recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig tablet under 2000 ? Prestigio ell. Odys.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig tablet under 2000 ? Prestigio ell. Odys.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackson stuart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:56
Hej igen..

Det er sjovt når man kigger på en stor del af de svar der kommer, både her og andre steder, så er det bemærkelsesværdigt som de er enslydende, - køb et af de mest kendte mærker, for hvis det ikke er et mærke jeg kender så må det bare være noget lort!!!LOL

Det må være noget typisk på et lille marked/forum som danmark, hvor nogle få modeller er vildt hypede op, mens der lige syd for grænsen kan være nogle andre mærker som er populære.. tror vi skal lære at være lidt mere åbne udadtil (ikke at vi skal åbne grænserne mere). nå det var et sidespring for selvfede danskere Wink

Har kigget lidt mere rundt på www, og besluttet at indrykke en bestilling på odys noon tablet.
så må vi se om den dur til noget... det skriver jeg om senere.

J. 
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:15
Hej...

Bare lige for, at støtte dig lidt i dit valg. Så har vi, i familien, valgt at prøve en WOXTER 9.3" DUAL 16GB.

Indtil videre har den gjort det udemærket og den har udfyldt vores behov til fulde. Datteren har også haft brug for den. Produktet forhandles i Spanien, men har Europa-garanti - så der er ingen problemer der... :-)

Denne TAB er også ment som en "test-kørsel" for os og så kan vi se hvad fremtiden bringer. Der er jo en kommende WIN8-tablet og nye APPLE-produkter på vej.....

Ser frem til, at høre hvad og om du er tilfreds med dit køb. For vi er fuldt tilfredse og den kører, for os, excellent. Og så har den klare fordel, at den ikke er låst af APPLE, men benytter ANDROID.

Så pøj-pøj med købet.... Wink

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:51
#Jackson

Det har jo ikke noget at gøre med at det er et mærke man ikke kender,

Sagens kerne er at det ikke er et mærke overhovedet. Det er produkter som laves i Kina af billige kina komponenter som ingen anerkendte mærker vil benytte, evt. tidligere generationers komponenter, som så sælges som noname tablets til kæder o.lign. i vesten der selv sætter et eller andet "navn" på dem. De er lavet til at kunne langes over disken til brugere for hvem det eneste krav er at det skal være så billigt som muligt. De har ingen form for support, der er ingen producent du kan henvende dig til og bede om opdateringer, om at fixe de bugs de har (for softwaren er rå og upoleret) og rent kvalitetsmæssigt er de bygget som noget skrammel da ingen anerkendt producent behøver lægge navn og ry til dem. Specifikationerne er typisk væsentlig dårligere end anerkendte mærkers, med langsommere CPU'er, dårligere skærme med lavere opløsning, dårligere farver, kontrast, betragtningsvinkler, dårligere touch response osv., mindre hukommelse, elendig wifi, bt og gps (hvis overhovedet tilstede), strømforsyninger der brænder sammen osv.

En gang imellem kan du selvfølgelig godt være heldig at købe et sådant produkt der virker nogenlunde og holder lidt mere end 3 mdr. samt til dels opfylder basale krav hvis ikke disse er alt for store - men det er et lotteri hvor chancen er ret lille, og hvor du med garanti ikke får den oplevelse som mange alligevel forventer på trods af at de ikke vil betale for det - ret ofte er der ikke sammenhæng mellem det folk forventer og det de vil betale, men istedet tror de at alting er ligefedt og at man kun betaler lidt mere for en kvalitets vare pga. mærket.   

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:17
Lad os tage som eksempel den der "Odys" du har kig på

Der findes ingen producent der hedder Odys, det er et noname produkt der blot får klasket et eller andet tilfældigt navn på af grossisten, du køber altså et eller andet fuldstændig random hvor du ikke har nogen steder at henvende dig for at få software opdateringer eller bugfixes.

Den har en eller anden ikke nærmere angivet dual-core CPU - formentlig en billig Kina CPU der ikke kan levere samme performance som de CPU'er der kommer fra anerkendte producenter som Qualcomm, Nvidia, Samsung osv. - jeg gætter på det er en Rockchip 3066 med en Mali 400 gpu - ikke det værste bras, men heller noget specielt efter dagens standarder - den samme cpu benyttes i mit 300,- kr. Android tv stick.

Den har en skærm med 1024x768 pixels opløsning, hvilket er mindre end mange mobiltelefoner med mindre skærme benytter idag, og mindre end de 1280x800 pixels opløsning (eller mere) de fleste tablets benytter idag - det er med andre ord ikke en særlig skarp skærm.

Den har 1 gb ram, 16gb hukommelse, og kører Jelly Bean 4.1 - det er altsammen ok, men som sagt forvent at softwaren har bugs du aldrig får rettet (medmindre du selv bevæger dig ud i diverse Android forums for Kina varer og henter custom firmwares m.m. hvis du altså har styr nok på specs og internet søgning til at kunne gennemskue hvilken klon firmware du skal bruge)

Det fremgår ikke engang om den er Google certificeret, altså har adgang til den officielle Google playstore, istedet nævnes Androidpit Appcenter som er en alternativ uofficiel appstore

Den koster 1800,- - dvs. du sparer 700,- i forhold til eks. en Acer Iconia A210 som har en HD skærm med 1280x800 pixels opløsning, en ny Quad-core Tegra 3 cpu/gpu, en helt anden byggekvalitet, et sted du kan få support og opdateringer osv.

Med al respekt for folks økonomi, så fatter jeg bare ikke at man vil risikere en masse ærgelse og en dårligere produkt oplevelse for at spare 700,- kr. - de penge er jo hurtigt brugt på bare at købe en ny strømforsyning hvis den fra Kina selvantænder en dag.

Og er det endelig de 700,- der gør forskellen, så kan man også købe brugt og stadig få et godt kvalitetsprodukt.

Redigeret af spawn - 03-Februar-2013 kl. 19:32
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 21:23

Hej Jackson Stuart.

Jeg prøvede at google Odys Noon og fandt disse 2 sat til salg på ebay.de.

Den første er pakket ud, testet, pakket ind igen og nu sat til salg på ebay.de

En anden er købt i december 2012 og nu sat til salg på ebay.de 'så god som ny'

Jeg ville nok blive forsigtig og evt. købe den over internettet med 14 dages retur ret.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-Februar-2013 kl. 21:29
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:40
Hej igen Jackson Stuart.

Jeg skulle checke noget på ebay.co.uk og så at du nu kan få en ny Acer Iconia A210 leveret i Danmark til under din grænse på 2000 Kr.

Jeg kender den ikke, men en anden i denne tråd nævner den:

Den koster £209.99 + £19.99 i forsendelse, det giver £229.98 til kurs 867.75 = 1995,65 Kr, som enda kan betales med PayPal.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-Februar-2013 kl. 22:59
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 01:49
Har lige haft en Ennovia 9,7" (TAB 309 (købt i Fakta i sidste uge til 999 kr) i hænderne - for at sætte den op for nogle venner, som intet aner om tablet's - og Android.

Her er hvad Fakta skrev om den:

Den er sådan set okay, men den er ret ringe batterimæssigt. Efter ca. 2½ times brug med bl.a. lidt spilleri og på nettet m/wifi tændt, skulle den allerede lades op. Og opladningstiden er heller ikke noget at råbe hurra for.
Synes heller ikke touch brugen er særlig smooth og hurtigt reagerende. Ihf. ikke som f.eks. min egen Desire S phone er.
Den er okay at spille små spil på og ret nem at sætte op og bruge. Også okay at gå på nettet med. Men så heller ikke mere.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 06:04
Eller man kan købe brugt der er så godt som nyt

eks. en Asus Transformer TF300T 32gb - 2400,-
http://www.dba.dk/asus-transformer-pad-tf300t-m/id-89463998/

eller en iPad 2 32gb wifi/3g - 2400,-
http://www.dba.dk/ipad-2-32-gb-sort-ipad-2/id-89522094/

Redigeret af spawn - 04-Februar-2013 kl. 06:11
Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2008
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackson stuart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 20:12
Hej alle.
Så har jeg fået min Odys noon tablet ind ad døren og har haft mulighed for at rode med den et par dage og her kommer så min umiddelbare vurdering af den.. (og en lille smule sammenligning med konens ipad mini.)

Førstehånds indtrykket af Odys maskinen da jeg tager den ud af, en ellers pæn men dog standard indpakning , er at det umiddelbart lader til at være en rimelig solid maskine i et nogenlunde solidt chassis i 3 lag, øverst skærm dernæst en afrundet plastik kant og nederst en pæn bund i alu, med logo og markeringer for hver enkelt tilslutning og knapper der findes på siderne.
Ja vel er kvaliteten ikke helt på højde med apples produkter, men den er heller ikke specielt ringe, faktisk synes jeg den er ganske udemærket.

Da jeg er ny bruger af android (4.1) er det selvf. ikke muligt for mig at sige om det er bedre eller dårligere end det der sidder i andre android tablets, men efter at have rodet lidt med det, virker det ret intuitivt og næsten ligeså simpelt som i ipad minien.

Ved download af simple spil og kørsel/afspilning af disse, har jeg ikke oplevet nogen problemer og umiddelbart kører det gnidningsfrit og flydende,- ligeledes er oplevelsen ved surfing på www, at den loader hjemmesider hurtigt og i direkte sammmenligning med ipad mini, er ventetiden ca det samme. på sider som EB, DR og lign.

Ved afspilning af gangnam style i HQ på youtube, kører det fint og både billede og lyd følges fint ad, medmindre du spoler i filmen, så kan det være svært at få billedet tilbage igen, men tror nu det er et youtube i mobiludgave problem.

Skærmen betragtnings vinkler er ligeså gode som mini´ens men lægger man den ned næsten vandret kan man godt se et let blåt skær i kanten, men hvem kigger på sin skærm sådan???. ved visning af meget detaljerede fotos, kan man ved nærsyn godt se at der er færre pixels per centimeter på ODYS end på ipad mini, men skærmen er jo også næsten 2" større og alligvel opleves den som et ok skarpt billede, med en acceptabel farvegengivelse.

Tryk følsomheden synes jeg heller ikke er hverken værre eller bedre end den på ipad, og den reagerer på det den skal, uden nævneværdige fejl.  Om det evt. vil ændre sig må tiden vise, men ud af kassen funger det.

Batteritid kan jeg ikke rigtig sige noget om endnu, men skal jeg alligevel sige noget, så tror jeg det er meget gennemsnitligt for sådan en tablet størrelse, den bruger lidt mere strøm ved downloads af spil og afspilning af youtube end ved alm. surf og spil.

Kameraet er ikke specielt godt, 2Mp for og bag, men efter min mening har det heller aldrig været intentionen, at en tablet skal bruges som kamera, men det kan udemærket fungere til skype eller lign. Til gengæld er det simpelt og har en night funktion der lige kan gi den lille smule ekstra lys i billedet der kan gøre brugen udholdelig i mindre indendørs belysning.

Konklusion: Til prisen 16-1700 kr. er det en yderst velfungerende tablet og jeg er meget tilfreds med den ifht. mit forbrug af internet og simple app spil. ja den er ikke fuldendt eller toppen af poppen, men til prisen synes jeg man får rigtig meget tablet for pengene, Så den er da et kig værd hvis du leder efter en økonomisk tablet der ikke skal imponere naboen.

Håber i kan bruge den info til noget.
J.

Redigeret af jackson stuart - 08-Februar-2013 kl. 20:15
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 20:24
Hej Jackson Stuart...

Lyder til du også har erhvervet dig en PAD, som du er tilfreds med. Og til en billigere pris end APPLE-produkterne osv...

Tillykke med den. Wink
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 21:38
Fin tilbagemelding Jackson, og rigtigt godt at høre den lever op til dine forventninger og behov

Pyt med om den er toppen af poppen eller imponerer naboen, min bekymring i forhold til de anbefalinger jeg har givet går på om man får noget der skuffer eller noget der er ok - så hvis du er tilfreds med købet så er det fint

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af jackson stuart jackson stuart skrev:

Hej

Har brug for lidt hjælp til en tablet, så jeg tænker nogen her kan hjælpe, for jeg har ikke meget styr på dem.Smile

Skal bruge en 9-10" tablet til surfing og når børnene skal spille lidt eller en sjælden gang imellem se film. Budgettet siger 1500-2000 kr og jeg har derfor set på følgende:

Prestigio multipad 5197D , tror den er rusisk eller noget i den stil, men syntes umiddelbart den ser ok ud og så kommer den med et etui som bonus Smile

Odys noon tablet, tysk så vidt jeg kan se og fandt vist ud af den havde klaret ok i en test Sleepy men kan ikke rigtigt finde noget om den på dansk eller engelsk .

Er der nogen der ved et eller andet om de ovenstående, eller har nogle tips/tricks til en billig tablet, så ville det blive værdsat.

håber i kan hjælpe.
på forhånd tak.

links
http://www.lightinthebox.com/da/c/android-tablets_4781?litb_from=paid_adwords_search&adword_mt=b&adword_ct=17969066603&adword_kw=%2Btablet%20%2Bpris&adword_pos=1s1&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&gclid=CJvmg8_Np7UCFed3cAodvXIAJA

Alle er " såkaldt kinakram" som alle de dyte tablets på markedet

Desuden under køb og salg...anbefales
E.L.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu