|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stoferr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() Sendt: 12-September-2009 kl. 10:14 |
Hej, jeg leder efter et billigt lyd anlæg, til mit tv. Da jeg lever på en SU skal det være billigt (max 2000,-) jeg ved godt at man ikke får meget lyd for dette, men mine krav er til gengæld heller ikke så store. Så længe at jeg slipper for den "flade" lyd i mit PX80. :)
Det vigtigste er faktisk bare at min Xbox360 og PS3 kan tilsluttes til højtalerne, specielt min PS3, da den virker som Blu Ray afspiller. Begge konsoller er allerede tilsluttet TV'et via hdmi.
Jeg ved ikke så meget om emnet lyd, så hvis i vil hjælpe med at finde det rette for pengene, så vil jeg være glad. Mange tak :) |
|
![]() |
|
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Så synes jeg du skal kigge på Logitech Z5500 :) Spiller rigtigt godt til de penge. Du kan finde rigtig mange emner om Z5500 her og på hol.dk
|
|
![]() |
|
Stoferr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() |
De ser gode ud. Men kan de tilsluttes til min PS3, og Xbiox360, og stadig give sorround?
|
|
![]() |
|
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Det kommer an på hvilke kabler og udgange du bruger :)
Hvis du kobler det til med f.eks. coax eller optisk så får du digital lyd i hvert fald :) Hvis du bruger mere end et af det samme kabel skal du bruge en Y-splitter mener jeg det hedder. |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Hvad med stereo? Du får betydeligt mere lyd i stereo end surround på det budget.
|
|
![]() |
|
![]() |
Martin, hvis du har et godt bud på et stereo vil jeg gerne høre, jeg vil helst have 5.1 men hvis der er betydeligt bedre lyd i et par stereo højtalere i forhold til Z5500, så kan det sagtens overvejes.
Men hvilke kabler skal jeg bruge for at tilslutte mine konsoller til højtalerne? Jeg vil gerne have den bedst mulige lyd ;) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg synes du skal forbinde det bare enten med optisk eller coax da der ikke er mulighed for HDMI til Z-5500's forstærker.
Om det er optisk eller coax tror jeg næsten er ligegyldigt. Jeg bruger selv optisk både fra min boks fra yousee og fra ps3 og så med en splitter som denne |
|
![]() |
|
![]() |
Undskyld, jeg er meget grøn på dette område. Hvad gør den splitter? Og hvilken slags optiske lydkabler anbefaler du?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror ikke der er vild forskel i kvalitet på de forskellige optiske kabler, det er der nok en anden der skal svare på :)
Den splitter gør at du kan have to lydkilder koblet til via optisk til Z-5500. Ellers kan du vælge både at køre optisk og coaxialt, men nu ved jeg ikke hvilke digitale udgange du har på Xboxen? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |