recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig modtager til antennesignal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig modtager til antennesignal?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig modtager til antennesignal?
    Sendt: 22-August-2012 kl. 15:34
Jeg kan godt bruge sådan en
Den skal fungere uden man skal sætte et kort i den, så jeg får gratiskanalerne (?)
Den behøver ikke have optagelse via USB
Hvad er et godt køb?

Redigeret af jake51 - 22-August-2012 kl. 15:39
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 19:15
De koster et par hundrede i Harald Skrald....
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 22:22
OK... har du link til en?
Vil ikke købe noget forkert, det skal være uden kort men med HDMI
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

OK... har du link til en?
Ser ud til de kun har en model til DVB-T i øjeblikket:
Så det skal være denne:
som så også kan benyttes med kort til Boxer, dog ikke TV2HD som kræver DVB-T2.

Så hvis du insisterer på det skal være uden mulighed for kort skal du finde en lidt ældre model.
Det er muligt Jem&Fix måske har en endnu. Men prisen vil kun være lidt lavere (måske 299,- ?)

Mvh JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 22:57

Hvad er et godt køb?

En der ikke er for billig: Triax T-HD 505 VA

Jeg er vældig glad for min og jeg har været forbi de billige bokse (Denver) fra Harald-Nyborg. Den vej går jeg aldrig igen!

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad er et godt køb?

En der ikke er for billig: Triax T-HD 505 VA

Jeg er vældig glad for min og jeg har været forbi de billige bokse (Denver) fra Harald-Nyborg. Den vej går jeg aldrig igen!

Klaus

100% enig
E.L.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 17:46
Coop har sådan en her
https://webshop.coop.dk/vare/ennovia-dvb-t2-boks-model-en-edt21r/5711088000183?kategorier=elektronik%2Ftv-dvd-og-tilbehoer%2Fdigitalbokse

Jeg har ikke prøvet den, så kender den ikke, men jeg har set den i den lokale Kvickly. Designet ser meget godt ud, og så har den angiveligt DVB-T2.

Redigeret af Ham_Der - 23-August-2012 kl. 17:48
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 18:23
Billige modtagere har jeg heller ikke haft gode erfaringer med. Enten "lever de deres eget liv", eller finder overhovedet intet signal, eller de modtager i bedste fald meget dårligt - så det kan altså blive FOR billigt.

Har prøvet dem såvel til kabel, som til egen antenne. Alle, røg de retur.

"Leve sit eget liv"

Her menes, at, især Ennovia og Blue Tinum har en tendens til at lave om på kanalrækkefølgen, hvis man opretter favoritliste, og endnu en fejl: Efter ca. en times TV-kigning begynder de at slukke og tænde af sig selv.

Redigeret af turbo2 - 23-August-2012 kl. 18:45
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Billige modtagere har jeg heller ikke haft gode erfaringer med. Enten "lever de deres eget liv", eller finder overhovedet intet signal, eller de modtager i bedste fald meget dårligt - så det kan altså blive FOR billigt.

Har prøvet dem såvel til kabel, som til egen antenne. Alle, røg de retur.

"Leve sit eget liv"

Her menes, at, især Ennovia og Blue Tinum har en tendens til at lave om på kanalrækkefølgen, hvis man opretter favoritliste, og endnu en fejl: Efter ca. en times TV-kigning begynder de at slukke og tænde af sig selv.

Det sidste:
Overophedning, dårlig indmad....ud med disse produkter.
Blu Tinim haves jo i Aldi (3 års garanti)

Mange af disse "Harald" og fix- modeller:
Importøren tjener vildt på lortet..og griner hele vejen hen i banken
E.L.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 10:44

har du link til en?
Billig eller ej, har du købt?
Elgiganten har denne
på tilbud til 249,- i næste uge.
Så vidt jeg husker har de 30 dags returret hvis du ikke er tilfreds (gem emballage i så fald).

Mvh JørgenT
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 10:50
Selv om der står Triax på boxen så betyder det ikke det er kvalitet. jeg har sådan en 409 box og jeg må sige jeg er meget skuffet over den. Aldrig har jeg oplevet et produkt der laver så mange "fejl" og kræver genstart flere gange om ugen, jeg havde håbet på de kom med en software opdatering men det ser ikke sådan ud.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Selv om der står Triax på boxen så betyder det ikke det er kvalitet. jeg har sådan en 409 box og jeg må sige jeg er meget skuffet over den. Aldrig har jeg oplevet et produkt der laver så mange "fejl" og kræver genstart flere gange om ugen, jeg havde håbet på de kom med en software opdatering men det ser ikke sådan ud.

Helt enig. Navnet alene gør det ikke, og ofte er et prisbilligt produkt mindst ligeså godt som en mærkevare.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu