|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
R3b3L ![]() -- ![]() Oprettet: 27-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() Sendt: 04-August-2008 kl. 16:12 |
Jeg har skiftet mit Antec Fusion Black kabinet ud til et andet, hvor der ikke følger en strømforsyning med, så er på jagt efter sådan en. Det skal ikke være noget vildt dyrt! Jeg har været tilfreds nok med den der fulgte med Antec kabinettet, så noget i samme stil med den ville være rart.
Har kigget på den her LINK Nogen som ellers har nogle bud, da jeg er lidt lost når jeg sidder og kigger på dem inde på edbpriser :) |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Den du har fundet er langtfra støjsvag. Du bør istedet kigge lidt nærmere på denne PSU. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Det kommer lidt an på hvad der er vigtigst for dig: Billig eller støjsvag. Min erfaring er at det er meget svært at finde begge dele, ihvertfald hvis man (som mig) er meget opmærksom på støjen. Hvis det også skal bruges til HTPC som står i stuen, vil jeg også mene at støjsvag er meget vigtigt. Jeg har selv rigtigt gode erfaringer med et par strømforsyninger fra Tagan, som udover at skulle være rigtigt gode og stabile også er deligt støjsvage. Udover det har jeg hørt godt om et mærke som SeaSonic, som også skulle være rigtigt low-noise, men har ikke selv hørt dem. Prisen for en Tagan ligger omkring 5-700 kr, og SeaSonic 4-600 kr, hvis man tager deres PSU'er i den billige ende. Om dette så stadig er billigt, er jo op til dig at bedømme. Det er også muligt at det kan lykkes at finde en rigtigt billig (evt den NorthQ du selv linker til) PSU som også er støjsvag, men uden at have hørt den selv eller have et review hvor de fokuserer på støjen, så vil jeg ikke satse på det. Producenternes specs og beskrivelser som "ULTRA LOW-NOISE" kan man ihvertfald ikke bruge til noget, har jeg erfaret.
Alternativt har jeg selv haft skiftet en støjende blæser i en PSU til en mere Lownoise udgave (mener blæseren var en papst), med gode resultater. Dette er dog ikke for alle, samt det jo logisk nok bryder garantien, så det skal nok helst være på en gammel PSU. [EDIT] En fordel i en HTPC er også at finde en strømforsyning hvor ledningerne er modul-opbyggede. Så kan du pille de stik fra som du ikke bruger, og derved spare en masse kabelrod inde i maskinen. Redigeret af jonaskp - 04-August-2008 kl. 16:27 |
|
![]() |
|
R3b3L ![]() -- ![]() Oprettet: 27-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
Tænker bare på at et Antec Fusion Black kabinet koster 1100kr. og der er PSU med, den pris kontra prisen for en ny, så vil jeg da max give 400kr for en ny psu ellers kan jeg jo lige så godt tage PSU'en fra min mit gamle antec kabinet.
|
|
![]() |
|
kongedam ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() |
Hejsa Jeg ved godt at denne strømforsyning er Meget dyrer end dit budget, men jeg ville lige gøre opmørksom på den, da jeg syntes den bare er for fed. Silverstone NIGHTJAR 450 Zero dBA |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Du kan jo evt finde et 430W PSU fra Antec. Fandt et par stykker her. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171244&am p;searchArea=&Soegeord= http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261128&am p;searchArea=&Soegeord= Jeg skal ikke kunne sige hvad for en af dem, det er der sidder i antec fusion |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Har selv en SeaSonic, den er meget støjsvag Har prøvet 3 andre, før jeg var tilfreds
|
|
![]() |
|
![]() |
Kommer nok ikke udenom, at give en lille slat penge for en god støjsvag strømforsyning, så mit valg er faldet på den her, efter at have læst et par reviews: LINK
Tager 430W modellen, da jeg har et krævende grafikkort, samt en masse diske, som skal have strøm. I skal have tak for jeres svar :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |