|
Billig Optoma HD141X |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
næ, den HD141X passer da perfekt til din stuen hvis du har 4m fra væg til væg?
laver 100" mellem 3,3m - 3,6m |
|
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Funktioner
Tak(0)
|
hmm projektor skal hænge ca 3.8 meter fra linse til lærred. Måske kan det presses til 4 meter fra linse til lærred. det er i hvertfald imellem 3.8 - 4.0 m Umiddelbart kan det ik rigtig fungere |
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Nexeren
Guld medlem Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Funktioner
Tak(0)
|
100" 3.28-3.59
120" 3.93-4.3 Så ja den har brug for mere plads end en w1070. |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
men prisforskellen er ret stor ;)
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
hvad menes der med det der står med rødt " Recommended image brightness for rooms with ambient light" ?
|
|
Optoma HD141X
|
Nexeren
Guld medlem Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart tolker jeg det som at det er den afstand og størrelse der giver et lys stærkt billede og dermed er bedst egnet til et rum der ikke er fuldstændig mørklagt.
Synes dog at den røde tekst er misvisende.
|
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, ja jeg kunne ikke rigtig forstå det, har lige været i IKEA idag og købe LOW budget mørklægningsgardiner, så kan mørklægge rimelig godt i stuen! Køber jeg den her, og et lærred på 106" til 1000-2000 kr, ja så er det satme en low budget bio i like!!
|
|
Optoma HD141X
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Så kom jeg sgu også til at bestille en Det er sgu en god pris for en full hd projektor som får gode anmeldelser. :D Glæder mig til den ankommer
|
|
Optoma HD141X
|
Nexeren
Funktioner
Tak(0)
|
Ja er også spændt :) Altid spændende at prøve noget man aldrig har prøvet før.
Hvilket lærred har du kigget på? Jeg overvejer lidt et 100" eller 110" fra Platinum Home Cinema men kan ikke helt bestemme mig for om jeg vil have mat hvid eller grå. Prisen på 110" hvid og grå står dog til ca 11000 så det må være en fejl. Jeg er heller ikke helt sikker på hvilket loft beslag jeg skal have fat i. har 2.55 meter fra loft til gulv og vil gerne have toppen af billedet ca 50-60 cm fra loftet og Optmaen har så vidt jeg kan se et offset på 20 cm fra centrum af linsen til top af billede hvis den hænger i loftet. Så et vægbeslag hvor projektor kommer til at hænge ca 40 cm fra loft er nok optimalt. Umiddelbart tror jeg at gråt er mest optimalt i en stue med hvide vægge og møbler. Dog ser jeg mest film om aftenen.
|
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er i tvivl omkring lærreder, starter nok med et lowbudget inden jeg kaster mig over et motoriseret tabtension (kan fåes til 4200 kr)
Nu er projectoren jo temmelig lysstærk, så tror du gråt lærred er nødvendigt? Jeg har malet mine vægge grå, så det hjælper da lidt, men er selv i tvivl om det skal være gråt eller hvidt lærred, sidst brugte jeg en MDF plade jeg havde malet, det var jeg glad for, men tror lige jeg træder et skridt opad og køber et billigt lærred denne her gang, da jeg også har et 65" tv :) udover det skal jeg have et vægbeslag, og tænker lidt det her SÅ kan jeg justere den frem og tilbage og lige finde ud af om jeg skal ha et 100" eller 106" sådan kan man vel godt gøre det
|
|
Optoma HD141X
|
Nexeren
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er fordelen ved at kunne montere det på en endevæg.
Min stue er lang så ved 110" skal jeg have monteret direkte i loftet men synes ikke der er så stort udvalg hvis projektoren skal ca 40 cm ned. Skal også helst være hvid og se nogenlunde ud :P Har du evt. link til sider med lærreder i en fornuftig pris? Overvejer også tab tension senere eller fastramme. Har solgt mit 60" Sony da jeg primært vil bruge projektor til film og PS4 og kun bruger TV når der skal ses nyheder osv.
|
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Tjaa havde overvejet det her
Men det blir ik med det samme jeg køber det! Der er også nogle tyske sider, men de sendte vist ikke til DK, de havde billige lærreder. Ellers har jeg kigget på og det her hos komplett til kun 1000 kr for et 100" Synes det er plat man ikke rigtig kan finde noget til 1200 kr i 106" når man kan få 100" til kun 1000 kr. Gider heller ikke ofre 10.000 kr på et lærred når jeg også har mit tv indenunder OG det er en projektor til kun 3300
|
|
Optoma HD141X
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |