|
Billig kabel-TV boks til YouSee/Slingbox |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
alexjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2015 kl. 12:59 |
Hej alle
Vi har YouSee-kabel-TV og har indtil nu haft en YouSee-boks. Denne er dog opsagt, da vi ikke anvender den nok. Men jeg har desuden en Slingbox 350, hvor vi kan se TV via YouSee-boksen, når vi f.eks. er på ferie. Nu bliver Slingboxen "ubrugelig", så enten skal jeg sælge den eller købe et billigt alternativt til YouSee-boksen (hvor jeg så slipper for månedligt abonnement), som Slingboxen kan fjernstyre, så vi stadig kan se TV ude. Det skal bare være en billig boks (behøves ingen optagefunktion m.v.), hvis de findes, men den skal som sagt kunne fjernstyres af Slingboxen og tilsluttes denne via Composite/Component. Er der nogle gode bud på sådan en kabel-tv boks som erstatning for min YouSee-boks. På forhånd tak! Alex |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er "billig", og hvad med en ubrugt YouSee boks du køber én gang for alle?
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Du kan bruge en hvilkensomhelst dvb-c modtager.
|
|
![]() |
|
alexjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
Jeg tænker umiddelbart nogle få hundrede kroner. Hvad koster en ubrugt YouSee-boks (kan ikke lige finde priserne) og kan den anvendes uden kort? |
|
![]() |
|
Har du nogle konkrete eksempler, og ved du, om de fungerer sammen med Slingbox'en (både at den kan fjernstyres og kan tilsluttes vis Composite/Component)? Redigeret af alexjensen - 13-Februar-2015 kl. 13:29 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Clint DC1, 3, 5
Denver 109HD, 110HD m.m. |
|
![]() |
|
![]() |
|
brixis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2009 Status: Offline Point: 78 |
Jeg bruger disse 2 i mit setup, det gi'r super go kvalitet, hvis ellers internettet er til det der hvor jeg skal modtage signalet:
DENVER DVBC-123CI --- 400Kr på DBAPortta HDMI to YPbPr Component RGB 1080i Video Converter - 200 Kr på Amazon |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4814 |
Hej.
YouSee har hidtil haft en boks de kalder YouBio. Den plejer at koste 495 kr. Men jeg kan heller ikke finde den på deres hjemmeside. Her er et andet link: http://digitalt.tv/youbio-boksen/ Man skal bruge et specielt kabel for at bruge den analoge udgang. Men det tager de kun 50 - 60 kroner for. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
Boks kan købes uden YouBio abonnement ved at ringe 7070 4040 Men der skal alligevel oplyses betalingskort nummer ved bestilling for køb af boks, og til oprettelse af abonnement til evt. filmleje. Analog SCART adaptor kabel er nævnt i Nyheder fra 18/3-2013: TV uden HDMI-indgang?YouBio boksen tilsluttes via HDMI-stik og har man ikke HDMI-indgang på fladskærmen tilbyder vi et gratis YouBio Boks scart kabel, Og jeg fik det med gratis ved bestilling. Det blev dog ikke sendt med boks som lovet, så det krævede en ekstra opringning. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Tak for det. Kan dog ikke lige finde info, om den fungerer med Slingbox (om der findes en remote til den). |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Nu ved jeg ikke, om kvaliteten er for dårlig, men ellers så har Yousee da også WebTV ud af huset nu, så du ikke behøver være på din hjemmeforbindelse. Men de har vist desværre ikke rettigheder til at streame TV2s kanaler ud af huset.
Tænkte det bare som et alternativ, hvis du skulle af med Slingbox'en. |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Jeg tror ikke du kan bruge yousee play fra udlandet, med mindre du har din egen server eller bruger noget vnp - jeg er gået lidt væk fra min slingbox og brugt http://www.ntv.mx/index.php?c=2&a=0&p=3
bare for at prøve det - og det funker fint..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |