recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig simpel bærbar computer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig simpel bærbar computer?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 10:12
Vælges der Windows-computer, så tag noget med Windows 11 på.

Hvordan med antivirusprogram for Chromebooks?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Med hensyn til back up af billeder, er det nemmere at få dem lagt i skyen direkte fra telefonen, så er de også sikret ved brand osv.

Jeg vil foreslå en iPad i stedet

Mht. Ansøgninger kan de godt skrives på en iPad, men ellers kan de startes der og så måske færdiggøres på en vens PC

En billig PC bliver hurtig langsom og ubrugelig, og kan til sidst ikke opdateres fordi den er for svag.


Ikke nødvendigvis, en billig PC med SSD harddisk bliver ikke hurtigt langsom og ubrugelig.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 16:59
Køb du bare en her fra toppen af listen. De kan sagtens opfylde dine krav.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 17:09
Jeg har en Lenovo ideapad med SSD i den billige prisklasse, som jeg bruger nærmest dagligt til surf på nettet og den er ikke mærkbar sløvere end da den var ny og den har jeg vel haft i 2-3 år efterhånden.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 18:34
En iPad er mere fleksibel og langt nemmere at bruge end en PC/Laptop/MAC, den er også nemmere at tage med.

Den bliver endnu mere mobil hvis man tager en model med SIM kort, men også dyrere

En iPad er også langt mere sikker end en Windows PC

Og Windows er vel ikke sluppet af med opdaterings helvedet 🤔 

Så hvis man ikke sidder koncentreret og arbejder/spiller i længere tid af gangen, er en iPad langt at foretrækkw
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

En iPad er mere fleksibel og langt nemmere at bruge end en PC/Laptop/MAC, den er også nemmere at tage med.

Den bliver endnu mere mobil hvis man tager en model med SIM kort, men også dyrere

En iPad er også langt mere sikker end en Windows PC

Og Windows er vel ikke sluppet af med opdaterings helvedet 🤔 

Så hvis man ikke sidder koncentreret og arbejder/spiller i længere tid af gangen, er en iPad langt at foretrækkw

De Windows 10-computere, jeg har mødt har til dato, ædt ALLE opdateringer råt!!
Så, mon ikke det samme vil være tilfældet for Windows 11-computere?

Når der kommer nye opgraderinger i Windows Update og Sikkerhed, så lader jeg dog denne ligge nogen tid, inden jeg tager den... Og INDEN jeg gør det, så slår jeg lige antivirusprogrammet fra. Windows Defender vil så gerne slå til, men så bliver det OGSÅ slået fra.


Redigeret af mnielsen - 10-April-2023 kl. 18:55
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Popeyejunior Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2009
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Popeyejunior Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 20:39
Tag et kig på Refurb.dk

Skal du gemme på eksterne HDD så skal det være med USB3, men det er der på de fleste jeg kan se.

Og du kan vælge at opgradere harddisken fra 128GB til noget større så du har masser af plads. Skal den blot bruges til at hive frem en gang i mellem kan du roligt vælge en C-grade.
Har selv købt en for at par måneder siden og laptoppen fejler intet bortset fra nogle skrammer og et manglende logo-skilt der er faldet af.
Og er er selvfølgelig sædvanlig garanti og 14 dages fri bytteret.

Den kommer sikkert med Win10, men opdateres hurtigt til 11. Jeg har endnu til gode at få problemer med diverse opskurer apps og programmer jeg har,  når der kommer opdateringer, så lad dig ikke skræmme af det.


Har også en Ipad men kunne aldrig finde på at bruge den til backup af mine billeder og film af børnene.  Den er så kun på 64GB, så den løber hurtig tør for plads.LOL Og jeg arbejder primært i windows til hverdag, så det falder mig mest naturligt. 
Tvivler på du finder noget bedre til prisen.

God jagt Smile

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Popeyejunior Popeyejunior skrev:

Tag et kig på Refurb.dk

Skal du gemme på eksterne HDD så skal det være med USB3, men det er der på de fleste jeg kan se.

Og du kan vælge at opgradere harddisken fra 128GB til noget større så du har masser af plads. Skal den blot bruges til at hive frem en gang i mellem kan du roligt vælge en C-grade.
Har selv købt en for at par måneder siden og laptoppen fejler intet bortset fra nogle skrammer og et manglende logo-skilt der er faldet af.
Og er er selvfølgelig sædvanlig garanti og 14 dages fri bytteret.

Den kommer sikkert med Win10, men opdateres hurtigt til 11. Jeg har endnu til gode at få problemer med diverse opskurer apps og programmer jeg har,  når der kommer opdateringer, så lad dig ikke skræmme af det.


Har også en Ipad men kunne aldrig finde på at bruge den til backup af mine billeder og film af børnene.  Den er så kun på 64GB, så den løber hurtig tør for plads.LOL Og jeg arbejder primært i windows til hverdag, så det falder mig mest naturligt. 
Tvivler på du finder noget bedre til prisen.

God jagt Smile


Og det med at opgradere til 11, kan vel ikke altid være nemt? 


Redigeret af mnielsen - 10-April-2023 kl. 21:07
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 18:01
Hvis spørger har et TV, der kan castes/spejles til fra telefonen, er computer vel helt overflødig. 

Ekstern harddisk kan nemt sluttes direkte til telefonen for billedoverførsel, og orker man ikke at skrive ansøgninger på telefonens tastatur, kan et USB/bluetooth keyboard tilsluttes.



Redigeret af longjohn2 - 11-April-2023 kl. 18:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu