recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig kabel-TV boks til YouSee/Slingbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig kabel-TV boks til YouSee/Slingbox

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig kabel-TV boks til YouSee/Slingbox
    Sendt: 13-Februar-2015 kl. 12:59
Hej alle

Vi har YouSee-kabel-TV og har indtil nu haft en YouSee-boks. Denne er dog opsagt, da vi ikke anvender den nok.

Men jeg har desuden en Slingbox 350, hvor vi kan se TV via YouSee-boksen, når vi f.eks. er på ferie. Nu bliver Slingboxen "ubrugelig", så enten skal jeg sælge den eller købe et billigt alternativt til YouSee-boksen (hvor jeg så slipper for månedligt abonnement), som Slingboxen kan fjernstyre, så vi stadig kan se TV ude. Det skal bare være en billig boks (behøves ingen optagefunktion m.v.), hvis de findes, men den skal som sagt kunne fjernstyres af Slingboxen og tilsluttes denne via Composite/Component.

Er der nogle gode bud på sådan en kabel-tv boks som erstatning for min YouSee-boks.

På forhånd tak!

Alex
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:13
Hvad er "billig", og hvad med en ubrugt YouSee boks du køber én gang for alle?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:14
Du kan bruge en hvilkensomhelst dvb-c modtager.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvad er "billig", og hvad med en ubrugt YouSee boks du køber én gang for alle?

Jeg tænker umiddelbart nogle få hundrede kroner. Hvad koster en ubrugt YouSee-boks (kan ikke lige finde priserne) og kan den anvendes uden kort?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Har du nogle konkrete eksempler, og ved du, om de fungerer sammen med Slingbox'en (både at den kan fjernstyres og kan tilsluttes vis Composite/Component)?

Redigeret af alexjensen - 13-Februar-2015 kl. 13:29
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Clint DC1, 3, 5
Denver 109HD, 110HD
m.m. 
Til top
brixis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2009
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brixis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:34
Jeg bruger disse 2 i mit setup, det gi'r super go kvalitet, hvis ellers internettet er til det der hvor jeg skal modtage signalet:

DENVER DVBC-123CI --- 400Kr på DBA

Portta HDMI to YPbPr Component RGB 1080i Video Converter - 200 Kr på Amazon

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 13:41
Hej.

YouSee har hidtil haft en boks de kalder YouBio. Den plejer at koste 495 kr.
Men jeg kan heller ikke finde den på deres hjemmeside. Her er et andet link:

http://digitalt.tv/youbio-boksen/

Man skal bruge et specielt kabel for at bruge den analoge udgang. Men det tager de kun 50 - 60 kroner for.

Hilsen Carsten.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

YouSee har hidtil haft en boks de kalder YouBio. Den plejer at koste 495 kr.
Men jeg kan heller ikke finde den på deres hjemmeside. Her er et andet link:

http://digitalt.tv/youbio-boksen/

Man skal bruge et specielt kabel for at bruge den analoge udgang. Men det tager de kun 50 - 60 kroner for.

Hilsen Carsten.
YouBio boks koster 199,- for tiden:
Boks kan købes uden YouBio abonnement ved at ringe 7070 4040
Men der skal alligevel oplyses betalingskort nummer ved bestilling for køb af boks, og til oprettelse af abonnement til evt. filmleje.

Analog SCART adaptor kabel er nævnt i Nyheder fra 18/3-2013:

TV uden HDMI-indgang?

YouBio boksen tilsluttes via HDMI-stik og har man ikke HDMI-indgang på fladskærmen tilbyder vi et gratis YouBio Boks scart kabel,
som gør det muligt at bruge boksen på et fjernsyn uden HDMI-indgang.
Kablet kan udleveres ved at kontakte YouSee Kundesupport på 70 70 40 40 eller i TDC Butik fra 2. april. (2013)

Og jeg fik det med gratis ved bestilling. Det blev dog ikke sendt med boks som lovet, så det krævede en ekstra opringning. Dead

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

YouBio boks koster 199,- for tiden:
<span style="line-height: 1.4; font-style: inherit; font-weight: inherit;">Boks kan købes uden YouBio abonnement ved at ringe 7070 4040</span>
<span style="line-height: 1.4; font-style: inherit; font-weight: inherit;">Men d</span><span style="font-style: inherit; font-weight: inherit; line-height: 1.4;">er skal alligevel oplyses betalingskort nummer ved bestilling for køb af boks, og til oprettelse af abonnement til evt. filmleje.</span>
<span style="line-height: 1.4; font-style: inherit; font-weight: inherit;">
</span>
<span style="line-height: 1.4; font-style: inherit; font-weight: inherit;">Analog SCART adaptor kabel er nævnt i Nyheder fra 18/3-2013:</span>
<h3 style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; outline: 0px; font-size: 12px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 16.7999992370605px;">TV uden HDMI-indgang?</h3><h3 style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; outline: 0px; font-size: 12px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; line-height: 16.7999992370605px;"><p style="margin: 0px 0px 10px; padding: 0px; border: 0px; outline: 0px; font-weight: normal; line-height: 16.7999992370605px;">YouBio boksen tilsluttes via HDMI-stik og har man ikke HDMI-indgang på fladskærmen tilbyder vi et gratis YouBio Boks scart kabel,
som gør det muligt at bruge boksen på et fjernsyn uden HDMI-indgang.
Kablet kan udleveres ved at kontakte YouSee Kundesupport på 70 70 40 40 eller i TDC Butik fra 2. april. (2013)

</h3>
<span style="line-height: 1.4;">Og jeg fik det med gratis ved bestilling. Det blev dog ikke sendt med boks som lovet, så det krævede en ekstra opringning. </span>Dead

Mvh. JørgenT

Tak for det. Kan dog ikke lige finde info, om den fungerer med Slingbox (om der findes en remote til den).
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 19:26
Nu ved jeg ikke, om kvaliteten er for dårlig, men ellers så har Yousee da også WebTV ud af huset nu, så du ikke behøver være på din hjemmeforbindelse. Men de har vist desværre ikke rettigheder til at streame TV2s kanaler ud af huset.
Tænkte det bare som et alternativ, hvis du skulle af med Slingbox'en.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 19:39
Jeg tror ikke du kan bruge yousee play fra udlandet, med mindre du har din egen server eller bruger noget vnp - jeg er gået lidt væk fra min slingbox og brugt  http://www.ntv.mx/index.php?c=2&a=0&p=3
bare for at prøve det - og det funker fint..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu