|
Billig "Sonos" løsning |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det havde jeg ikke set ;)
Jeg tænkte mere på denne version af den: http://www.cadaudio.dk/hififorst.htm Redigeret af nexium - 03-Januar-2016 kl. 16:34 |
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
|
Den lepai ser meget godt ud men de sender den dog ikke til dk men så findes der andre sider. Er der så nogen der kan anbefale højtaler til i den prisvenlige ende der er nogenlunde?
|
||
![]() |
||
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
|
Mener at man ofte kan få et sæt Dali concept 1 til ca. 500 kr på dba.dk. Om de er gode nok, må bero på din egen vurdering, men man går nok ikke helt galt i byen med dem. Det bliver dog ikke en optimal "hifi-løsning" med den første Lepai forstærker der linkes til tror jeg.
I det hele taget skal man holde det ret low-budget hvis det ikke lige så godt kunne betale sig at købe sonos' trådløse højtalere / et sæt aktive højtalere, og samtidig få den komfort de leverer. Redigeret af nexium - 03-Januar-2016 kl. 16:29 |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Det er i hvert fald noget i stil med hvad jeg håber at få for mit sæt når jeg tager mig sammen til at sælge dem :-) Det er en højttaler som i hvert fald ikke gør nogen ører fortræd. Om man så synes den er lidt for pæn i lyden må være personligt.
|
||
![]() |
||
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
|
Har søgt og søgt og også fundet de Lepai o.lign. Synes markedet mangler en lille forstærker i det område, gerne til 230V og med optisk/mini Jack input, der selv tænder ved signal. Men ender nok med en Lepai lign. løsning og så må leve med selv at skulle tænde og slukke ved kontakten, men det går nok også 😉
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
En forstærker bliver aldrig billig, hvis den skal tage 230 volt direkte.Så kommer der nogle godkendelser ind over der klares af "strømforsyningsproducenten" der laver den standard "klods" man slutter til.
Auto tænd ved signal er forholdsvis billigt at lave - spørgsmålet er om det kan betale sig. Altså om overvågningskredsløbet ikke bruger lige så meget strøm som forstærkeren i standby. Klaus |
||
![]() |
||
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
|
Det er selvfølgelig rigtig. Er der nogen der har erfaring med Lepai eller lign. 12V forstærkere?
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
En af dem der florerede i forb. med Squeezebox var TinyAmp fra Sumoh:
http://www.sumoh.com/ Er det ikke noget i den retning du skal bruge? |
||
![]() |
||
|
Det ser da meget fornuftigt ud. Hvis de så skiftede strømforsyningen til squeezebox ud med en strømforsyning til en chromecast audio (samt evt analog indgang ) så ville jeg være solgt.
Redigeret af nexium - 04-Januar-2016 kl. 09:45 |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Ovenstående Sumoh har så også en del år på bagen, så mon ikke der er lavet noget nyt og bedre...?
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
|
Må være fordi du er fra Sønderborg, så de tror du bor i Tyskland;) jeg kan ihvertfald ikke få den til det på min adresse.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |