recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig klient løsning til køkken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig klient løsning til køkken

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 12:32
Køre selv med et Dvbviewer setup, som jeg har testet på en Raspberry. Det giver lidt blandede følelser :)
I min stue køre jeg med win7, xbmc, dvbviewer, hvilket køre 100%.. Super hurtig osv.
Raspberry pi'en er testet som en billig alternativ til børneværelse/soveværelse. 

Fordel ved Raspberry.
Fylder intet
Er billig
Man kan bruge fjernbetjeningen fra tv'et, hvis tv'et understøtter CEC.
Siger intet (ingen blæser)

Negativt
Køre slet ikke ligeså flydende (er dog blevet noget bedre, siden første gang jeg testede for et halv år siden)
Start/spole osv. i film går bare langsommere, spole er næsten ikke muligt da det "fucker/stopper" afspilningen.
Har oplevet at den fryser (2 gang på 3/4 ugers test)
Tv oplevelsen er dårligere (dvbviewer plugin) som dvbviewers eget program.
XBMC 12.2 kan ikke skifte kanal uden at hoppe ud på kanallisten. (er dog rettet i xbmc 13.)

Vil sige skal det bruges i et køkken hvor man nok ikke så tit skifter kanal osv, jo så kan det godt bruges. Men i stuen vil jeg aldrig nøjes :)
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 20:58
Tak for input!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu