recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig digital tv tuner boks til mor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig digital tv tuner boks til mor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig digital tv tuner boks til mor
    Sendt: 09-November-2012 kl. 20:33
Min mor har et alm billedrørs tv, hvor hun for 14 dage siden fik ændret det så hun fik tv pakke 1 istedet for den største (stofa) over halvdelen af alle de kanaler hun nu kan se er digitale (som hun godt kunne se før hun fik pakke 1)

Link til en digital tuner boks,en dvb t,mpeg 4 boks eller hvad det nu hedder,skal være, den skal virke være billig og kunne købes i fona,expert,elgiganten,computercity,bilka,føtex,tj data,proconsult,klingenberg data,fyens antenne & elektronik center, av connection eller hifiklubben (Odense). Skal ikke være med harddisk eller noget andet fancy

Skal man så med boksen bruge dens  fjernbetjeningen til at zappe med når man vi se de digitale kanaler der er eller kan man nøjes med at bruge tvet til at zappe imellem de alm digitale kanaler? (det sidste er klart at foretrække)
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 21:34
1) Køb en Clint til 479 kr i ElGiganten. Det hedder en DVB-C box da Stofa er kabelnet.
Boxen bruges som modtager og der skiftes kanal og text tv med den medfølgende fjernbetjening. TV'en skal så stå på AV kanalen og Clinten forbindes til TV'et med SCART kabel.
Boxen kan modtage alle Free in Cable kanaler, dvs den ikke kan modtage kanaler hvor der skal bruges kort. Den skal nok indstilles så den passer til TV'ets opløsning 576i
 
2) Men hvorfor fanden ikke købe et billigt brugt 32" TV med DVB-C tuner - det bliver hun 1000 gange mere glad for selvom det er en kvalitet vi andre ville undgå for hver en pris - så er den laaaaaaaaaaaaang bedre end det hun har i dag. Kik i den blå, eller spørg her i forumet, der er givetvis et brugt tv at finde til en plovmand, eller måske bare en ramme øl.
ElGiganten har haft nye 32" tv til under 1000 kr.
mvh Infinity
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

1) Køb en Clint til 479 kr i ElGiganten. Det hedder en DVB-C box da Stofa er kabelnet.
Boxen bruges som modtager og der skiftes kanal og text tv med den medfølgende fjernbetjening. TV'en skal så stå på AV kanalen og Clinten forbindes til TV'et med SCART kabel.
Boxen kan modtage alle Free in Cable kanaler, dvs den ikke kan modtage kanaler hvor der skal bruges kort. Den skal nok indstilles så den passer til TV'ets opløsning 576i
 
2) Men hvorfor fanden ikke købe et billigt brugt 32" TV med DVB-C tuner - det bliver hun 1000 gange mere glad for selvom det er en kvalitet vi andre ville undgå for hver en pris - så er den laaaaaaaaaaaaang bedre end det hun har i dag. Kik i den blå, eller spørg her i forumet, der er givetvis et brugt tv at finde til en plovmand, eller måske bare en ramme øl.
ElGiganten har haft nye 32" tv til under 1000 kr.

Jeg er enig i dine betragtninger.

Men selv om trådstarters mor ikke har brug for en boks der kan modtage betalingskanaler, vil jeg gøre opmærksom på at bl.a Fona sælger en Denver DVB-C MPEG-4-boks med CI-slot til lige under 500 kr.  (Denver DVB-C-122 CI).  Elgiganten tager 799,- kr. for den boks.

Den nævnte Denver-boks med CI-slot kan forsynes med CA-modul og YouSee Kort, hvis man ønsker at abonnerer på Ekstrakanaler/Ekstrapakker.

Jeg har dog ingen erfaringer med den boks. Har andre?


Redigeret af Vilhelm - 10-November-2012 kl. 00:49
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

 
2) Men hvorfor fanden ikke købe et billigt brugt 32" TV med DVB-C tuner - det bliver hun 1000 gange mere glad for selvom det er en kvalitet vi andre ville undgå for hver en pris - så er den laaaaaaaaaaaaang bedre end det hun har i dag.

Jeg er enig i dine betragtninger.
....
Den nævnte Denver-boks med CI-slot kan forsynes med CA-modul og YouSee Kort, hvis man ønsker at abonnerer på Ekstrakanaler/Ekstrapakker.


Hvorfor fa'n skal din mor have et  billigt fjernsyn?   Det er din mor! - og vi taler ikke nødvendigvis B&O priser,  men blot et rimeligt kvalitetsfjernsyn i mindst 32".
Hvis der på nogen måde er plads helst 40" - vil jeg sige.

Der er næppe behov for  3D eller andet 'smart', så med 4-5000 kr kommer man ganske langt i disse tider.

Jeg ville også prøve at finde en model, der havde en god måde at danne og vedligeholde en favoritliste.   Ligeledes bør du undersøge, hvor godt tekst-tv virker.  

Og Vilhelm, så er der her tale om Stofa og ikke youSee. Det ændre vel ikke på behov og muligheder for et CAM modul og et kort,  men jeg mener at huske, at Stofa anvender et andet CAM end youSee ?

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 09:36
reslfj:
 
Hvorfor hun skal have noget billigt? Ja - et godt spørgsmål! Men da jeg skulle på jagt efter en DTT-modtager til MIN mor, da hun havde egen antenne, forlangte hun, at det absolut ikke måtte koste ret meget. Så mig afsted og afprøve diverse billigbokse. Alle som én, røg skidtet retur. Det endte dengang, i de glade MPEG2-dage med en Strong SRT 5155, som bare virkede. Min tiltro til Denver, ennovia og Clint og hvad de ellers hedder kan ligge på et meget lille sted. Billige DVB C-bokse er heller ikke til noget hos mig - enkelte kan slet ikke registrere noget signal fra vægdåsen!
 
Og ja - Stofa har et andet system, vist nok Irdeto-et-eller andet. YouSee benytter Viacces.


Redigeret af turbo2 - 10-November-2012 kl. 09:40
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

... Og Vilhelm, så er der her tale om Stofa og ikke youSee. Det ændre vel ikke på behov og muligheder for et CAM modul og et kort,  men jeg mener at huske, at Stofa anvender et andet CAM end youSee ?Lars  Smile

Ja, rigtigt. Jeg kom til at overse at der var tale om Stofa.  Når Stofa er leverandør, skal man til kodede kanaler bruge en Stofa Kortlæser (Irdeto CA-modul) og et Stofa Kort.

Mit ærinde var at gøre opmærksom på at man nu kan få en Denver boks med CI-slot til under 500 kr. hos Fona, mens fx Clint DC3 (også med CI-slot) fortsat koster 799 kr. hos Elgiganten.

Jeg efterlyser erfaringer hos YouSee- og Stofa-kunder med Denver-boksen.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 11:28
Ved ikke om det har nogen betydning men det er via antenne forening vi begge har stofa tv (bor i samme by og samme boligselskab) måske netop derfor forstår jeg ikke i skriver om et eller andet cam modul.

Troede at det var sådan at en antenne forening sørgede for at de digitale kanaler kan ses på et alm tv, det var trods alt kun antallet af hendes kanaler der blev reduceret, for ca 14 dage kunne hun se de kanaler der på stofas hjemmeside (som passer med vore lokale antenneforening) pt er digitale + b.la tv 3 3+ kanal 4,5 og så videre uden problemer

Jeg har godt nok et Panasonic g20 som kan vise alle kanalerne jeg har i pakke 2 mender også alle de tv tuner der skal være i et tv for at jeg kan se alle min kanaler

Ved ikke om sydenergi har ændret på  hvad der kræves for at kunne se de kanaler man har i sin tv pakke siden de købte stofa, men er sikker på der kun står på stofas sider hvilken kanaler der er digitale men ikke hvad der evt kræves (hvis ikke den antenneforening man har gør det muligt at se alle ens tv kanaler på ens gamle billedrørs tv)

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7884&zoneid=5


Redigeret af gasolin - 10-November-2012 kl. 11:30
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 11:40
Min mor har heller ikke et penge træ ude i sin have (har hun, skjuler hun det meget godt) så det er ikke mulighed for et nyt dyrt tv
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Min mor har heller ikke et penge træ ude i sin have (har hun, skjuler hun det meget godt) så det er ikke mulighed for et nyt dyrt tv
 
- så glem derfor alt det med CAM osv.
 
Denvers DVB-C-boks (jernogfix, harald-nyborg og andre steder, ca. 450 kr.) fungerer perfekt på både Stofa og yousee. Kan optage, men det kan din mor jo bare lade være med. Den modtager også HD, men billedet bliver selvfølgelig ikke bedre end det tv, boksen er tilsluttet. Fjernbetjeningen er ikke verdens bedste, men den fungerer trods alt.
 
De tv-apparater (32"), elgiganten har solgt til ca. 1.000 kr., har alle været uden mulighed for digital modtagelse.
 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 12:36
Skal have den gamle til at se på det 32" philips tv der er på forsiden af eglgiganten's avis til 2000kr, med 200kr om måneden (rentefrit og kun 200kr i 10 måneder, ikke andet) er det ikke så slemt
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 12:55
Fordelen med et nyt tv er kun én fjernbetjening.
Med en boks vil det være sådan, at kanalskift skal foregå med boksens fjernbetjening.

Jo hos de fleste antenneforeninger er det sådan, at man kan tage de digitale kanaler, der er i den pakke man abonnerer på uden yderligere abonnementsbetaling, man skal have DVB-C tuner. Når der tales om kort modul, er det fordi, man med sådan et har mulighed for endnu flere betalingskanaler uden at skifte til den store pakke, hvis man ønsker det. Udbud og priser på det skal du se hos antenneforeningen.

Hos Elgiganten er der
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv-og-abonnement/DC1/clint-dc1-digital-tv-modtager-dvb-c
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 13:08
Elgiganten har også
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL32C5E/panasonic-32-lcd-tv-tx-l32c5e
Jeg kender Panasonic som et kvalitets mærke, men jeg kender ikke rigtig deres LCD tv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu