recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig digital FTA HMDI reciver hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig digital FTA HMDI reciver hvor?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:03

 

 Der er ABSOLUT INGEN problemer med at modtage Freesat med en almindelig FTA modtager. Før jeg fik min SKY box brugte jeg en Silvercrest FTA box købt i ALDI, og den fangede ALT Freesat uden nogen problemer. Den havde endda den position i sin hukommelse, så den skulle bare vælges og sådan, billede på. Det var en modtager til under Kr. 700.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Der er ABSOLUT INGEN problemer med at modtage Freesat med en almindelig FTA modtager. Før jeg fik min SKY box brugte jeg en Silvercrest FTA box købt i ALDI, og den fangede ALT Freesat uden nogen problemer. Den havde endda den position i sin hukommelse, så den skulle bare vælges og sådan, billede på. Det var en modtager til under Kr. 700.



Hej Radiomand

Du må kunne svare:
Kan en Samsung 9500 Via Ci bruges ?
Der står på den : DVB-s- kompatibel, MPGE-2 Vidio
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:41

 

 Hvis det er en modtager fra Viaskvatterne, så er de låst til kun at kunne bruges til deres kanaler, ganske som også en SKY modtager er det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


I taler o Astra 2D ?

Nu ved jeg som sagt ikke om min Samsung 9500 VIA CI kan bruges?, undskyld for jeg er lidt i tvivl når jeg læser de andre indlæg.

Men:
Jeg søger på 28,2 gr E Astra 2... der står ikke 2D ?
Lige nu har jeg modtaget 57 programmer fra Tjekiet (SKY Link er udbyder) samt en masse hollandske der står Astra 3 Canal Digitaal som udbyder)
Signalstyrken er 70 %

Der kommer ingen Fresat kanaler ?? hvorfor ??


De Hollandske, Tjekkiske og Slovakiske kanaler som det lader til at du modtager er fra 23 Øst, du skal lige have skålen 5 grader mere mod Øst.

Astra 2 er fire satellitter, A, B, C og D. Astra 2D er den onde der kræver en stor skål.

Men drej din skål 5 grader mere, så er du på 28 Øst. Du kan evt. bruge Dishpointer til hjælp, men du skulle kunne fange noget fra 28 Øst uden de store finjusteringer af elevation og skew.

De fleste receivere er forberedt med satellitterne, så du kan evt. se i satellitoversigten om Astra 2D og Eurobird 1 står der. Hvis de gør, så burde den receiver ikke have problemer med positionen.


Redigeret af Kim Jespersen - 08-Marts-2009 kl. 16:57
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Hvis det er en modtager fra Viaskvatterne, så er de låst til kun at kunne bruges til deres kanaler, ganske som også en SKY modtager er det.



Det tænkte jeg nemlig også, da der stod VIA, men det skulle åbentbart bare betyde at der er embedded Viaccess.
Men det er væsentligt at vide om det er en udbyderboks, da de ofte er begrænsede.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:



Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

I taler o Astra 2D ?

Nu ved jeg som sagt ikke om min Samsung 9500 VIA CI kan bruges?, undskyld for jeg er lidt i tvivl når jeg læser de andre indlæg.

Men:
Jeg søger på 28,2 gr E Astra 2... der står ikke 2D ?
Lige nu har jeg modtaget 57 programmer fra Tjekiet (SKY Link er udbyder) samt en masse hollandske der står Astra 3 Canal Digitaal som udbyder)
Signalstyrken er 70 %

Der kommer ingen Fresat kanaler ?? hvorfor ??
De Hollandske, Tjekkiske og Slovakiske kanaler som det lader til at du modtager er fra 23 Øst, du skal lige have skålen 5 grader mere mod Øst.Astra 2 er fire satellitter, A, B, C og D. Astra 2D er den onde der kræver en stor skål.Men drej din skål 5 grader mere, så er du på 28 Øst. Du kan evt. bruge Dishpointer til hjælp, men du skulle kunne fange noget fra 28 Øst uden de store finjusteringer af elevation og skew.De fleste receivere er forberedt med satellitterne, så du kan evt. se i satellitoversigten om Astra 2D og Eurobird 1 står der. Hvis de gør, så burde den receiver ikke have problemer med positionen.


1000 tak, så er problemet løst.
Samsung 9500 Via CI verker helt perfekt, signalet er på 70-75%, meget flotte billeder.
men ikke ved Cannel 4 programmerne, her er der desværrre udfald,
Kan jeg gøre noget her ?

Parabolen:
Set bag skål mod syd, 3 lmb er aktive.

Præcis i midten af skålen har jeg lmb B Astra 2 28,2 gr
Til venstre tæt herpå har jeg lmb A Euroeird 28,5 gr
Yderst til højre har jeg lmb C Astra 1 19,2 gr.

Er det optimalt eller skal jeg lukke 19,2 og 25,5 gr. ?

E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:12

 

 Den signalstyrke er helt fin, jeg har 70-80%, hvordan er signal kvaliteten.? Hvis den er tilsvarende, så vil der ikke være nævneværdige udfald, har kun ganske få, et par optagelser fejler ind imellem men det er alt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Den signalstyrke er helt fin, jeg har 70-80%, hvordan er signal kvaliteten.? Hvis den er tilsvarende, så vil der ikke være nævneværdige udfald, har kun ganske få, et par optagelser fejler ind imellem men det er alt.



Signalkvaliten er 45-50%

Hvordan forbedres denne ?
E.L.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:18

 

 Det gør du ved at finjustere, enten på selve parabolen eller på LNBen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:



1000 tak, så er problemet løst.
Samsung 9500 Via CI verker helt perfekt, signalet er på 70-75%, meget flotte billeder.
men ikke ved Cannel 4 programmerne, her er der desværrre udfald,
Kan jeg gøre noget her ?

Parabolen:
Set bag skål mod syd, 3 lmb er aktive.

Præcis i midten af skålen har jeg lmb B Astra 2 28,2 gr
Til venstre tæt herpå har jeg lmb A Euroeird 28,5 gr
Yderst til højre har jeg lmb C Astra 1 19,2 gr.

Er det optimalt eller skal jeg lukke 19,2 og 25,5 gr. ?



Med mindre det er en multifokus skål, så er det aldrig optimalt at modtage mere end én position, men det betyder ikke at det er umuligt, så om du skal droppe dem, afhænger af om du bruger dem.

Jeg har optimeret min modtagelse ud fra transponder 41, den med Channel4, netop fordi den står svagere. Hvis du modtager den med så lav styrke som du angiver, så kunne du prøve at finjustere skålen, men det kan godt kræve lidt tålmodighed at presse lidt mere ud af den.
Jeg skal selv have testet en lille SAT forstærker, men har ikke fået det gjort endnu, så det skal jeg nok vende tilbage med et resultat af, når det er sket.
Alternativt kunne du benytte transponder 42 med Channel4 +1 og ser kanalen forskudt med en time.
En anden transponder som du nok har problemer med er 45, den med Five. Den er igen en anelse svagere end transponder 41, men det kan du evt. tjekke.

Det er godt at høre at virker 
Hvis du mangler en TV guide, så benytter jeg selv DigiGuide og den kan jeg anbefale.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 16:22

Hejsa

Stjæler lige den her tråd med par spørgsmål -

Har gammel viasat anlæg med 1 meter parabol triax(går udfra tallerken kan bruges) med 4 hoverder

Hvad er billigste udgift for opgradere til gode engelske kanaler i omtaler(bor holstebro)?

1. Kan se kr. 700 for aldi resiver kan bruges , Ny hoveder pris? antal? switch eller boks for samling?pris? andet pris?

2. Kan læse nogen har  Sky resiver? er det for HD modtagelse - hvad er merudgift for en sådan anlæg?

3.Har alm. dvb-t anlæg for for danske kanaler  kan dette modtages under free parabol løsning?

  

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 18:11

 

 Du kan ikke bruge en Viasat modtager, den er låst til deres kanaler, du skal have fat i en FTA modtager. Den nuværende LNB kan godt bruges, du skal bare omstille parabolen til 28,2E.

 En SKY modtager kan fås til DK via et firma i Gibraltar, prisen der betales er de normale priser fra SKY.

 Der kan IKKE modtages andet en UK kanaler fra positionen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu