recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig internet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig internet
    Sendt: 13-Januar-2013 kl. 11:42

Jeg bor i sydvest Danmark ude på bøh landet, hvor jeg lige nu bor i et parcelhus.

PT har jeg TDC duo men en 20/2 internet forbindelse, har dog aldrig målt min forbindelse til over 14/1.

I TDC duo er også noget fastnet som jeg aldrig bruger, det koster lige nu 314 pr måned og det har det sådan set gjort de sidste 3 år.

Nu har jeg så fået kig på noget fiber bredbånd, her kan jeg nu få en 15/15 til 199 pr måned, altså et besparelse på 1380 kr pr år. Og det lyder jo super godt.

Min bekymring er nu, om det virkelig passe at det kun koster 199 pr måned? For 3 år siden, hvor de gravede fiber tom rør ind til mit hus undersøgte jeg hvad det kostede, og den gang kunne det slet ikke betale sig. Så vidt jeg husker, var der 3 udbyder på fiber nettet, og ud over den pris de skulle have for der produkter, så skulle syd energi have 69 kr. pr måned i gebyr at være fiber nettet.

Kan det virkelig passe at alle de forvirrende priser, udbydere og gebyr nu er væk, og at alt nu hedder Waoo og at de er blevet konkurrence dygtige på prisen?

Er der nogen der har erfaring, og kender nogen af jer der kender til deres kundeservice?  

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 12:05
Jeg troede at den mindste hastighed hos Waoo var 30/30? Men uanset hvad så lyder 199kr for 15mbit ikke urealistisk.

Waoo har tit nogle tilbud hvor det er billigere de første 6 måneder, men det fremgår ret tydeligt. Det letteste er vel at kontakte udbyderen.
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 14:05
Det passer ja Big smile  

De energiselskaber der er med i Waoo samarbejdet kan levere 15/15 mbit uden andre former for bindinger, f.eks. telefoni eller tv. Jeg har det selv, og det har kørt upåklageligt i ca. 1 år. Aldrig nedbrug og BEMÆRK: Hastighedsgaranti 
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 14:06
...

Redigeret af Lilleitnørd - 13-Januar-2013 kl. 14:07
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 14:20
Der er jo hård konkurrence mellem internet leverandørerne. Får lige nu 12/1 hos Fullrate til 199, og det kan snart gøres billigere da jeg kan se Oister lige nu leverer 10 mb mobilt bredbånd til 99 kr
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 17:27
Sydenergi vil "næsten" gøre ALT for at få dig som Kunde. 

Ja, det koster kun 199 kr for en 15/15 mbit, Gratis oprettelse. Dog er det kun SE og Tre-For der levere denne hastighed, mener jeg og derfor kan man Ikke få tv pakke på denne forbindelse. 

Hvis du skal have TV skal du have en større forbindelse.

I den sammenhæng er SE klar til at levere tv gennem din eksisterende COAX/Antennekabel installation. Hvis du har sådan en.

http://www.se.dk/privat/bredbaand Eller Ring på 7511500.

Jeg har selv en 30/30 og det virker bare. 

Det med at der var 3 leverandør for 3 år siden passer nu meget fint. De er så blevet opsagt til fordel for Waoo der er en sammenslutning af mere eller mindre alle El-selskaber i DK. De er gået sammen om et fælles indhold til din fiber forbindelse. 

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er jo hård konkurrence mellem internet leverandørerne. Får lige nu 12/1 hos Fullrate til 199, og det kan snart gøres billigere da jeg kan se Oister lige nu leverer 10 mb mobilt bredbånd til 99 kr

Oister leverer 21mbit bredbånd til 99kr, men kun med 10gb data hvilket ikke er meget hvis det er ens primære forbindelse.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 17:46
Jeg tror ikke man skal bruge synderligt meget tid på at sammenligne en ustabil 3G forbindelse, med en lyn hurtig og klippestabil Fiber forbindelse. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 12:48
Jeg kan slet ikke fatte, at nogen kan finde på at nævne mobilselskaber i forbindelse med spørgsmål om internet forbindelse, medmindre det specifikt er beregnet til mobilt forbrug.
2 årsager:
1. Mobilt internet er ekstremt ustabilt! Ikke at det ikke virker til tider, men at hastigheden er ekstremt svingende.
2. Mobilt internet er mig bekendt IKKE flat rate. Dvs. der er et max. antal GB der kan downloades om måneden. Det kan vise sig at blive en dyr affære.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu