recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig "Sonos" løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig "Sonos" løsning

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig "Sonos" løsning
    Sendt: 26-December-2015 kl. 15:59
Hej

Har over årene samlet mig indtil flere sæt små, men fornuftige, højttalere. Nu kommer så ønsket fra den bedre halvdel om at have musik i køkken, kontor etc. Det må jeg jo hellere efterkomme og det kunne jo klares med Sonos connect:AMP, men hvis man bare har behov for en mere simpel og mere økonomisk udgave, er der så nogle af jer der har nogle løsninger? Måske en chromecast Audio forbundet til en lille forstærker el. lign?
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 16:16
Chromecast Audio er helt klart en god løsning, og væsentligt billigere end Sonos. Multiroom virker også fint nu hvor det blev slået til i den seneste opdatering.

Det skal dog siges at Sonos leverer en samlet brugeroplevelse som er noget mere poleret og elegant, men det betaler man så også for.

Hvis det ikke gør noget at forstærkeren fylder lidt, så har jeg haft held med at købe brugte velfungerende forstærkere til 50-200kr på DBA.

Den JVC jeg bruger i køkkenet kostede mig 50kr og de 2x15W spiller fint køkkenet op med de små Yamaha-højttalere. Jeg har også haft en Fisher på 2x20W som jeg ligeledes gav 50kr for, den brugte jeg i et godt stykke tid i soveværelset med et sæt Dali Concept 1. Og der har været flere end det, også nogle større modeller.

Redigeret af HenrikStevn - 26-December-2015 kl. 16:20
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 17:37
Nogen der kan anbefale en lille flad forstærker der kan "gemmes" ovenpå en reol el. lign og evt tænder automatisk ved input signal?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 18:31
Jeg var selv på udkig efter en forstærker , som den du leder efter. Men opgav og valgte et sæt Argon a5 i hifiklubbben, de er aktive og tænder og slukker selv.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 20:45
Bare mange penge når man allerede har federe højttalere. Slet ikke nogen der laver en lille forstærker med det indbygget?
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 20:50
Du kan muligvis bruge en strømskinne som mærker forbruget på master-stikket, men jeg ved ikke om de er følsomme nok til at mærke en Chromecasts forbrug, selv hvis det er en med indlæringsfunktion.

Og da Chromecasten nogle gange tænder sig selv for at opdatere, så duer det nok ikke.

Alternativt kan du begive dig ud i noget hjemmelavet: http://sound.westhost.com/project38.htm, men det er nok for viderekomne. Det virker lidt underligt at der ikke findes et produkt man kan købe, som gør noget tilsvarende.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 08:23
Harald Nyborg har billige fjernbetjente stikkontakter. Måske ikke så elegant som en forstærker der tænder selv. Men billigt.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 09:47
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2009
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 20:07
Jeg havde samme problem for nogle år siden
Jeg løste tænd og sluk af forstærkere på denne måde
http://el-hansen.dk/duet.htm
Men jeg ved ikke om der er en lysdiode på chromecast audio, som man kan kigge på

Henrik

Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 14:41
Der har tidligere floreret en del af de forstærkere du efterspørgere koblet til bl.a. Squeezebox Touch - tændte automatisk når musikken startede og fyldte som et par store tændstiksæsker - det er dog også begrænset, hvad de kan levere så hvis dine nuværende højttalere kræver for meget er den vej et no-go...
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 15:25
Hvad med http://www.thevamp.co.uk/ ?

Uden at have erfaring med det, har jeg set mange henvise til en lille forstærker kaldet Lepai . Prøv at google mini amplifier og se hvad der kommer frem.

Men jeg synes også, at der er et lille 'hul' i den prisbillige del af audiomarkedet, hvor en chromecast audio med indbygget forstærker mangler. Lidt ala Google nexus Q, som desværre aldrig blev til noget stort (den var i øvrigt også relativ dyr)

Redigeret af nexium - 03-Januar-2016 kl. 15:32
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 15:32
Det er faktisk en Lepai til 7£ jeg linker til Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu