recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig hifi strømskinne 6+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig hifi strømskinne 6+

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 21:46
Nu skulle det ikke være den helt dyre men heller ikke noget til 100kr incl fragt
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 08:24
Lad nu hver med at købe alt det der billig skrammel som har filter ef en eller anden type som ikke gør en skid andet end at forurene og ødelægge dynamikken.

Af erfaring, køb en power source line fra kemp elektroniks hvis der skal være et filter "source plus", ja den koster jo lidt, men den virker.......Smile og den har 8 udtag.




Redigeret af Potter - 08-April-2020 kl. 08:25
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 09:17
Jeg er helt med på, at vi har forskellige budgetter, at arbejde ud fra. Men når dine indlæg gås igennem, drejer det sig næsten kun om, at ting skal købes billigst muligt, uden skelen til ydelse/kvalitet.
Det kan være forstærkere der er +30 år gamle, bare den ikke koster over 1500kr, men hvordan tror du selv elektronikken i sådan en sag fungerer?
Så har du højttalere til omkring 1000 kr, jeg ved ikke om det er stk. pris, men egentlig også underordnet. Så kommer dine problemer med at spille højt, hvor det ikke må lyde forvrænget, uden skelen til højttalernes størrelse, rettes fejlen direkte mod forstærkeren. Her blev din opmærksomhed ellers rettet mod, at en højttaler/kabinet har en grænse for kompression. Det gider du slet ikke, at forholde dig til, men fortsætter ud af tangenten, hvor det må være forstærker, kabler, strømstikdåse you name it.
Du bad om et råd tidligere i tråden omkring stikdåse, men mit råd vil være, at du sparer alle dine penge. Og når du har sparet længe nok, så tager du på butikstur, og lytter til højttalere og eventuelt forstærkere. Når du finder den rette højttaler, får du den med hjem, og finder ud af om din forstærker er det rette match. Ellers ved du jo, hvilken forstærker i butikken højttaleren lød godt sammen med. Koster det flere penge end end dine nuværende 1500kr budget, ja, men i længden garanteret billigere. Nu slipper du for, at jage rundt i troen om, at 1500kr her og der forbedrer dit lydsetup væsentligt. 
Og det bedste ved det hele er, at du måske ovenikøbet bliver tilfreds med lyden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 10:14
JeTex
De højtaler jeg har kan måske fås til en tudse pr stk som b stock, det siger bare ikke noget om hvor gode de er. Normalprisen er ca 2295kr pr stk

Det fedt at prøve nyt men også en udfordring at få noget godt til næsten ingen penge, derfor køber jeg gerne brugt, bare ikke for gammelt.

Nogen synes, mener at strøm bare er strøm og at det ikke gir noget at købe dyre strømkabler,strømskinner,stikdåse,strømfordeler (kært barn har mange navne) med mere

Den linkede Supra-strømskinne er udelukkende en helt almindelig strømskinne. En strømskinne fra Harald Nyborg til under 1/10 af prisen vil virke 100% lige så godt. Supra-strømskinnen (og lignende "high-end" strømskinner) er 100% spild af penge.

eller

Jeg har ikke lyttet til audiofile "spild-af-tid-og-penge"-fordelerbokse, nej. Det ville være fuldstændigt spild af tid og penge.

Men jeg har et større antal forskellige strømskinner fra HN, Ikea, Silvan og en masse andre steder, som jeg har brugt i forskellige sammenhænge og til forskellige anlæg. Og ved du hvad? De virker allesammen 100% ens og leverer fuldstændigt 100% den samme strøm.


Jeg bruger en billig diskotek pladespiller med en ortofon om10 med god plademåtte,pladevægt,en alm 499kr pladehylde og standard kabel fra pladespilleren og strømforsyning i en alm stik dåse,strømfordeler og ved du hvad, den lyder faktisk rigtig godt selv om intet ved min pladespiller er af bedre kvalitet end god, måske med untagelse af plademåtten (kombination ag kork og gummi) og den lyder godt uanset hvilken forstærker jeg har brugt (riaa). Jeg tror ikke engang høre forskel hvis jeg brugte min hifi strømfordeler.

Skiftede nogen så simpelt som metalbøjlerne til preout og main in med noget kort jeg havde liggende, som viste sig at være fra van damm, det gjorde faktisk en forskel, jeg sidder satdig og bruger min nad forstærker, har ikke købt en effektforstærker men regner kraftigt med det en gang i fremtiden bliver en crown xls 1002, hvis ikke jeg finder f,eks en fra nad og det behøver bestemt ikke være i denne månede.

Strømskinne,stikdåse,strømfordeler i det hele taget strøm er der mange delt meninger om da nogen mener strøm er bare strøm og bruger standard kabler og almindelige kedelig grå strøfordelere så man kan tilslutte f.eks 8 enheder til en stikkontakt, andre mener at det klart gør en forskel, så nogen af dem ofre penge  på dyre kabler, strømfordelere fra f.eks audioquest.

Potter 165 euro (1232kr) kommer jeg ikke til at ofre  men hvis jeg fandt en f.eks brugt til halv pris så kunne jeg da godt overveje det.


Har en dyr strømskinne og købt en alm billig, som dog ikke helt er som de ultra billige kedelig grå, der har jeg mulighed for at test en dyr med netstøfilter op imod en billig uden men  med  overspændingsbeskyttelse (ved jeg ikke om min nuværende strømfordelere har).








Redigeret af gasolin - 08-April-2020 kl. 10:32
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 10:38
Find en Impanel i metalkasse

De benyttes på hospitaler til udstyr, som ikke må fejle.

Der er helt fri for voodoo og snakeoil og koster derfor ikke alverden

Edit: jeg har selv en og det har fjernet trafobrum fra min tidligere effektforstærker og subwooferbrum



Redigeret af slumbert - 08-April-2020 kl. 10:39
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 10:47
Supra strømskinner er ikke almindelige, som i sammenlignet med billige plastskinner fra alverdens lavpris varehuse. Supraskinner er i langt højere materiale kvalitet, og udført afskærmet, med mindre risiko for videreførelse af støj. 
Og herfra skal lyde et, køb hvad du har lyst til, men husk på, det må ikke koste noget. Hver gang nogen giver dig et råd, senest Potter, så er udmelding, det vil jeg aldrig betale. 
God dag og påske til dig. 

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 10:56
Der er ikke noget som at have noget tungt grej mellem fingrene:

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Supra strømskinner er ikke almindelige, som i sammenlignet med billige plastskinner fra alverdens lavpris varehuse. Supraskinner er i langt højere materiale kvalitet, og udført afskærmet, med mindre risiko for videreførelse af støj. 
Og herfra skal lyde et, køb hvad du har lyst til, men husk på, det må ikke koste noget. Hver gang nogen giver dig et råd, senest Potter, så er udmelding, det vil jeg aldrig betale. 
God dag og påske til dig. 


Ville ikke ofre noget som kostede lige så meget som den jeg har og jeg ville heller ikke ofre kun 100kr

Av connection har nogen fra IMG stage line til 649kr og kunne bare ikke se hvorfor jeg skulle vælger den over f.eks den jeg har valg nu eller en af dem som slumbert senere har anbefalet.


Fik stikdåsen uden nogen pap æske, næste bulk, havde glemt min printer så jeg har 2 skærme,en pc 1 lampe og en printer til samme stikdåse

Nu hvor jeg har den med plads til 10 enheder så kan jeg droppe den ene stikdåse ud af de 2 normale jeg har.

Har 2 pladser tilbage da strømforsyning til min dac pt optager et stik foruden det den bruger, så der er  til min riaa og en effektforstærker 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 11:48
@gasolin, den med 8 udtag og filter jeg refereret til var denne https://www.kempelektroniksshop.nl/line-conditioners/line-conditioners/power-source-plus.html passer fint til alt det andet, end til mine til effekttrin. Til effekttrin så er det isotek evo 3 her kan der trækkes 4600watt 100% ren, strøget og udglattet strøm af den fineste slagsEmbarrassed 




Redigeret af Potter - 08-April-2020 kl. 11:49
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

@gasolin, den med 8 udtag og filter jeg refereret til var denne 
https://www.kempelektroniksshop.nl/line-conditioners/line-conditioners/power-source-plus.html 
passer fint til alt det andet, end til mine til effekttrin. Til effekttrin så er det isotek evo 3 her kan der trækkes 4600watt 100% ren, strøget og udglattet strøm af den fineste slagsEmbarrassed 
Link fix
Mvh. JørgenT
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

@gasolin, den med 8 udtag og filter jeg refereret til var denne 
https://www.kempelektroniksshop.nl/line-conditioners/line-conditioners/power-source-plus.html 
passer fint til alt det andet, end til mine til effekttrin. Til effekttrin så er det isotek evo 3 her kan der trækkes 4600watt 100% ren, strøget og udglattet strøm af den fineste slagsEmbarrassed 
Link fix
TakkerSmileThumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 288
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Man køber ikke strømskinner til hifi, der er udstyret med diode i on/off switchen, det er første kilde til netstøj.


Hej JeTex

På nedenstående Supra-skinne er der to dioder (dog ikke i en on/off switch). Jeg antager, at Supra har overvejet om det kan være kilde til støj? Hvad mener du?


På forhånd tak.

Vh

Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu