|
Billig pc søges |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |||||||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Det her er super godt hvis man kan acceptere brugt !
|
|||||||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|||||||
![]() |
|||||||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
||||||
Enig, det er sgu et fint tilbud. Eller Richies… Men det er jo ligegyldigt i dette tilfælde, da trådstarter efterspørger nyt. Du får bare "intet" for pengene, ved at købe en ny pc til 2-4000 kr. Jeg har hjulpet med opsætning at spritnye pc'er til familie og venner, som har kostet 5-6000 kr., og hver gang har jeg "grædt" indvendigt. For fanden, hvor ville jeg være skuffet, hvis det var mig der havde brugt de penge på noget så middelmådig kvalitet, med knirkende plastic, en skærm man tror der er løgn, styresystem som skal renses for crapware, og stadigvæk være dræbende langsomme… Min egen 3-årige stationære, har jeg selv bygget, opgraderet løbende, og den tæver alle andre bærbare (jeg har prøvet) af banen. Beklager mange gange for OT, men jeg prøver bare at sige, at til det sparsomme behov; køb dog noget brugt, du får så meget for pengene.
|
|||||||
/zemo/
|
|||||||
![]() |
|||||||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
||||||
Jeg ville bestemt heller ikke vælge denne løsning privat, og har foreslået mange andre muligheder, men jeg er ikke boss over pengepungen denne gang :)
|
|||||||
![]() |
|||||||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
||||||
Men til prisen skal vi kub se pc, ikke skærm eller noget andet
|
|||||||
![]() |
|||||||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
||||||
Jeg synes ikke jeg kan se nogen steder om det skal være bærbar eller stationær, og hvis det gerne må være stationær, er der så skærm, mus og tastatur… og et MAX-beløb, kan jeg heller ikke finde
|
|||||||
/zemo/
|
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Umiddelbart er det lige meget om det er en bærbar eller stationær, der skal bare være port til skærm, mus og tastatur(USB) pris=billigste løsning. Har hun selv i forvejen
Bedres personligt godt billigste løsning ikke er bedste løsning, men som sagt ikke mig der bestemmer. |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Som jeg forstår det, har hun skærm, tastatur og mus. Hvis det handler om at spare penge, kunne denne være en mulighed:
Dette er uden styresystem, men den burde sagtens kunne køre Windows 7: |
|||||||
/zemo/
|
|||||||
![]() |
|||||||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
||||||
Jeg forholder mig til, at der er en ældre dame som har brug for en computer. Jeg kommer med mit perspektiv på hvad der i den forbindelse virker fornuftigt og hvad jeg tror der for hende er en god computer og hvorfor. Jeg kunne dertil også nævne muligheden for at få en supportaftale sammen med en ny pc, ligesom der er garanti og reklamationsret på en ny maskine. Det er muligheder som for ikke-computerkyndige kunne vægte højere end 1000 GB harddisk og et potent grafikkort. Din computer er sikkert vældig fin til andre formål. Dit sprogbrug vil jeg undlade at kommentere på. Redigeret af B-CLG - 11-April-2012 kl. 23:23 |
|||||||
![]() |
|||||||
Richie ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
||||||
For hende er en god computer? Er min computer dårligere til hende fordi den er bedre end de andre muligheder? Du har helt ret i der ikke kan følge en support aftale og reklamation på min computer, men det virker som om trådstarter nok skal hjælpe til hvis det gælder. Nu ved jeg ikke hvilket århundrede du er fra, men at kalde 1tb harddisk for voldsomt og et 8800gt kort for "potent" er måske lige at strække den. Ville den passe bedre hvis jeg smed en mindre harddisk i og skaffede et ældre grafikkort? Jeg har for længst "accepteret" at jeg ikke laver noget salg her, men dine ignorante indlæg er godt nok forfærdelige. |
|||||||
![]() |
|||||||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
||||||
Du ved sikkert en masse om computere, men har tilsyneladende bare ikke opfattet opgaven i denne tråd. I skole-sammenhæng vil det sige at du er dumpet... Men slap nu af og tag ved lære i stedet for at blive så pisse træls. For en gammel dame er 1 TB disk et overkill. Et 8800GT kort er et overkill og en stor "midi" kasse er bare "så meget forrige årtusinde". For dig er support og garanti sikkert ligegyldigt fordi du selv er klogere end både computersælgere, mig og andre herinde i dette forum. Fair nok. Men hvis et eller andet barnebarn i god tro køber en brugt computer til sin bedstemor, og denne fucker op efter eksempelvis 9 måneder. så er der to, som har et problem. Barnebarnet fordi han/hun har skaffet bedstemoderen noget som ikke holdt, og det er ikke sjovt. Bedstemoderen fordi hun dels ikke længere har en pc, og dels ikke kan punke sit eget barnebarn, som var det en sælger i Bilka. Du kan så sikkert synes, at det er både mundlort og ignorent. Det korte og lange er imidlertid, at din tilgang er ensporet teknisk, mens en begavet tilgang er mere end teknisk, og som først nævnt er du i mine øjne derfor dumpet i forhold til hvad der er opgaven her. Du er velkommen til at være uenig, men du behøver ikke i afmagt beskylde mig for at være ignorent og lukke mundlort ud. - og hvis du alligevel gør det, så bør du nok argumentere lidt bedre for det. Jeg vil ønske dig held og lykke med at få solgt din computer. Den er som nævnt sikkert vældig fin til mange opgaver, men bare ikke til gamle damer vel... |
|||||||
![]() |
|||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19825 |
||||||
Damens krav var: Billig. Ikke noget som helst andet og er det en tilpas billig computer der har et stort grafikkort og en "kæmpe" harddisk, så er det den man køber - skrummelkabinet eller ej. Men damen skal selvfølgelig gøres klar over problematikken ved at købe så billig en computer. Klaus |
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |