recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig men god Gigabit switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig men god Gigabit switch

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig men god Gigabit switch
    Sendt: 18-Juli-2012 kl. 18:08
Hej alle

Jeg har yousees router og jeg synes mine overførselshastigheder er ret dårlige til fx stream af BD film fra min QNAP 219p.

Jeg tænker derfor at anskaffe en gigabit switch - men hvilken.

Den skal  være billig og god og så hr jeg hørt man kan tildele båndbredde hvilket nok også ville være praktisk

tak
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 18:32
Jeg har en Cisco srw2008 til salg.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 19:40
Hvilken YouSee router har du ?

Hvis det er en gammel type kan du evt. ringe til YouSee og få den ombyttet til en nyere.

NB. selvom du har en 100 Mbit switch indbygget i router'en burde du sagtens kunne streame BD materiale fra din Qnap.

BD film kører med ca. 40 Mbit så måske er det din afspiller som ikke kan klare det.

Hvad bruger du af afspiller ?

Redigeret af Pony65 - 18-Juli-2012 kl. 19:45
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 19:50
Det ville jeg ikke anbefale. Egen switch med evt. Programmeret ip adresser er løsningen, det andet kan godt være ustabilt.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 20:23
D-link green switches fungerer fint hos mig, og sparer måske endda lidt strøm ift. andre (efter hvad de selv si'r, ihvertfald...): D-Link DGS-1008D
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

D-link green switches fungerer fint hos mig, og sparer måske endda lidt strøm ift. andre (efter hvad de selv si'r, ihvertfald...): D-Link DGS-1008D

Jeg har sådan en 1008D og den har kørt uden problemer i snart 3 år.
masser af hul igennem. Does the job
.....
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Det ville jeg ikke anbefale. Egen switch med evt. Programmeret ip adresser er løsningen, det andet kan godt være ustabilt.

Hvad er "Programmeret ip adresser" ??? Wacko
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 22:10
Måske det er statiske adresser tildelt vha. DHCP?
Jeg benytter en Cisco SLM2008 og ved de nu laver en SE2500/SE2800 som måske kunne være brugbar for dig.
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2009
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 22:36
Cool med gode input tak alle! Jeg vil i hvert fald starte med at ringe til support for at få lidt nyere udstyr hvis det er en mulighed.

Jeg synes der er mange fejlkilder på mit setup - i forhold til fejl på software og den enkelte enhed. Men jeg kører med en 2011 Mac mini og QNAP 219p (med 7200 rpm diske) så selve setupet burde virke. Det er selvfølgelig kablet, men alligevel virker det ikke altid lige stabilt og nogle gange hakker mine film. Og det er noget der virkelig er surt for oplevelsen=)

Jeg tror jeg holder fast i switch tanken - og kigger på de modeller der er nævnt her. Og jeg er også åben for brugt køb af palleman men tjekker lige.

Særligt det med den grønne profil vil jeg have det godt med.

Igen tak til alle
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af brfcjon brfcjon skrev:

Det er selvfølgelig kablet, men alligevel virker det ikke altid lige stabilt og nogle gange hakker mine film. Og det er noget der virkelig er surt for oplevelsen=)

Hvordan hakker filmene?

Er det meget tilfældige store pauser eller er det nogle små regelmæssige hak?

Hvis det er små regelmæssige hak, kan det være at du ikke køre samme frekvens på dit tv fra din afspiller, som det antal frames filmene er optaget med.

Tager du f.eks. et Bluray rip af en international film, så er den med stor sandsynlighed 23,975 billeder pr. sekund. Det kan ikke vises perfekt hvis du kører 50Hz eller 60Hz over til dit tv.

Derfor findes der 1080p50, 1080p60 og 1080p24 og det er den sidste nævnte som vil vise din video uden hakkeri.

Europæiske DVD film er optaget med 25 billeder eller lavet om til 25 billeder pr. sekund, så her til 1080p50 passe.

Hvis du skal sætte din mac til 1080p50, så skal opløsningen hedde 1920x1080 i 50 Hz.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu