recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig HTPC

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 20:54

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Jeg har en 3312 i mit antec fusion. men det er på et MSI bundkort.. ved ikke om der er anderledes med rammene.

OK, tak for svarene. Jeg må vente til jeg får kabinettet og se hvor meget plads der er.

/Ersgaard

/Ersgaard
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 08:47

Du kan godt købe Ufo'en biligt også.
Jeje har helt ret i hans antagelser.
Jeg måtte have nyt kabinet og der kan køler ikke være, så derfor bliver jeg nødt til at købe NQ3392 istedet.

EDIT: Og det burde ikke være et problem at have Ufo deri. Kabinet er umiddelbart på størrelse med et almindeligt PC kabinet der er lagt ned. Det var der snød mig.

Redigeret af Mokuer - 22-April-2008 kl. 08:52
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Auhagen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 10:52
Well jeg kan ikke forstå hva han skal med så stor en cpu som i forslår.

Mit følgende setup bliver:

Bundkort:      Gigabyte GA-MA78GM-S2h
Processor:     Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz
Ram:              Kingston ValueRAM 2 x 1 GB
Harddisk:     
WD Scorpio WD2500BEVE 250 GB 2.5" harddisk (mindre støj, mindre varme)
Køler:            HiperFlow HFC-20820-C1 <- Meget lille og meget støjsvag køler.
Kabinet:        Antec VERIS
Micro Fusion 350-EC

Ikke noget stort prængende kabinet men der burde ku mases en 3.5" hdd og den anden 2.5" hdd ned i :)

Lige pt har jeg ikke besluttet mig for hvilken tv tuner der skal i, men på nuværende tidspunkt er prisen på 3200kr  excl. forsendelse.

Processoren er den mest strømsparende i den klasse og da den ikke koster det store og yder utrolgit godt så er det nok til en HTPC ..
Nogle vil mene det er for lidt med 2 x 512kbit cache. jeg vil sige det er tilpas.

I mine øjne skal en HTPC være så strøm sparende som muligt, lydløs og kølig som muligt.
Med den opsætning der burde den ramme samtlige punkter.. (dog på nær psu'en som følger med kabinettet der har jeg ikke lgie fundet noget jeg vil smide i istedet endnu)

Håber du ku bruge det til noget..
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Auhagen Auhagen skrev:

Well jeg kan ikke forstå hva han skal med så stor en cpu som i forslår.Mit følgende setup bliver:<span style="font-weight: bold;">Bundkort:</span>    &nbs p; Gigabyte GA-MA78GM-S2h<span style="text-decoration: underline;"><span style="font-weight: bold;"></span></span><span style="font-weight: bold;">Processor:     </span& gt;Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz<span style="color: rgb(0, 0, 0);"></span><span style="font-weight: bold;">Ram:       &nbs p;         &nbs p;</span>Kingston ValueRAM 2 x 1 GB<span style="font-weight: bold;"> Harddisk:      </span>WD Scorpio WD2500BEVE 250 GB 2.5" harddisk (mindre støj, mindre varme)<span style="font-weight: bold;">Køler:       &n bsp;       </span>HiperFlow HFC-20820-C1 <- Meget lille og meget støjsvag køler.<span style="font-weight: bold;">Kabinet:        </span>Antec VERISMicro Fusion 350-EC Ikke noget stort prængende kabinet men der burde ku mases en 3.5" hdd og den anden 2.5" hdd ned i :) Lige pt har jeg ikke besluttet mig for hvilken tv tuner der skal i, men på nuværende tidspunkt er prisen på 3200kr excl. forsendelse. Processoren er den mest strømsparende i den klasse og da den ikke koster det store og yder utrolgit godt så er det nok til en HTPC .. Nogle vil mene det er for lidt med 2 x 512kbit cache. jeg vil sige det er tilpas.I mine øjne skal en HTPC være så strøm sparende som muligt, lydløs og kølig som muligt. Med den opsætning der burde den ramme samtlige punkter.. (dog på nær psu'en som følger med kabinettet der har jeg ikke lgie fundet noget jeg vil smide i istedet endnu)Håber du ku bruge det til noget.. <span style="text-decoration: underline;"><span style="font-weight: bold;"></span></span>

Det har været diskuteret flere gange, hvor kraftig CPU, der behøves. X2 2,3 GHz er rigelig til afspilning af Blu-ray og HD DVD. Til afspilning af mkv-filer genereret af x264 er X2 2,3 GHz måske ok, men 4850e 2,5 GHz 45 W bliver ofte foreslået i stedet. Den kan ikke fås alle steder endnu, men de har den tilsyneladende hos ShopITonline og CompuMail.

Jeg har ikke taget stilling til de andre komponenter.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 15:06

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Det har været diskuteret flere gange, hvor kraftig CPU, der behøves. X2 2,3 GHz er rigelig til afspilning af Blu-ray og HD DVD. Til afspilning af mkv-filer genereret af x264 er X2 2,3 GHz måske ok, men 4850e 2,5 GHz 45 W bliver ofte foreslået i stedet. Den kan ikke fås alle steder endnu, men de har den tilsyneladende hos ShopITonline og CompuMail.

Jeg har ikke taget stilling til de andre komponenter.

Nå så er den kommet til Dk, det er kun Edbpriser som ikke kan følge med..

Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu