|
Billig klient løsning til køkken |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 11:57 |
Jeg vil have tv i køkkent og der vil jeg jo gerne have mulighed for at tilgå mine film og optagelser. Serveren har jeg i forvejen, som kører med dvbviewer og xbmc. Spørgsmålet er så hvad der er den nemmeste og billigste løsning? Skal man selv smide et itx build sammen, kan man jailbreake appel tv, rasperry pi eller noget helt andet?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
Jeg har et 26" stående, så mangler ikke skærm også. En NUC kunne være lækker, men synes sgu de er lidt pricey i det.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Så kunne denne http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/zotac-zbox-id85-id-7146457.aspx med lidt RAM og en SSD være løsningen. Har selv en ældre Zotac i køkkenet. Det kører strålende
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
NUC løsningen kan godt være billig, hvis du benytter celeron udgaven til 1100 kr., benytter en usb stick(du sikkert allerede har) og putter openelec på den. Du mangler kun ram og evt. WIFI.
|
|
![]() |
|
Jeg er lidt bange for linux, openelec osv, da jeg aldrig har rodet med det. Men som jeg nok selv havde en idé om er det en mini pc jeg skal have fat i. Så er det jo bare at finde den der ligger inden for budgettet.
|
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg tænkte det samme, men man kan jo få plugin til xbmc hvor man kan få tv delen fra dvbviewer med ind.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4835 |
Hej Monsterslam. Hvis den skal være meget billig, har du så overvejet at købe brugt? Der er tit nogle brugte HTPC til sag i køb - salg - bytte tråden: Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Normalt er det sådan at der ikke er platform specifikke feature i XBMC. Det vil sige at hvis det kan på en platform så kan det på alle. Jeg har lige tjekket min openelec installation og der er en dvdviewer client. Hvis du tjekker det på windows - så skulle openelec kunne det samme.
Hvis du er bange for hvordan openelec fungere, vil jeg anbefale, at du prøver det på din nuværende computer. Du skal kun bruge et usb stick. Jeg har kun selv prøvet xbmc med mythtv og tvheadend.
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Kører i stuen Rapsberry Pi med Openelec (XBMC) som client til DVBviewer RS, det kører ganske fint, men ikke nogen hurtigløber, den viser det den skal, afspiller film og optagelser uden problemer, det eneste som kan irritere er hvis man skal spole, det gøres bedst via Apps fra telefon eller Tablet, der virker både Apple og Android platforme stort set lige godt.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
madslundt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
Jeg har selv installeret følgende løsning til soveværelset.
Jeg har købt 2 gb ram og en lille ssd ved siden af. Så alt i alt lidt under 1800,- Jeg kører med openelec i og fungerer fremragende. Openelec er utrolig let at sætte op
|
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |