recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig HD Kamera til sommerferien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig HD Kamera til sommerferien

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
FrederikBaastrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 18:07
Tak for feedback! Eftersom jeg ikke har så meget forstand på videokameraer, og vandene stadig er ret splittede, får jeg dog ikke så meget ud af det. Det vigtigste er at kameraet har et godt billede, når det filmer, så er det ellers ligemeget med stillbillederne. Det jeg går efter er altså et billigt kamera, der kan holde til noget, og samtidig filmer i god kvalitet. Har jeg hørt helt forkert, eller kan man få et kamera for omkring 1000 kr., som filmer i Full-HD? Det eneste jeg egentlig lægger vægt på er kvaliteten af selve filmen, og at det kan holde til lidt af hvert. Det skal forresten også helst gemme videoen på SD-kort.

Ellers tak for de gode svar!

Redigeret af FrederikBaastrup - 26-Maj-2010 kl. 18:16
Kippers
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 18:51

Hold dig fra Pixmania. Når du skriver at det skal kunne holde til noget, hvad mener du så.? Som alt andet kan det holde når det bliver brugt på fornuftig måde, og ikke f.eks udsættes for fugt og vædsker, samt bliver tabt på gulvet.  Det er selvfølgelig ikke et Top kamera til den pris, men der er meget for pengene. Mere end det fra Aldi. Tænk ikke HD fra You Tube, det er bedre end det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 18:58
Når jeg skriver, at det skal kunne holde til noget, er det fordi, jeg tidligere har ejet et kamera fra Aldi, som gik i stykker efter et par måneder - selvom det ikke blev tabt. Okay, hvilket kamera kommenterer du på her, Sony eller Toshiba?
Kippers
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 19:02
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 19:05

Det jeg nævnte SANYO Holdbart, tja, har kun haft det i 6 måneder, det kan da ganske sikkert holde i 2 år, så er det afskrevet. Jeg gav Kr 1600 for det i UK 1600/24=66, så det er en billig månedpris.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Gemmer det også film på SD card?

Jeg bliver altså nødt til at spørge - hvor ellers????
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 22:45
Ville selv i dit tilfælde kikke på et Canon Ixus IS100 eller lignende. Det er et kamera, der tager rigtig gode billeder og samtidig kan optage video i HD kvalitet. Begge dele naturligvis på SD hukommelseskortet.

Min datter har det og det tager overbevisende gode billeder og videokvaliteten er faktisk rigtig god. Men udstyr i denne prisklasse er dog primært til udendørsvideo, men det gælder sikkert også ALDI modellen.

Selvfølgelig er et Canon D550 bedre men det er prisen også - kr. 5.500 !

Men gør op med dig selv. Er det video du skal bruge eller billeder - hvis primært video så kik på rene videokameraer. Kombimodeller er typisk kun godt til det ene og i bedste fald jævnt godt til det andet.
mvh

Henrik
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 22:49
Jamen, det jeg skal bruge er netop et videokamera til en billig penge, men det skal samtidig filme godt. Det skal kun bruges til at filme, så stillbilled-siden er jeg ret ligeglad med. 

Kippers
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 23:49
Jeg købte dette kamera for godt en måned siden (også hos GetMore) og er meget tilfreds med det. Video-kvaliteten er i top og still-billeder er overraskende gode (jeg er vandt til Canon 20D). Der er ikke mange indstillings muligheder, men det er ok for mig bare at trykke på optageknappen, når man tager prisen i betragtning. Husk at du også skal købe memory-kort så du er dækket i ferien, alternativt skal du sørge for at du kan downloade til en pc, det sker via USB og kan foregå uden specielt software da "bloggie" optræder som en memory-stick.

Jeg har dog en anke vedr kameraet, det optager i MPEG4, hvilket er et optimalt format i forhold til video-kvaliteten, men ifølge min erfaring er det meget tungt at redigere, det kræver en masse af den pc der redigeres på, selv afspilning af de optagede klip kan være et problem. Det redigerings-software som medfølger fra Sony er jeg ikke imponeret af, det kan f eks ikke sammensætte video-klip til en sammenhængende sekvens, derfor har jeg anskaffet mig Adobe Premiere Elements 8, der rigeligt opfylder mine ønsker til redigering af video. Men det er stadigvæk hårdt for min pc at redigere MPEG4, min pc er en Acer Aspire 8920G, 2,5 GHz og 4 Gb ram - ikke helt uden kapaciet.

Trods dette synes jeg at kameraet er optimalt pga: pris, video/billed kvalitet og ikke uvæsentligt: størrelse (en stor pakke cigaretter), det er nemt at ha' med, passer i en stor lomme.

Held og lykke med dit valg, og god ferie :-)

mvh  JKO98
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 00:02
Alt HD-videoredigering kræver kraft. Men den nye Premiere Pro kører helt forrygende.

Et andet og mindre krævende program i samme klasse som Premiere Elements er Sony Vegas Movie Studio.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 00:25
Mange tak for svarene! Tror jeg, at jeg går efter dette kamera :) Har arbejdet meget i disse redigeringsprogrammer i forbindelse med skole, så det skal nok gå. Er også ret tilfreds med, at det ikke har nogle fancy indstillinger, men at man blot skal trykke optag, og så kan resten klares i redigeringen, hvis det skulle være. 
Kippers
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 00:31

Oprindeligt skrevet af FrederikBaastrup FrederikBaastrup skrev:

at det ikke har nogle fancy indstillinger

Jeg vil ikke kalde det fancy, men indstillinger til bedre resultater.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu