recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig HTPC

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
yuppie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 16:55
Mokuer - Jeg synes det ser fint ud det kabinet. Og hvad jeg kan finde frem til med min begrænsede viden er, at det opfylder alle mine krav.

Er der nogen som kan fortælle lidt mere om Digital TV? Som sagt vil jeg købe det købt fra Yousee til de 200 om året, så jeg kan se Digital TV, men jeg kan forstå, at løsningen ikke er lige til?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 17:48
Prøv at kigge forrest i denne tråd, der er det beskrevet...

Problemstillingen med hensyn til digitalt er at der skal anvendes et andet HTPC-program end MCE til technotrend-kortet (dvbviewer).

I princippet skal man blot installere dette program også...
Installere de relevante codecs.
Køre en wizard igennem.. (hvor man reelt laver en konfigurering)
Scanne efter kanaler og så er man kørende ...

Disse ting er ikke mere omstændige end i for hold til et analog-tv, hvor man let får skuffelser over kvaliteten...
Digital sparer faktisk en fase, nemlig encoding fra analog til digital, fordi det er digitalt i forvejen.
Digital TV-modtagelse kan sidestilles med anvendelse af et netkort i en PC.

Prøv at læse om programmet her: www.dvbviewer.com og bedøm om det er noget du vil have med at gøre....

Redigeret af avh - 11-Marts-2008 kl. 17:52
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
yuppie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 19:56
Tak for et godt svar. Grunden til jeg spurgte lidt mere ind til det er, at jeg som nævnt ikke er det store tekniske vidunder. :-)
Men altså det der program, når kanalerne så er konfigureret er de så alm. tilgængelige i MCE eller skal jeg bruge dvbviewer til det?
Den anden mulighed med floppy udover den er dyr, hvordan fungere det så ift. Technotrend?
Jeg synes det er ret vigtigt, at det er digitale kanaler, da kvaliteten bliver væsentlig bedre.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 20:48
yuppie:

Jeg tror du kunne få noget ud af at besøge min hjemmeside for HTPC byg. Jeg er gået over til at anbefale gigabytes bundkort Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Det er et nyt kort der er anmeldt grundigt, det er det samme bundkort som Mokuer går ind for, jeg kan se vi tænker i de samme baner. Det kan tage mange af AMDs CPUer lige fra Sempron til Phenom, så der er et stort udvalg. Det koster 650kr ca.  Det har firewire, VGA, DVI og HDMI med HDCP på både DVI og HDMI udgangen. Selv om du ikke lige nu vil have Blu-Ray, så er det jo godt at være fremtidssikret. Og det kører naturligvis almindelig DVD uden besvær. Det har hardwareunderstøttelse for de codes der anvendes ved HD, hvorfor en kraftig CPU ikke er nødvendig. Med fx en x2 3800+ til 320kr. (2 kerner) kan 1080P i h264 (fra blu-ray drev) være nede på under 25% CPU load. 720P under 10%. Det er da ok et sted

Det indbyggede grafikkort leverer en "fremragende gengivelse" som der siges flere steder i tests.  På min hjemmeside kan du hurtigt finde frem til de nævnte gennemgange af kortet. Det skal du have, det er lige nu bedste bud på området HTPC og måske nogle tips når du bygger. Check lige deres demo ud fra youtube.

Link til min side

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 21:19

link til den køler jeg bruger her.. Du behøver ikke købe en anden cpu køler, jeg synes bare standard køleren larmede lidt for meget.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201468

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 21:32

Man skal slet ikke bruge MCE-programmet (eHome), men i stedet DVBviewer, som har lignende og  tilsvarende funktioner...

Både Technotrend og Floppy/fireDTV kan bruges som TV-kort i forhold til DVBviewer.... (begge kort kan anvendes).

Men Floppy/fireDtv er bedre supportet, det kan f.eks. bruges til MCE-programmet (hvor det simulerer et DVB-T).
Andre programmer som mediaportal kan også bruges...

Løsningen med MCE-programmet vil ikke vise DVB-subtitles og HDTV kan heller ikke vises... 

Der er forskel på de typer TV-kort, sådan rent fysisk. Technotrend kræver 2 PCI-slot, mens FLoppy/firedtv tilsluttes via en firewire port...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
yuppie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:19
Mange tak for gode svar til jer alle. Rart når folk med viden vil dele den :-)

Ken_T god og lærerig side. Jeg skal lige læse lidt nærmere, så har jeg sikkert nogle spørgsmål. I øvrigt kan jeg godt lide din tankegang med at være fremtidssikret en smule.

avh det du siger er, at under alle omstændigheder anbefaler du DVBviewer? Fordi Technotrend ikke kan konfigureres i MCE og Floppy har prob. med undertekster og HDTV? Men hvad kan så anbefales af de to løsninger?
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af yuppie yuppie skrev:

Mange tak for gode svar til jer alle. Rart når folk med viden vil dele den :-)

Ken_T god og lærerig side. Jeg skal lige læse lidt nærmere, så har jeg sikkert nogle spørgsmål. I øvrigt kan jeg godt lide din tankegang med at være fremtidssikret en smule.

avh det du siger er, at under alle omstændigheder anbefaler du DVBviewer? Fordi Technotrend ikke kan konfigureres i MCE og Floppy har prob. med undertekster og HDTV? Men hvad kan så anbefales af de to løsninger?

AVH anbefaler DVBViewer fordi Windows eget "MCE" ikke understøtter dvb subtitles, multilyd eller Mpeg4 kanaler.

det gør DVBViewer derimod, dog skulle DVBviewer være lidt sværere og noget mere tidskrævende at sætte ordenligt op.

Der skulle være en update på vej til Vista MCE, så den skulle kunne de ting, men det har vi snart hørt i lang tid, så jeg tror det når jeg ser det.. af samme grund ahr jeg stadig analog tunere i min HTPC.. Hvis der kommer en update til Vista MCE, så køber jeg 2 stk floppyDTV med det samme

Redigeret af Pizzabager - 11-Marts-2008 kl. 22:29
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:30

Ja FloppyDTV har problemer med undertekster og HDTV) i forhold til MCE/eHome IKKE i forbindelse med DVBviewer!

Der er prisen, technotrend ca. 1000,- floppyDTV ca. 1900,-
Fysiske muligheder i kabinettet og er der PCI-slot nok til technotrend kort?
Mange mATX motherboard har kun 2 PCI-slot.
Det ene PCI-slot til technotrend kort er uden forbindelse, så det kræver reelt ikke et slot....
FloppyDTV kan monteres flere steder i kabinettet...

Til top
yuppie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:43
Okay. Takker. Jeg kan godt se, at der er en væsentlig prisforskel. Hvis man så køber floppy til de der 1900, kan man så både optage og se tv samtidigt? Eller kræver det to stk?
Til top
yuppie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:45
Fandt dette
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=617901
udfra dette lyder det til at kunne virke i MCE???
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2008 kl. 06:04

ligesom echnotrend kan købes i tyskland, kan floppyDTV købes fra producenten, og der spares så også en smule, ca 1500 for 1 stk floppyDTV + fragt på ca 100

http://www.digital-everywhere.com/shop/index.php?page=artike l&pkateg=19

både technotrend og floppyDTV er single tuner, så du kan se ELLER optage tv, skal du se og optage må du købe 2 stk tunere, samt 2 stk cam, og 2 stk tdckort.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu