|
Billig Optoma HD141X |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min projektor skal også kun bruges til PS4 og Netflix :)
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Nexeren
Guld medlem Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror det bliver et 100" her når jeg kun sidder 3-3,5 meter fra mit. Er i tvivl om at et 110" bliver for stort og at jeg ikke kan få det langt nok ned. Vil helst ikke sidde og skulle kigge op. Ideelt ville det nok være bedre med en længere afstand til lærred men min stue er heller ikke af de største.
|
|
Swingking
Guld medlem Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den koster sku 4300 kr nu skod
|
|
Sony Bravia KD-65X8505C
|
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
hehe så var det bare et weekendtilbud, heldigt jeg købte igår aftes
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Nexeren
Guld medlem Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så fik jeg min hjem men den skal desværre byttes da den har to hår eller en eller anden form for fraktur i linsen
Kan ikke rigtig sige noget om kontrast, farve og skarphed endnu, da jeg kun har smidt billedet op på et savsmuldstapet hvor det hele bliver lidt udvasket, men kan helt klart godt mærke biografeffekten og skal også på et tidspunkt have noget større end 100" når pladsen er til det. Prøvede for sjov lige at placere maskinen på ca. 5.5 meters afstand og et billede i bredden 3,6 meter er altså genialt Lige pt. må jeg nøjes med de 100". Måske kan et 120" lærred komme på tale, men det bliver sikkert først hvis der kommer bedre udstyr til. Blæseren i dyret larmer en del og så har min en eller anden højfrekvent tone der ligger bag ved blæseren men ved ikke om det er normalt for maskinen. Ingen af delene kan høres når først der er lyd på filmen. Ser frem til at få lærred og projektor hængt op og skjult ledninger osv
Redigeret af Nexeren - 24-Februar-2015 kl. 20:04 |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg røg op på 124" og det er ik for stort selvom jeg sidder 2,5 meter fra. Men overvejer altså at få skudt mit tv af og så få filt på væggen og malet istedet for, så skal jeg ikke bakse med opsætning af lærred osv. Vi skal jo heller ikke glemme det KUN er en projektor til 3200 ;) og ikke 25000
Surt din har en defekt, min virker som den skal, men er også kun prøvet på savsmuldstapet |
|
Optoma HD141X
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Har sat min i eco mode, og der synes jeg ik den larmer, og så holder den meget længere. Kan ik se nogen vild forskel på eco og normal
|
|
Optoma HD141X
|
Nexeren
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart synes jeg bare at jeg kommer til at kigge meget op hvis jeg vælger et 120" med mindre jeg vil have projektoren siddende meget langt nede i rummet.
Den har jo kun en offset afstand på godt 25 cm. Har 2,6 til loftet i min stue. Valgte du et tab tension? Kunne ikke rigtig mærke nogen forskel i lydniveau på eco og normal. Til gengæld kunne jeg se et fald i lysniveau. Dynamic black giver til gengæld en hel del mere dynamisk støj fra blæseren.
Redigeret af Nexeren - 25-Februar-2015 kl. 11:31 |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Dynamic blavk har jeg slået fra, jeg ved ik med lærred endnu, havde sat den på en hylde og måtte så bruge keystone for at rette til, men det vil jeg ikke, så har nu bestilt et vægbeslag, og så tror jeg desværre jeg ryger ned i 106" igen 😢 det sgu svært, foretrækker bare at bruge væg så man ikke skal ha lærred og sat det op og tilpasse, men har fjernsyn hængende. Uanset hvad starter jeg med et billigt lærred for at se hvordan det blir, inden jeg køber tab tension
|
|
Optoma HD141X
|
Nexeren
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, keystone giver et noget ringere billede.
Lærred skulle gerne give noget mere detalje og bedre kontrast da væggen reflekterer en del lys. Og bedre farver. Fastramme ville også være at foretrækker her men tror jeg beholder TV indtil videre til nyheder osv. Forudser også en del målinger og justering når der skal et lærred op, men det er jo bare sådan det er kan man sige :)
|
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Nok også en god ide at beholde tv når jeg har en datter der ser meget tegnefilm og netflix, og så ryger pæren hurtigt
|
|
Optoma HD141X
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg får det job jeg har været til samtale omkring, så køber jeg kompletts tab tension 106" tror jeg til 6500 kr. Så har jeg det og så har det været en del dyrere end projektoren 😊 regner med kvaliteten er fin så
|
|
Optoma HD141X
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |