Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Blownfuse
Ny bruger
Oprettet: 28-April-2010
Sted: Jydeland
Status: Offline
Point: 12
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:51 |
Mænger mig lige i denne tråd.
Jeg har lige købt en BDP3000, min første Bluray afspiller. Nu skal man jo bruge en USB-pen, for at kunne benytte sig af det hersens BD-live halløj. Jeg har læst at man skal bruge mindst 1Gb, et andet sted 2Gb hukommelse. Så langt så godt. Men !
Min erfaring fra PC´er går jo på, at man aldrig kan få nok hukommelse. Indtil man når den grænse, hvor enten hardware eller OS ikke længere kan udnytte mere hukommelse. Når det drejer sig om en BD-afspiller og BD-Live, er der så også en øvre grænse for, hvor meget hukommelse den kan bruge ? Og hvad er en fornuftig størrelse at gå efter ? Jeg tænkte først en 8Gb USB-pen, men tænkte så at en 16Gb måtte være bedre.... Eller hvad med en ekstern USB-HDD ? Men så kom jeg i tanke om, at det måske var smartest, at spørge nogle rutinerede BD-hajer om råd. Det er hermed gjort.
Redigeret af Blownfuse - 12-Maj-2010 kl. 21:53
|
- LG 42LS8000
- Phillips BDP3000
- Onkyo TX-SR508
|
 |
C K N
Bruger
Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
|
Sendt: 14-Maj-2010 kl. 08:45 |
777 kr i Fleggaard, hvis det er lidt tættere på...
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 14-Maj-2010 kl. 09:22 |
Blownfuse skrev:
Mænger mig lige i denne tråd.
Jeg har lige købt en BDP3000, min første Bluray afspiller. Nu skal man jo bruge en USB-pen, for at kunne benytte sig af det hersens BD-live halløj. Jeg har læst at man skal bruge mindst 1Gb, et andet sted 2Gb hukommelse. Så langt så godt. Men !
Min erfaring fra PC´er går jo på, at man aldrig kan få nok hukommelse. Indtil man når den grænse, hvor enten hardware eller OS ikke længere kan udnytte mere hukommelse. Når det drejer sig om en BD-afspiller og BD-Live, er der så også en øvre grænse for, hvor meget hukommelse den kan bruge ? Og hvad er en fornuftig størrelse at gå efter ? Jeg tænkte først en 8Gb USB-pen, men tænkte så at en 16Gb måtte være bedre.... Eller hvad med en ekstern USB-HDD ? Men så kom jeg i tanke om, at det måske var smartest, at spørge nogle rutinerede BD-hajer om råd. Det er hermed gjort.
|
Jeg har brugt en 2gb usb, og den har siiddet i længe. Jeg tror faktisk ikke den beholder det, når filmene er færdig. Der er nemlig ikke rigtigt noget på.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Blownfuse
Ny bruger
Oprettet: 28-April-2010
Sted: Jydeland
Point: 12
|
Sendt: 14-Maj-2010 kl. 16:54 |
Tak for input, Hr Larsen. Så er der jo ingen grund til at smide 16Gb, eller ligefrem en USB-HDD på den. Mange tak for info.
|
- LG 42LS8000
- Phillips BDP3000
- Onkyo TX-SR508
|
 |
steadi
Ny bruger
Oprettet: 07-Februar-2010
Point: 4
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 14:16 |
Jeg synes desværre, at min BDP3000 støjer en del under afspilning af BD-diske. Den støjer lidt mindre ved alm. dvd, men ved BD kan man høre, at den er i lokalet:/
Jeg fik den dog i gave, og mine forældre kan endnu ikke finde kvitteringen, så jeg har ikke umiddelbart nogle muligheder for at reklamere. Overvejer at smide noget lydisolerende omkring kabinettet, selvfølgelig så der stadig er udgang til luften bagpå.
Er der nogen der ved, om Fona kan finde ens kvittering gennem deres system? (Det er måske lige optimistisk nok!)
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 15:05 |
steadi skrev:
Jeg synes desværre, at min BDP3000 støjer en del under afspilning af BD-diske. Den støjer lidt mindre ved alm. dvd, men ved BD kan man høre, at den er i lokalet:/
Jeg fik den dog i gave, og mine forældre kan endnu ikke finde kvitteringen, så jeg har ikke umiddelbart nogle muligheder for at reklamere. Overvejer at smide noget lydisolerende omkring kabinettet, selvfølgelig så der stadig er udgang til luften bagpå.
Er der nogen der ved, om Fona kan finde ens kvittering gennem deres system? (Det er måske lige optimistisk nok!)
|
Hvis du har fået dit navn og adresse på, så skulle den være i deres system.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
steadi
Ny bruger
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 15:06 |
Flemming - Adresse og navn?
Mine forældre har vist desværre bare købt den i en Fona-butik som et normalt køb.
Ellers må jeg vist bare hjem og rydde hele huset igennem.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 15:08 |
I elgiganten spørger de altid om navn og adresse, for netop at kunne finde gamle kunder. Jeg ved at fona har gjort det. Men det er længe siden jeg har købt der.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 18:41 |
steadi skrev:
|
Og du har prøvet med forskellige BD-film ? Ikke at det hjælper dig, men jeg synes nu ikke min siger specielt meget. Hvis dine forældre har brugt dankort til købet, er det nok at henvise til dankorttransaktionen (mener jeg).
|
 |
steadi
Ny bruger
|
Sendt: 23-Maj-2010 kl. 18:44 |
Hans J: Jeg har prøvet med "Katyn" og "Zodiac - Directors Cut", begge gange var støjen der.
Afspilleren laver også nogle voldsomt høje lyde ved start og stop af afspilning, men som jeg har forstået, så skal de lyde til gengæld være der:)
|
 |