en mail fra Netto Sat som skriver:
Citat:
Der er ikke noget problem i at modtage 19,2” og 13” men 28,2” kan godt blive et problem.....?
Freesat kanalerne er der rygter om at der skal bruges bestemte engelske modtagere.

Hvad er nu det? ? ?

Er der ikke een her på Forum der ser Fresat med en FTA reciver ? hvilken reciver bruger I ?
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 10:14

 

 Så længe, at det er FTA, så kan jeg ikke se problemet, men hvis det bliver FTV, så er det ikke så nemt, det vil så stadig være gratis, men der vil kræves en NDS Videoguard modtager og et programkort.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Så længe, at det er FTA, så kan jeg ikke se problemet, men hvis det bliver FTV, så er det ikke så nemt, det vil så stadig være gratis, men der vil kræves en NDS Videoguard modtager og et programkort.



Tak for dit svar.
Men der er jo ikke meget ved at købe en FTA reciver hvis ikke leverandøren kan garantere at man kan se Freesat.... ?

Derfor:
Er der ingen der modtager Fresat TV på 28,2 gr E
Hvad bruger I af recivere
E.L.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Nu kommer jeg i tvivl:

Har lige fået en mail fra Netto Sat som skriver:
Citat:
Der er ikke noget problem i at modtage 19,2” og 13” men 28,2” kan godt blive et problem.....?
Freesat kanalerne er der rygter om at der skal bruges bestemte engelske modtagere.

Hvad er nu det? ? ?

Er der ikke een her på Forum der ser Fresat med en FTA reciver ? hvilken reciver bruger I ?

På en "ægte" Freesat receiver er der en "Red Button" til noget interaktiv tjeneste, og den bruges også for at gøre ITV HD kanalen aktiv, når de sender (lidt speciel måde at gøre det på). Se mere på disse links:
http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=984202
http://www.joinfreesat.co.uk/index.php/freesat-channels
http://www.joinfreesat.co.uk/index.php/how-to/accessing-itv- hd

Men ellers modtager jeg Freesat i SD på modtagere nævnt tidligere i tråd, og i SD ogHD på PC med et TechnoTrend S2-3200 kort, med DVBViewer. (Har twin LNB'er på to af parabolerne)
På den gamle Skymaster virker EPG'en ikke på Astra 2D og Eurobird1, den er simpelthen forældet til det system der anvendes her.

Kender intet til Maximum receiveren. Om den kan bruges afhænger af, om dens indbyggede transponderlister omfatter Astra 2D og Eurobird1 på 28 øst.
Eller om den manuelt kan sættes op til disse.
EDIT: Link
http://www.lyngsat.com/28east.html

Den største udfordring er parabolstørrelsen til Astra 2D, se dækning her:
http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra2d.html
i modsætning til Eurobird1:
http://www.lyngsat-maps.com/maps/eb1_fixed.html

EDIT 2: En længere tråd om FTA, som fik mig igang:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45329& PN=1&TPN=1

Mvh JørgenT



Redigeret af JørgenT - 08-Marts-2009 kl. 11:40
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Nu kommer jeg i tvivl: Har lige fået en mail fra Netto Sat som skriver: Citat: Der er ikke noget problem i at modtage 19,2” og 13” men 28,2” kan godt blive et problem.....? Freesat kanalerne er der rygter om at der skal bruges bestemte engelske modtagere. Hvad er nu det? ? ? Er der ikke een her på Forum der ser Fresat med en FTA reciver ? hvilken reciver bruger I ?


På en "ægte" Freesat receiver er der en "Red Button" til noget interaktiv tjeneste, og den bruges også for at gøre ITV HD kanalen aktiv, når de sender (lidt speciel måde at gøre det på). Se mere på disse links:http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=984202http://www.joinfreesat.co.uk/index.php/freesat-channelshttp://www.joinfreesat.co.uk/index.php/how-to/accessing-itv- hdMen ellers modtager jeg Freesat i SD på modtagere nævnt tidligere i tråd, og i SD ogHD på PC med et TechnoTrend S2-3200 kort, med DVBViewer. (Har twin LNB'er på to af parabolerne)På den gamle Skymaster virker EPG'en ikke på Astra 2D og Eurobird1, den er simpelthen forældet til det system der anvendes her.


Kender intet til Maximum receiveren. Om den kan bruges afhænger af, om dens indbyggede transponderlister omfatter Astra 2D og Eurobird1 på 28 øst. Eller om den manuelt kan sættes op til disse.EDIT: Linkhttp://www.lyngsat.com/28east.html


Den største udfordring er parabolstørrelsen til Astra 2D, se dækning her:http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra2d.htmli modsætning til Eurobird1:http://www.lyngsat-maps.com/maps/eb1_fixed.html


EDIT 2: En længere tråd om FTA, som fik mig igang: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45329& PN=1&TPN=1


Mvh JørgenT



Hej
Du skriver:
Den største udfordring er parabolstørrelsen til Astra 2D,

Jeg har en 1 m Triax og jeg har fået signalet ned ... ok ca 65-70 %, men han ikke downloade kanalerne ned fra Fresat, min Samsung 9500 Via CI da den jo ikke er digital.
Jeg har nedtaget 41 kanaler Fra Astra 2 på 28,2 E, i fin kvalitet, men det er fra andre analoge udbydere, arabiske, tjekkiske, relgiøse engelske m.fl

Så jeg har signalet men mangler en digital reciver.

E.L.
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


Hej
Du skriver:
Den største udfordring er parabolstørrelsen til Astra 2D,

Jeg har en 1 m Triax og jeg har fået signalet ned ... ok ca 65-70 %, men han ikke downloade kanalerne ned fra Fresat, min Samsung 9500 Via CI da den jo ikke er digital.
Jeg har nedtaget 41 kanaler Fra Astra 2 på 28,2 E, i fin kvalitet, men det er fra andre analoge udbydere, arabiske, tjekkiske, relgiøse engelske m.fl

Så jeg har signalet men mangler en digital reciver.


En 1meter er udemærket, hvis du bor i jylland, og lidt i det østlige fyn (har jeg ladet mig fortælle) - hvor du efterhånden nærmer dig en 2 meter i det østlige Sjælland (hvor jeg opholder mig)

Der er intet specielt over Freesat - bortset fra at det er ekstra muligheder (f.eks. Press RED) - en almindelig FTA er udemærket hvis du bare skal zappe kanaler fra 28,2Ø

En Samsung 9500 skulle nu være så digital, som noget overhovedet kunne være - hvis jeg ikke husker meget forkert, var det en boks, som Viasat udleverede i starten af deres digitale eventyr - den har kortlæsere til Viaccess samt Conax..

Iøvrigt kan du ikke finde nogle Analoge Kanaler på 28,2Ø - det er en digital only position
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

En 1meter er udemærket, hvis du bor i jylland, og lidt i det østlige fyn (har jeg ladet mig fortælle) - hvor du efterhånden nærmer dig en 2 meter i det østlige Sjælland (hvor jeg opholder mig)

Der er intet specielt over Freesat - bortset fra at det er ekstra muligheder (f.eks. Press RED) - en almindelig FTA er udemærket hvis du bare skal zappe kanaler fra 28,2Ø

En Samsung 9500 skulle nu være så digital, som noget overhovedet kunne være - hvis jeg ikke husker meget forkert, var det en boks, som Viasat udleverede i starten af deres digitale eventyr - den har kortlæsere til Viaccess samt Conax..

Iøvrigt kan du ikke finde nogle Analoge Kanaler på 28,2Ø - det er en digital only position

Vejledende parabol størrelse kan ses her:
http://digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=1

Den jeg bruger er på 1,2m, bosiddende i Nordjylland ca. 20Km syd for Aalborg.
Og som den sidder i øjeblikket kniber det med at modtage de horisontalt polariserede i dårligt vejr, og om aften/natten.
Den er placeret på mur under et tagudhæng, og det skygger en lille smule. Så skal have ændret opsætningen når vejrforholdene bliver lidt varmere.
Forskellen på H og V polarisation er vist et spørgsmål om hvordan LNB fysisk er opbygget såvidt jeg har læst mig til på nettet, fra personer i Norge/Sverige.

Samsung receiveren er sandsynligvis så gammel, at der ikke er transponderlist til 28.2E, præcis samme problem som jeg har med Pace DS420NV.
Om det er muligt manuelt at tilføje transpondere ved jeg ikke.

Hvis receiver skal  være med HDMI, er det sikkert til HDTV modtagelse, og så stiger prisen meget.
På Digitalt TV er der en liste med mulige kandidater (venstre kolonne):
http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=49

Mvh JørgenT

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


Hej
Du skriver:
Den største udfordring er parabolstørrelsen til Astra 2D,

Jeg har en 1 m Triax og jeg har fået signalet ned ... ok ca 65-70 %, men han ikke downloade kanalerne ned fra Fresat, min Samsung 9500 Via CI da den jo ikke er digital.
Jeg har nedtaget 41 kanaler Fra Astra 2 på 28,2 E, i fin kvalitet, men det er fra andre analoge udbydere, arabiske, tjekkiske, relgiøse engelske m.fl

Så jeg har signalet men mangler en digital reciver.


En 1meter er udemærket, hvis du bor i jylland, og lidt i det østlige fyn (har jeg ladet mig fortælle) - hvor du efterhånden nærmer dig en 2 meter i det østlige Sjælland (hvor jeg opholder mig)

Der er intet specielt over Freesat - bortset fra at det er ekstra muligheder (f.eks. Press RED) - en almindelig FTA er udemærket hvis du bare skal zappe kanaler fra 28,2Ø

Du skriver:

En Samsung 9500 skulle nu være så digital, som noget overhovedet kunne være - hvis jeg ikke husker meget forkert, var det en boks, som Viasat udleverede i starten af deres digitale eventyr - den har kortlæsere til Viaccess samt Conax..


Iøvrigt kan du ikke finde nogle Analoge Kanaler på 28,2Ø - det er en digital only position


Svar:

Jeg har 2 af disse recivere, jeg har signalet men kan ikke finde Fresat kanalerne.
Der er som sagt alverdens sat. pos. på reciveren.

Så : jeg må gøre noget forkert?

Kun digitale kanaler... nej
Jeg søgte på pos 28,2 E netværk og hentede en del kanaler.

Så hvis du har ret må jeg gøre noget forkert.
Jeg har både hentet via aut. søgnig og manuel søgning, der kommer intet fre.
På Eutel i samme pos. kommer der også mange kanaler

E.L.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:



Tak for dit svar.
Men der er jo ikke meget ved at købe en FTA reciver hvis ikke leverandøren kan garantere at man kan se Freesat.... ?

Derfor:
Er der ingen der modtager Fresat TV på 28,2 gr E
Hvad bruger I af recivere


Hvis en receiver kan modtage FTA kanaler, så kan den også modtage dem fra 28 Øst, der er ikke noget særligt teknisk ved de kanaler.
Nogle receivere er mindre krævende end andre, så jeg vil anbefale at du køber en god receiver, Vantage og Topfield har et godt ry, men et Harald Nyborg sæt vil garanteret kunne klare det.

28 Øst er egentligt delt over i 2 dele.
1. Freesat
2. Sky FTA

Freesat er en FTA udbyder som inkluderer BBC, ITV, Channel4 og Five. Disse ligger på Astra 2D, som har et ondt Footprint i forhold til Danmark og kræver derfor en stor skål, mindst 85 cm., men størrelsen afhænger af hvor i landet du bor.
Hvis du ønsker at dimensionere dit anlæg til Freesat, så vil det være interessant at høre hvor i landet sommerhuset ligger.

Sky FTA er en række niche kanaler i en rimelig kvalitet, som Travel Channel, flere musikkanaler, filmkanaler, Zone Reality's kanaler m.m.
Sky FTA ligger på andre satellitter end Astra 2D og er ikke så svære at modtage i Danmark. Hvis du ikke vil have en stor parabol på dit sommerhus, så kan du nøjes med de kanaler og en 50-60 cm. skål.
Men hvis sommerhuset lejes ud, så kan det være et salgsargument, at gå op i den store skål.

Ved Freesat/Astra 2D så sørg samtidig for at bruge kabler med lavt tabstal, brug nogle gode stik og minimér antallet af filtre, det forbedrer mulighederne for et godt resultat.

Men jo, jeg modtager FTA kanalerne fra 28 Øst med en Topfield TF7700 HD PVR med et fornuftigt resultat. Jeg har dog oplevet et par dage med udfald på TP45 og TP41 står også lidt svagt, derfor er det vigtigt at du får en skål der passer til din position i forhold til footprintet.
Det skal dog siges at min TD88 lige er nok fra min position og at jeg modtager både 19 og 28 øst, hvilket nedsætter min optimale modtagelse af 28 øst.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 15:51

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


Jeg har 2 af disse recivere, jeg har signalet men kan ikke finde Fresat kanalerne.
Der er som sagt alverdens sat. pos. på reciveren.

Så : jeg må gøre noget forkert?

Kun digitale kanaler... nej
Jeg søgte på pos 28,2 E netværk og hentede en del kanaler.

Så hvis du har ret må jeg gøre noget forkert.
Jeg har både hentet via aut. søgnig og manuel søgning, der kommer intet fre.
På Eutel i samme pos. kommer der også mange kanaler

Selvom du laver manuel søgning vil den ikke finde Freesat kanalerne , hvis den ikke har de korrekte transponder informationer, dvs. frekvens, polaritet og symbol rate.
Fandt en engelsk manual til DSR9500, men det er ikke sikkert den passer til din Samsung, da det er en Viasat udgave, så her er et lille klip:



Så du skal kontrollere/indtaste frekvenser, polaritet og symbol rate som vist:

og findes på disse links:
http://en.kingofsat.net/pos-28.5E.php
http://en.kingofsat.net/pos-28.2E.php
Derefter søges efter kanaler.

Mvh JørgenT

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


Tak for dit svar.
Men der er jo ikke meget ved at købe en FTA reciver hvis ikke leverandøren kan garantere at man kan se Freesat.... ?

Derfor:
Er der ingen der modtager Fresat TV på 28,2 gr E
Hvad bruger I af recivere
Hvis en receiver kan modtage FTA kanaler, så kan den også modtage dem
fra 28 Øst, der er ikke noget særligt teknisk ved de kanaler.
Nogle receivere er mindre krævende end andre, så jeg vil anbefale at du
køber en god receiver, Vantage og Topfield har et godt ry, men et
Harald Nyborg sæt vil garanteret kunne klare det.28 Øst er egentligt delt over i 2 dele. 1. Freesat2. Sky FTA<span style="font-weight: bold;">Freesat</span> er en FTA udbyder som inkluderer BBC, ITV, Channel4 og Five. Disse ligger på Astra 2D, som har et ondt Footprint i forhold til Danmark og kræver derfor en stor skål, mindst 85 cm., men størrelsen afhænger af hvor i landet du bor. Hvis du ønsker at dimensionere dit anlæg til Freesat, så vil det være interessant at høre hvor i landet sommerhuset ligger.<span style="font-weight: bold;">Sky FTA</span> er en række niche kanaler i en rimelig kvalitet, som Travel Channel, flere musikkanaler, filmkanaler, Zone Reality's kanaler m.m.Sky FTA ligger på andre satellitter end Astra 2D og er ikke så svære at modtage i Danmark. Hvis du ikke vil have en stor parabol på dit sommerhus, så kan du nøjes med de kanaler og en 50-60 cm. skål. Men hvis sommerhuset lejes ud, så kan det være et salgsargument, at gå op i den store skål.Ved Freesat/Astra 2D så sørg samtidig for at bruge kabler med lavt tabstal, brug nogle gode stik og minimér antallet af filtre, det forbedrer mulighederne for et godt resultat.

Men jo, jeg modtager FTA kanalerne fra 28 Øst med en Topfield TF7700 HD
PVR med et fornuftigt resultat. Jeg har dog oplevet et par dage med
udfald på TP45 og TP41 står også lidt svagt, derfor er det vigtigt at
du får en skål der passer til din position i forhold til footprintet.
Det skal dog siges at min TD88 lige er nok fra min position og at jeg
modtager både 19 og 28 øst, hvilket nedsætter min optimale modtagelse
af 28 øst.



I taler o Astra 2D ?

Nu ved jeg som sagt ikke om min Samsung 9500 VIA CI kan bruges?, undskyld for jeg er lidt i tvivl når jeg læser de andre indlæg.

Men:
Jeg søger på 28,2 gr E Astra 2... der står ikke 2D ?
Lige nu har jeg modtaget 57 programmer fra Tjekiet (SKY Link er udbyder) samt en masse hollandske der står Astra 3 Canal Digitaal som udbyder)
Signalstyrken er 70 %

Der kommer ingen Fresat kanaler ?? hvorfor ??
E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu