|
Billig men god Gigabit switch |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
brfcjon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juli-2012 kl. 18:08 |
Hej alle
Jeg har yousees router og jeg synes mine overførselshastigheder er ret dårlige til fx stream af BD film fra min QNAP 219p. Jeg tænker derfor at anskaffe en gigabit switch - men hvilken. Den skal være billig og god og så hr jeg hørt man kan tildele båndbredde hvilket nok også ville være praktisk tak
|
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har en Cisco srw2008 til salg.
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Hvilken YouSee router har du ?
Hvis det er en gammel type kan du evt. ringe til YouSee og få den ombyttet til en nyere. NB. selvom du har en 100 Mbit switch indbygget i router'en burde du sagtens kunne streame BD materiale fra din Qnap. BD film kører med ca. 40 Mbit så måske er det din afspiller som ikke kan klare det. Hvad bruger du af afspiller ?
Redigeret af Pony65 - 18-Juli-2012 kl. 19:45 |
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
Det ville jeg ikke anbefale. Egen switch med evt. Programmeret ip adresser er løsningen, det andet kan godt være ustabilt.
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
D-link green switches fungerer fint hos mig, og sparer måske endda lidt strøm ift. andre (efter hvad de selv si'r, ihvertfald...): D-Link DGS-1008D
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Jeg har sådan en 1008D og den har kørt uden problemer i snart 3 år. masser af hul igennem. Does the job |
|
.....
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvad er "Programmeret ip adresser" ???
![]() |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Måske det er statiske adresser tildelt vha. DHCP?
Jeg benytter en Cisco SLM2008 og ved de nu laver en SE2500/SE2800 som måske kunne være brugbar for dig. |
|
![]() |
|
brfcjon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Cool med gode input tak alle! Jeg vil i hvert fald starte med at ringe til support for at få lidt nyere udstyr hvis det er en mulighed.
Jeg synes der er mange fejlkilder på mit setup - i forhold til fejl på software og den enkelte enhed. Men jeg kører med en 2011 Mac mini og QNAP 219p (med 7200 rpm diske) så selve setupet burde virke. Det er selvfølgelig kablet, men alligevel virker det ikke altid lige stabilt og nogle gange hakker mine film. Og det er noget der virkelig er surt for oplevelsen=) Jeg tror jeg holder fast i switch tanken - og kigger på de modeller der er nævnt her. Og jeg er også åben for brugt køb af palleman men tjekker lige. Særligt det med den grønne profil vil jeg have det godt med. Igen tak til alle
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvordan hakker filmene? Er det meget tilfældige store pauser eller er det nogle små regelmæssige hak? Hvis det er små regelmæssige hak, kan det være at du ikke køre samme frekvens på dit tv fra din afspiller, som det antal frames filmene er optaget med. Tager du f.eks. et Bluray rip af en international film, så er den med stor sandsynlighed 23,975 billeder pr. sekund. Det kan ikke vises perfekt hvis du kører 50Hz eller 60Hz over til dit tv. Derfor findes der 1080p50, 1080p60 og 1080p24 og det er den sidste nævnte som vil vise din video uden hakkeri. Europæiske DVD film er optaget med 25 billeder eller lavet om til 25 billeder pr. sekund, så her til 1080p50 passe. Hvis du skal sætte din mac til 1080p50, så skal opløsningen hedde 1920x1080 i 50 Hz.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |