recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billig, god mediaafspiller lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbillig, god mediaafspiller lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pmh45 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: billig, god mediaafspiller lyd
    Sendt: 22-November-2008 kl. 15:42

Jeg overvejer at udskifte min media afspiller - jeg bruger nu PS3 som streamer fra en NAS; Linkstation Live med Twonky i MP3, 320 kbps. Det styres med PSP via remoteplay.

Jeg har besluttet at det jeg skal have, skal understøtte FLAC, og det bliver desværre også nødt til at være billigst og bedst - og jeg ved godt det har været diskuteret herinde før... men hjælp venligst med gode råd alligevel!

Mine overvejelser går på enten:

1) Sonos ZP90 med en Ipod Touch - så kan jeg fortsat bruge min Linkstation Live (som godt nok irriterer mig, ved at den ikke kan gå i standby)

2) Logitech Squeezebox Duet med en Asus Eee Box - så kan jeg også stadig bruge Linkstationen, men får oveni ca. 150 Gb ekstra plads

3) WD TV HD Mediaplayer, med en eller anden 7" - 10" skærm (f.eks. en fra dvd til bilen - de koster under kr. 1000), til at navigere og få info om musik uden at skulle tænde tv - jeg kan stadig bruge min Linkstation og kan også bruge WD'en som mediastreamer af HD film, hvis jeg skulle få lyst.

Umiddelbart er den sidste løsning klart billigst, men jeg ved ikke om lydkvaliteten er i orden (hvis man bruger coaxial eller optisk udgang er lyden vel lige så god som på Sonos og Squeezebox eller???), eller om løsningen med dvd skærm er for "Storm P agtig".

Er der nogen med nogle overvejelser eller gode råd??

Panasonic TH-42PX80
LG 32" lcd, Philips lcd
Marantz SR8500
Sonus Faber, AudioPro, System Audio SE200
Thule
Panasonic DMR-EX77
PS3, PSP
ReadyNAS Duo
Sonos ZP90 med Itouch som remote - rules!!
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 16:46

[QUOTE=pmh45]
2) Logitech Squeezebox Duet med en Asus Eee Box - så kan jeg også stadig bruge Linkstationen, men får oveni ca. 150 Gb ekstra plads

Skal det være billig kunne du overveje Squeezebox classic, der kun koster det halve af Duet. Ikke så fancy, men lige så god lyd, og alle mulighederne for podcast, radio, rss-feed osv. Ulempen er selvfølgelig, at man, hvis man skal have flere enheder, koster det lidt mere end at tilkøbe en reciever til Duetten.

MVH
HPDahl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu