recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig "Sonos" løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig "Sonos" løsning

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 15:38
Det havde jeg ikke set ;)
Jeg tænkte mere på denne version af den:
http://www.cadaudio.dk/hififorst.htm

Redigeret af nexium - 03-Januar-2016 kl. 16:34
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 15:48
Den lepai ser meget godt ud men de sender den dog ikke til dk men så findes der andre sider. Er der så nogen der kan anbefale højtaler til i den prisvenlige ende der er nogenlunde?
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:23
Mener at man ofte kan få et sæt Dali concept 1 til ca. 500 kr på dba.dk. Om de er gode nok, må bero på din egen vurdering, men man går nok ikke helt galt i byen med dem. Det bliver dog ikke en optimal "hifi-løsning" med den første Lepai forstærker der linkes til tror jeg.

I det hele taget skal man holde det ret low-budget hvis det ikke lige så godt kunne betale sig at købe sonos' trådløse højtalere / et sæt aktive højtalere, og samtidig få den komfort de leverer.

Redigeret af nexium - 03-Januar-2016 kl. 16:29
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Den lepai ser meget godt ud men de sender den dog ikke til dk men så findes der andre sider. Er der så nogen der kan anbefale højtaler til i den prisvenlige ende der er nogenlunde?
Jeg kan da godt få den leveret til Dk, har gjort som om jeg bestilte en.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Mener at man ofte kan få et sæt Dali concept 1 til ca. 500 kr på dba.dk. 

Det er i hvert fald noget i stil med hvad jeg håber at få for mit sæt når jeg tager mig sammen til at sælge dem :-)

Det er en højttaler som i hvert fald ikke gør nogen ører fortræd. Om man så synes den er lidt for pæn i lyden må være personligt.
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 18:59
Har søgt og søgt og også fundet de Lepai o.lign. Synes markedet mangler en lille forstærker i det område, gerne til 230V og med optisk/mini Jack input, der selv tænder ved signal. Men ender nok med en Lepai lign. løsning og så må leve med selv at skulle tænde og slukke ved kontakten, men det går nok også 😉
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 19:36
En forstærker bliver aldrig billig, hvis den skal tage 230 volt direkte.Så kommer der nogle godkendelser ind over der klares af "strømforsyningsproducenten" der laver den standard "klods" man slutter til.

Auto tænd ved signal er forholdsvis billigt at lave - spørgsmålet er om det kan betale sig. Altså om overvågningskredsløbet ikke bruger lige så meget strøm som forstærkeren i standby.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:45
Det er selvfølgelig rigtig. Er der nogen der har erfaring med Lepai eller lign. 12V forstærkere?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 22:22
En af dem der florerede i forb. med Squeezebox var TinyAmp fra Sumoh:
http://www.sumoh.com/
Er det ikke noget i den retning du skal bruge?
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 09:26
Det ser da meget fornuftigt ud. Hvis de så skiftede strømforsyningen til squeezebox ud med en strømforsyning til en chromecast audio (samt evt analog indgang ) så ville jeg være solgt.

Redigeret af nexium - 04-Januar-2016 kl. 09:45
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 09:30
Ovenstående Sumoh har så også en del år på bagen, så mon ikke der er lavet noget nyt og bedre...?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg kan da godt få den leveret til Dk, har gjort som om jeg bestilte en.
Må være fordi du er fra Sønderborg, så de tror du bor i Tyskland;) jeg kan ihvertfald ikke få den til det på min adresse.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu